Кафедра англійської філології
Кафедра англійської філології – це сучасна освітня інституція, яка пропонує інноваційні підходи до викладання англійської мови та зарубіжної літератури. Викладачі використовують сучасні технології та інтерактивні методи навчання, що дає змогу майбутнім фахівцям розвиватися швидше та більш ефективно. Освітні програми кафедри допомагають студентам розширити свій світогляд, поглибити знання про культуру та традиції англомовних країн, а також збільшити конкурентоспроможність на ринку праці завдяки цифровізації навчального процесу. Кафедра англійської філології – це ідеальний вибір для тих, хто хоче вивчати англійську мову та зарубіжну літературу на новому рівні, розвивати свої навички і стати експертом у галузі освіти та філології.
Освітні програми за якими кафедра веде підготовку
навчання та викладання
В умовах сьогодення діяльність кафедри спрямована на:
1) визначення нового позиціонування чинних освітніх програм відповідно до потреб ринку та запитів стейкґолдерів, їх гармонізацію з освітніми програмами провідних європейських університетів, а також формування портфоліо унікальних освітніх програм для задоволення потреб громади;
2) модернізацію та прагматизацію змісту освіти як одного із пріоритетних напрямів Стратегії розвитку Маріупольського державного університету на 2021–2025 роки як національного лідера серед прогромадських університетів, амбасадора Маріуполя в Україні та світі, що передбачає розвиток:
1) індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти,
2) студентоцентрованого підходу у навчанні та викладанні задля забезпечення потреб ринку у висококваліфікованих фахівцях з англійської філології, які мають поєднувати високу професійну компетентність із загальною культурою і здатністю до впровадження сучасних лінгвістичних досліджень та нових методик викладання/навчання іноземних мов у закладах освіти різних рівнів – від ЗЗСО (початкова школа, гімназія, ліцей), ЗПТО до ЗВО;
3) створення осередку задоволення очікувань інтелектуальної, емоційної, особистісної безпеки учасників освітнього процесу, формування середовища психологічного комфорту, атмосфери довіри, чуттєвості, відродження з новими цінностями, новою філософією, новим брендом.
Кафедра забезпечує викладання 65 фундаментальних філологічних і професійно-орієнтованих дисциплін, для яких розроблені на Навчальному порталі МДУ (СУН Moodle) електронні навчальні комплекси/курси (ЕНК), створені посібники із грифами МОН та МДУ, монографії та навчально-методичні посібники. Для всіх видів практик розроблено педагогічні кейси.
Кафедра англійської філології пишається своїми випускниками. За роки роботи вона підготувала понад 600 фахівців, які успішно працюють, демонструючи високий рівень професіоналізму, в Україні, Канаді, США, Італії, Греції, Німеччині, Австрії, Нідерландах, на Кіпрі. Серед випускників кафедри – висококваліфіковані вчителі і викладачі, перекладачі, працівники дипломатичних представництв, держслужбовці,
менеджери фірм, журналісти. Щороку після закінчення державних іспитів кращі випускники отримують рекомендації щодо продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти для здобуття наукового ступеня доктора філософії і/або призначення на посаду асистента кафедри
1) визначення нового позиціонування чинних освітніх програм відповідно до потреб ринку та запитів стейкґолдерів, їх гармонізацію з освітніми програмами провідних європейських університетів, а також формування портфоліо унікальних освітніх програм для задоволення потреб громади;
2) модернізацію та прагматизацію змісту освіти як одного із пріоритетних напрямів Стратегії розвитку Маріупольського державного університету на 2021–2025 роки як національного лідера серед прогромадських університетів, амбасадора Маріуполя в Україні та світі, що передбачає розвиток:
1) індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти,
2) студентоцентрованого підходу у навчанні та викладанні задля забезпечення потреб ринку у висококваліфікованих фахівцях з англійської філології, які мають поєднувати високу професійну компетентність із загальною культурою і здатністю до впровадження сучасних лінгвістичних досліджень та нових методик викладання/навчання іноземних мов у закладах освіти різних рівнів – від ЗЗСО (початкова школа, гімназія, ліцей), ЗПТО до ЗВО;
3) створення осередку задоволення очікувань інтелектуальної, емоційної, особистісної безпеки учасників освітнього процесу, формування середовища психологічного комфорту, атмосфери довіри, чуттєвості, відродження з новими цінностями, новою філософією, новим брендом.
Кафедра забезпечує викладання 65 фундаментальних філологічних і професійно-орієнтованих дисциплін, для яких розроблені на Навчальному порталі МДУ (СУН Moodle) електронні навчальні комплекси/курси (ЕНК), створені посібники із грифами МОН та МДУ, монографії та навчально-методичні посібники. Для всіх видів практик розроблено педагогічні кейси.
Кафедра англійської філології пишається своїми випускниками. За роки роботи вона підготувала понад 600 фахівців, які успішно працюють, демонструючи високий рівень професіоналізму, в Україні, Канаді, США, Італії, Греції, Німеччині, Австрії, Нідерландах, на Кіпрі. Серед випускників кафедри – висококваліфіковані вчителі і викладачі, перекладачі, працівники дипломатичних представництв, держслужбовці,
менеджери фірм, журналісти. Щороку після закінчення державних іспитів кращі випускники отримують рекомендації щодо продовження навчання на третьому (освітньо-науковому) рівні вищої освіти для здобуття наукового ступеня доктора філософії і/або призначення на посаду асистента кафедри
наукова діяльність
Результати реалізації кафедральної комплексної наукової теми: «Лінгводидактичні та літературознавчі аспекти філології у контексті глобалізму та мультикультуралізму» (державний реєстраційний номер 0122U201580) (керівники: канд. філол.наук, доцент Бодик О. П., д. філол. наук, доцент Городнюк Н. А., термін виконання – 2022-2026 рр.) відобразилися у темах досліджень викладачів і студентів кафедри та втілилися у публікаціях у періодичних наукових виданнях, що включені до переліку фахових видань України, до наукометричних баз, зокрема Scopus, Web of Science Core Collection, монографіях, навчальних, навчально-методичних посібниках, підручниках, апробаційних, науково-популярних, консультаційних та науково-експертних публікаціях. Крім того, кафедра здійснює випуск щорічного Всеукраїнського збірника наукових статей «Vox philology (Голос філолога)» (відповідальний редактор канд. філол. наук Моргунова О. О.).
Викладачі кафедри беруть участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента (Павленко О.Г., Городнюк Н.А., Розумна Т.С., Бодик О.П.), є членами спеціалізованих вчених рад (Павленко О.Г., Городнюк Н.А.), експертами Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (Павленко О.Г., Бодик О.П.), керівниками студентів, які зайняли призові місця на I або II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт) (Розумна Т.С., Золотько Ю.С.), беруть участь у журі III-IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових навчальних предметів (Бодик О. П.), а також щорічно здійснюють науковий супровід, рецензування та участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів – членів Національного центру «Мала академія наук України»; виконують функції головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України, іноземних наукових видань, що індексуються в бібліографічних базах (Павленко О.Г., Городнюк Н.А., Бодик О.П., Золотько Ю.С.).
Кафедра англійської філології виступає організатором щорічної Всеукраїнської студентської науково-практичної інтернет-конференції «Мова та література в полікультурному суспільстві», на якій учасники презентують власні дослідження з актуальних проблем загального, типологічного і порівняльно-історичного мовознавства, сучасного перекладознавства, лінгвокультурологічних та соціокультурних аспектів філології, навчання іншомовної комунікації, теорії й історії української та світової літератури.
Викладачі кафедри беруть участь в атестації наукових кадрів як офіційного опонента (Павленко О.Г., Городнюк Н.А., Розумна Т.С., Бодик О.П.), є членами спеціалізованих вчених рад (Павленко О.Г., Городнюк Н.А.), експертами Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти (Павленко О.Г., Бодик О.П.), керівниками студентів, які зайняли призові місця на I або II етапі Всеукраїнської студентської олімпіади (Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт) (Розумна Т.С., Золотько Ю.С.), беруть участь у журі III-IV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад із базових навчальних предметів (Бодик О. П.), а також щорічно здійснюють науковий супровід, рецензування та участь у Всеукраїнському конкурсі-захисті науково-дослідницьких робіт учнів – членів Національного центру «Мала академія наук України»; виконують функції головного редактора/члена редакційної колегії/експерта (рецензента) наукового видання, включеного до переліку фахових видань України, іноземних наукових видань, що індексуються в бібліографічних базах (Павленко О.Г., Городнюк Н.А., Бодик О.П., Золотько Ю.С.).
Кафедра англійської філології виступає організатором щорічної Всеукраїнської студентської науково-практичної інтернет-конференції «Мова та література в полікультурному суспільстві», на якій учасники презентують власні дослідження з актуальних проблем загального, типологічного і порівняльно-історичного мовознавства, сучасного перекладознавства, лінгвокультурологічних та соціокультурних аспектів філології, навчання іншомовної комунікації, теорії й історії української та світової літератури.
міжнародне співробітництво
Міжнародні партнери кафедри:
Стаффордширський університет (Велика Британія)
Frisby’s College (Велика Британія)
Університет Аріеля (Держава Ізраїль)
Відкритий університет Ізраїлю (Держава Ізраїль)
Університет Ліверпуля (Велика Британія)
Університет Халл (Велика Британія)
Університет Вітовта Великого (Литва)
Варшавський університет (Польща)
Компанія Aesculap Chifa, Nowy Tomysl, Poland
Коледж Гантера Міського університету Нью-Йорка (США)
Стаффордширський університет (Велика Британія)
Frisby’s College (Велика Британія)
Університет Аріеля (Держава Ізраїль)
Відкритий університет Ізраїлю (Держава Ізраїль)
Університет Ліверпуля (Велика Британія)
Університет Халл (Велика Британія)
Університет Вітовта Великого (Литва)
Варшавський університет (Польща)
Компанія Aesculap Chifa, Nowy Tomysl, Poland
Коледж Гантера Міського університету Нью-Йорка (США)
Викладачі кафедри
Навчальні дисципліни кафедри
обов'язкові дисципліни
Академічне письмо
Аналіз художнього тексту
Англійська мова
Англійська мова
Англійська мова в медіа: комунікативні аспекти (студії)
Англійська мова в сучасному комунікативному просторі
Англійська мова та практика перекладу
Англомовна література і художній переклад
Вступ до літературознавства
Вступ до літературознавства (ОП «Польсько-українські філологічні студії»)
Вступ до професії
Вступ до спеціальності (германської філології)
Діалекти та варіації англійської мови
Зарубіжна література у порівняльній та міждисциплінарній перспективах
Іноземна мова у професійному середовищі
Іноземна мова у професійному середовищі
Іноземна мова у професійному середовищі
Іноземна мова у професійному середовищі
Інтеграція СЕН та ПСП в професійній діяльності
Інтерактивна картина діджиталізованого світу
Історія зарубіжної літератури
Лінгвокраїнознавство
Лінгвохудожня модель перекладознавчого аналізу тексту: практикум
Методика викладання філологічних дисциплін у вищій школі
Методика викладання філологічних дисциплін у вищій школі
Методика навчання англійської мови
Методика навчання зарубіжної літератури
Методологія та організація наукових досліджень
Наукова комунікація іноземною мовою
Основи компаративістики: генеза, теорії, концепції та підходи
Перекладознавчі студії (теорія та практика перекладу)
Порівняльна типологія англійської та української мов
Практичний курс англійської мови
Практичний курс англійської мови
Практичний курс основної іноземної мови (англійської)
Профіль вчителя англійської мови 21 століття
Світова література в українських перекладах
Світова література в художніх перекладах
Соціолінгвістика
Сучасна література країн, мова яких вивчається
Сучасна мовна парадигма всесвітніх варіантів англійської мови
Сучасні ІКТ в перекладі з англійської мови
Сучасні теоретико-літературні концепції і культурні студії
Сучасні технології навчання літератури у старшій школі
Сучасні технології навчання ОІМ (англійської) у старшій школі
Сучасні технології роботи з текстом (створення та обробка контенту)
Теорія англійської мови
Теорія літератури
Теорія літератури та естетика
Теорія та історія лінгвістики
Штучний інтелект та філологія
вибіркові дисципліни
Воркшоп як інноваційна освітня технологія
Іноземна мова (англійська)
Інтерактивні технології навчання іноземних мов
Комунікативний підхід до навчання IM та стратегія кооперативного навчання для вдосконалення мовних компетентностей
Методичний практикум
Необарокові тенденції українського та світового постмодернізму - компаративні аспекти
Нобелевські лауреати з літератури - персоналії, тексти, контекст
Основи красномовства та культури ділового спілкування
Робота в команді - технології щодо підготовки та успішної співпраці
Селф-коучинг як технологія професійного розвитку
Стратегічне мислення і культура в управлінській діяльності
Сучасна англомовна література - ключові постати та знакові тексти
Топ-технології "time-management" - запорука успішності працівника та роботодавця
Потрібна консультація або є запитання?
Маєте пропозиції з вдосконалення освітньої програми? Заповніть форму та ми обовʼязково розглянемо її та звʼяжемось з Вами