магістр

Освітня програма «Середня освіта. Мова і література (англійська)»

Програма орієнтована на підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі середньої освіти, зокрема в напрямі навчання англійської мови та літератури, нового покоління шляхом розвитку ключових умінь ХХІ століття. Випускники володіють професійними компетентностями, які необхідні вчителю англійської мови та зарубіжної літератури у закладах загальної середньої освіти, а також важливими для проведення науково-методичної та управлінської діяльності в системі освіти України.

Умови вступу Дізнайтесь більше про умови вступу на програму "Середня освіта. Мова і література (англійська)"
Остап Бодик
Остап Бодик [email protected] Гарант освітньо-професійної програми, кандидат філологічних наук, доцент

Структура освітньо-професійної програми передбачає поглиблене вивчення таких ключових дисциплін: - Сучасні технології навчання англійської мови та зарубіжної літератури - Практичний курс основної іноземної мови (англійської) з елементами Англійської мови професійного спрямування - Історія та теорія англомовної літератури - Міжкультурна комунікація - Інноваційні технології в освіті - Педагогіка та психологія вищої школи Окрім цього, студенти матимуть можливість обрати спеціалізовані курси за вибором, що дозволять поглибити знання та навички у сферах, які найбільше їх цікавлять. Важливою складовою навчального процесу є проходження виробничої практики, яка дасть змогу закріпити теоретичні знання на практиці та набути досвіду викладацької діяльності в закладах загальної середньої освіти. Завершальним етапом навчання стане підготовка та захист магістерської роботи, яка продемонструє високий рівень сформованості професійних компетентностей випускників. Під час навчання майбутні фахівці беруть участь в освітньо-культурних стажуваннях за кордоном, долучаються до реалізації міжнародних проєктів, відвідують зустрічі з діячами культури та лекції викладачів з університетів-партнерів МДУ.

Профіль освітньої програми «Середня освіта. Мова і література (англійська)»
Вартість навчання (денна форма)
22200 ₴/рік
Вартість навчання (заочна форма)
15600 ₴/рік
Умови вступу Дізнайтесь більше про умови вступу на програму "Середня освіта. Мова і література (англійська)"
Форми навчання
Денна, заочна
Галузь знань
01 Освіта/Педагогіка
Спеціальність
014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська))
Освітня кваліфікація
Магістр середньої освіти
Кваліфікація в дипломі
Ступінь вищої освіти – Магістр
Спеціальність 014 Середня освіта
Спеціалізація – 014.021 Англійська мова та зарубіжна література
Освітня програма – Середня освіта. Мова і література (англійська).
Вчитель англійської мови та зарубіжної літератури, викладач закладу фахової передвищої, вищої освіти.
Обсяг програми
90 кредитів ЄКТС, 1 рік 4 місяці
Мова викладання
українська, англійська, німецька
Наявність акредитації
Міністерство освіти і науки України Сертифікат УД №05008515
Переглянути сертифікат
Мета програми
Підготовка кваліфікованого конкурентоздатного фахівця – вчителя / викладача англійської мови та зарубіжної літератури, який володіє ґрунтовною теоретичною базою фахових дисциплін у закладах загальної середньої та фахової передвищої освіти, методологією наукового дослідження та сучасними інформаційними технологіями, здатний до творчої науково-педагогічної діяльності, постійної самоосвіти та професійного самовдосконалення, є гармонійно розвиненою та моральною особистістю.

Цілі:
- сформувати в майбутніх учителів-словесників ключові професійні компетентності, необхідні для вирішення складних професійно-педагогічних задач у галузі іншомовної освіти та зарубіжної літератури;
- підготувати конкурентоспроможних фахівців із широким доступом до працевлаштування, здатних до навчання школярів закладів загальної середньої освіти згідно з вимогами відповідних чинних Державних стандартів на рівні, що відповідає академічній та професійній кваліфікації;
- забезпечити якісну, доступну та сучасну освіту на основі інтеграції нових наукових знань та практичних навичок для підготовки фахівців у галузі середньої освіти, які будуть затребуваними та мобільними на ринку праці, спроможними до навчання впродовж життя, здатними робити особистісний, духовно-світоглядний вибір, матимуть необхідні загальні компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях.
Характеристика програми)
Предметна область
Об’єкт вивчення: організація і забезпечення освітнього процесу у закладах освіти; педагогічні теорії, концепції, методики викладання освітніх і спеціальних дисциплін.
Цілі навчання: підготовка професіоналів, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми за предметною спеціальністю в освітній діяльності, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Теоретичний зміст предметної області: сучасні теоретичні засади фундаментальних і прикладних наук галузі, достатні для формування спеціалізованих умінь/навичок розв’язання проблем, необхідних для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності.
Методи, методики та технології: загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності, освітні технології та методики формування системи компетентностей за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) в закладах освіти, інформаційно-комунікаційні технології.
Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання для освітнього процесу; спеціалізоване програмне забезпечення; сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси та технології; бази для проведення практик; бібліотечні ресурси, зокрема електронні.
Фокус програми та спеціалізації
Загальна підготовка у галузі 01 Освіта / Педагогіка зі спеціальності 014 Середня освіта.
Професійна освіта в галузі педагогіки та методики навчання іноземних мов у профільних закладах середньої освіти.
Ключові слова: магістр, середня освіта, методики викладання іноземних мов і зарубіжної літератури, англійська мова, німецька мова, зарубіжна література, педагогіка, вчитель, викладач.
Орієнтація програми
Освітньо-професійна (прикладна)
Професійний (спеціалізаційний) акцент – англійська мова та зарубіжна література
Особливості та відмінності
Програма поєднує поглиблене вивчення англійської мови та зарубіжної літератури з освоєнням психолого-педагогічних засад і методик їх навчання в закладах середньої та передвищої освіти, інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій із виробничими педагогічними та переддипломною (виконання кваліфікаційної роботи включно) практиками, які дозволять здійснювати організаційну, дослідницьку та інноваційну діяльність на рівнях профільної та фахової передвищої освіти в галузі середньої освіти на засадах інтеграції національних, європейських і світових тенденцій розвитку освіти, її інтеграції у європейський освітній простір. Інноваційний аспект програми пов’язаний із набуттям здобувачами вищої освіти навичок soft skills упродовж усього періоду навчання; визнанням результатів навчання, отриманих студентами у неформальній та/або інформальній освіті, а також постійним зворотним зв’язком із вчителями-практиками старшої школи (зокрема Маріупольської громади) для осучаснення програми. Програма реалізується українською, англійською та німецькою мовами, передбачає можливість підтримання програми академічної мобільності.
Працевлаштування та продовження освіти
Працевлаштування
Магістр освіти може працювати в освітній галузях; закладах загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів; ліцеях, гімназіях, колегіумах тощо. Працевлаштування можливе у різних професійних групах та за Державним класифікатором економічної діяльності (КВЕД) та за Державним класифікатором професій:
2320 Вчитель середнього навчально-виховного закладу
2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми
2359.2 Педагог-організатор
Продовження освіти
Здобуття освіти за третім (освітньо-науковим) рівнем вищої освіти. Набуття додаткових кваліфікацій в системі освіти дорослих.
Стиль та методика навчання
Підходи до викладання та навчання
Студентоцентроване, проблемно-орієнтоване навчання. Викладання проводиться у вигляді: лекції, мультимедійної лекції, інтерактивної лекції, семінарів, практичних занять, самостійної роботи (підготовка есе, презентацій, рефератів), виробничої (педагогічної) практики з основної мови, зарубіжної літератури та виробничої (педагогічної) практики з другої іноземної мови, зарубіжної літератури науково- дослідної практики, виконання кваліфікаційної роботи.
Система оцінювання
Формами підсумкового контролю є екзамени, заліки, а також диференційований залік, який проводиться для оцінювання якості виконання та захисту звіту з практики. Проміжний та поточний контроль здійснюється у формі виконання контрольних робіт; підготовки та захисту проєктів, презентацій, реферативних досліджень тощо.
Програмні компетентності
Загальні
ЗК 1. Здатність діяти соціально відповідально та громадянські свідомо на основі загальнолюдських ціннісних орієнтирів, дотримуватися основ безпеки професійної діяльності та здорового способу життя.
ЗК 2. Здатність володіти базовими знаннями з методології наукових досліджень в обсязі, необхідному для здійснення професійної науково-дослідної діяльності.
ЗК 3. Здатність до збору, обробки, збереження, продукування і передачі професійно важливої інформації з метою її використання в рамках професійного, дослідницького контенту
ЗК 4. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; працювати в команді з дотриманням етичних норм та цінностей мультикультурного суспільства; здійснювати наукову полеміку та спілкування державною та іноземною мовами.
ЗК 5. Здатність вчитися самостійно і автономно розробляти власну траєкторію саморозвитку упродовж життя.
Спеціальні
СК 1.Здатність діагностувати і оцінити рівень розвитку, досягнення та освітніх потреб особистості школяра.
СК 2. Здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння співпрацювати з представниками інших галузей гуманітарного знання в ході розв’язання науково-дослідних і прикладних завдань.
СК 3.Здатність розуміти і застосовувати освітні теорії та методології в якості основи для навчання і організації позааудиторної виховної роботи.
СК 4.Здатність діяти у відповідності до вимог професійного обов`язку, демонструвати професійну поведінку, що відповідає принципам та нормам педагогічної деонтології, психології спілкування.
СК 5.Здатність організовувати навчально-виховний процес у межах викладання предмету спеціалізації з урахуванням соціального контексту і розвитку учнів.
СК 6.Здатність створювати і підтримувати психологічно безпечні умови навчання, освітні умови для саморозвитку і самореалізації в рамках освітнього середовища.
СК 7.Здатність упроваджувати ефективні педагогічні, ІКТ технології для забезпечення якості освіти відповідно до державних стандартів, задоволення потреб здобувачів освіти, батьків.
СК 8. Здатність керувати навчальним та виховним процесом, вносити корективи до навчальних планів з метою досягнення бажаного результату навчання відповідно до цілей навчання іноземної мови.
СК 9.Здатність аналізувати літературні явища у їх єдності з філософськими, естетичними та моральними аспектами, володіння методами літературознавчих досліджень; навички інтерпретації художніх творів та аналізу літературної творчості.
СК 10. Здатність організовувати свою мовленнєву поведінку відповідно до соціокультурних стереотипів носіїв іноземної мови, володіння країнознавчими знаннями про країну, мова якої вивчається.
Програмні результати навчання
РН 1. Упевнено володіти двома іноземними мовами на рівні професійного і побутового спілкування.
РН 2. Впроваджувати принципи, підходи, умов реалізації Державних стандартів освіти, організації профільного навчання у закладах загальної середньої освіти.
РН 3. Застосовувати психологічні механізми ділового спілкування.
РН 4. Розуміти та володіти сутностями, психофізіологічних основ та особливостей педагогічної творчості вчителя, майстерності, творчої педагогічної діяльності.
РН 5 Знати та використовувати методологію та організацію наукового дослідження.
РН 6. Знати особливості історії, культури, сучасних проблем країн, мова яких вивчається.
РН 7. Розуміти основні лінгвістичніх категорії, механізми іншомовної комунікації.
РН 8. Порівнювати будову різних мов, виявляти їх подібні ознаки та розбіжності.
РН 9. Спілкуватися двома мовами (німецькою та англійською) у всіх видах іншомовної мовленнєвої діяльності, володіти основами культури усного й писемного мовлення, вміннями й навичками спілкування у різних галузях і ситуаціях відповідно до досвіду, інтересів та психологічних особливостей мовця.
РН 10. Аналізувати основні напрями реформування освіти в Україні і зарубіжних країнах; сформулювати і оцінити проблеми щодо проведення реформ на різних рівнях освіти.
РН 11. Обирати методи і прийоми диференціації (індивідуалізації) навчання учнів старшої і профільної школи відповідно до специфіки предмету спеціалізації.
РН 12. Реалізовувати основні управлінські функції аналізу, прогнозування, організації, контролю, самоконтролю в процесі організаційно-методичної, навчально-методичної, науково-методичної, виховної та інших видів діяльності.
РН 13. Застосовувати теоретичні знання сучасних наукових парадигм, освітніх концепцій, педагогічних теорій для використання у практичній діяльності вчителя відповідно до спеціалізації.
РН 14. Визначати та застосовувати сучасні педагогічні (ІКТ) технології навчання у старшій школі.
РН 15. Проводити педагогічне дослідження з використанням іншомовних джерел інформації, застосовувати теоретичні і емпіричні методи дослідження педагогічних явищ і процесів на засадах міждисциплінарності, компаративістики; оформляти і презентувати результати у кваліфікаційній роботі за обраною проблемою.
РН 16. Використовувати ефективні методи і прийоми викладання зарубіжної літератури.

Викладачі освітньої програми

Остап Бодик
Остап Бодик [email protected]

завідувач кафедри англійської філології, кандидат філологічних наук, доцент

Академічні профілі
Наталія Городнюк
Наталія Городнюк [email protected]

професор кафедри англійської філології, доктор філологічних наук, доцент

Академічні профілі
Ігор Гудима
Ігор Гудима [email protected]

професор кафедри філософії та соціології, доктор філософських наук, доцент

Академічні профілі
Леніна Задорожна-Княгницька
Леніна Задорожна-Княгницька [email protected]

декан психолого-педагогічного факультету, професор кафедри педагогіки та освіти, доктор педагогічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України

Академічні профілі
Тетяна Розумна
Тетяна Розумна [email protected]

доцент кафедри англійської філології, кандидат педагогічних наук, доцент

Академічні профілі
Марина Нетреба
Марина Нетреба [email protected]

доцент кафедри педагогіки та освіти, кандидат філологічних наук

Академічні профілі
Олена Павленко
Олена Павленко [email protected]

професор кафедри англійської філології, доктор філологічних наук, професор, Заслужений працівник освіти України

Академічні профілі
Наталія Пирлік
Наталія Пирлік [email protected]

декан факультету іноземних мов, доцент кафедри романо-германської філології, кандидат філологічних наук, доцент

Академічні профілі
Потрібна консультація або є запитання? Маєте пропозиції з вдосконалення освітньої програми? Заповніть форму та ми обовʼязково розглянемо її та звʼяжемось з Вами