Освітня програма «Середня освіта. Мова і література (англійська)»
Програма орієнтована на підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі середньої освіти, зокрема в напрямі навчання англійської мови та літератури, нового покоління шляхом розвитку ключових умінь ХХІ століття. Випускники володіють професійними компетентностями, які необхідні вчителю англійської мови та зарубіжної літератури у закладах загальної середньої освіти, а також важливими для проведення науково-методичної та управлінської діяльності в системі освіти України.
Структура освітньо-професійної програми передбачає поглиблене вивчення таких ключових дисциплін: - Сучасні технології навчання англійської мови та зарубіжної літератури - Практичний курс основної іноземної мови (англійської) з елементами Англійської мови професійного спрямування - Історія та теорія англомовної літератури - Міжкультурна комунікація - Інноваційні технології в освіті - Педагогіка та психологія вищої школи Окрім цього, студенти матимуть можливість обрати спеціалізовані курси за вибором, що дозволять поглибити знання та навички у сферах, які найбільше їх цікавлять. Важливою складовою навчального процесу є проходження виробничої практики, яка дасть змогу закріпити теоретичні знання на практиці та набути досвіду викладацької діяльності в закладах загальної середньої освіти. Завершальним етапом навчання стане підготовка та захист магістерської роботи, яка продемонструє високий рівень сформованості професійних компетентностей випускників. Під час навчання майбутні фахівці беруть участь в освітньо-культурних стажуваннях за кордоном, долучаються до реалізації міжнародних проєктів, відвідують зустрічі з діячами культури та лекції викладачів з університетів-партнерів МДУ.
Спеціальність 014 Середня освіта
Спеціалізація – 014.021 Англійська мова та зарубіжна література
Освітня програма – Середня освіта. Мова і література (англійська).
Вчитель англійської мови та зарубіжної літератури, викладач закладу фахової передвищої, вищої освіти.
Цілі:
- сформувати в майбутніх учителів-словесників ключові професійні компетентності, необхідні для вирішення складних професійно-педагогічних задач у галузі іншомовної освіти та зарубіжної літератури;
- підготувати конкурентоспроможних фахівців із широким доступом до працевлаштування, здатних до навчання школярів закладів загальної середньої освіти згідно з вимогами відповідних чинних Державних стандартів на рівні, що відповідає академічній та професійній кваліфікації;
- забезпечити якісну, доступну та сучасну освіту на основі інтеграції нових наукових знань та практичних навичок для підготовки фахівців у галузі середньої освіти, які будуть затребуваними та мобільними на ринку праці, спроможними до навчання впродовж життя, здатними робити особистісний, духовно-світоглядний вибір, матимуть необхідні загальні компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях.
Цілі навчання: підготовка професіоналів, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми за предметною спеціальністю в освітній діяльності, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог.
Теоретичний зміст предметної області: сучасні теоретичні засади фундаментальних і прикладних наук галузі, достатні для формування спеціалізованих умінь/навичок розв’язання проблем, необхідних для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності.
Методи, методики та технології: загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності, освітні технології та методики формування системи компетентностей за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) в закладах освіти, інформаційно-комунікаційні технології.
Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання для освітнього процесу; спеціалізоване програмне забезпечення; сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси та технології; бази для проведення практик; бібліотечні ресурси, зокрема електронні.
Професійна освіта в галузі педагогіки та методики навчання іноземних мов у профільних закладах середньої освіти.
Ключові слова: магістр, середня освіта, методики викладання іноземних мов і зарубіжної літератури, англійська мова, німецька мова, зарубіжна література, педагогіка, вчитель, викладач.
Професійний (спеціалізаційний) акцент – англійська мова та зарубіжна література
2320 Вчитель середнього навчально-виховного закладу
2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми
2359.2 Педагог-організатор
ЗК 2. Здатність володіти базовими знаннями з методології наукових досліджень в обсязі, необхідному для здійснення професійної науково-дослідної діяльності.
ЗК 3. Здатність до збору, обробки, збереження, продукування і передачі професійно важливої інформації з метою її використання в рамках професійного, дослідницького контенту
ЗК 4. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; працювати в команді з дотриманням етичних норм та цінностей мультикультурного суспільства; здійснювати наукову полеміку та спілкування державною та іноземною мовами.
ЗК 5. Здатність вчитися самостійно і автономно розробляти власну траєкторію саморозвитку упродовж життя.
СК 2. Здатність до міждисциплінарної взаємодії й уміння співпрацювати з представниками інших галузей гуманітарного знання в ході розв’язання науково-дослідних і прикладних завдань.
СК 3.Здатність розуміти і застосовувати освітні теорії та методології в якості основи для навчання і організації позааудиторної виховної роботи.
СК 4.Здатність діяти у відповідності до вимог професійного обов`язку, демонструвати професійну поведінку, що відповідає принципам та нормам педагогічної деонтології, психології спілкування.
СК 5.Здатність організовувати навчально-виховний процес у межах викладання предмету спеціалізації з урахуванням соціального контексту і розвитку учнів.
СК 6.Здатність створювати і підтримувати психологічно безпечні умови навчання, освітні умови для саморозвитку і самореалізації в рамках освітнього середовища.
СК 7.Здатність упроваджувати ефективні педагогічні, ІКТ технології для забезпечення якості освіти відповідно до державних стандартів, задоволення потреб здобувачів освіти, батьків.
СК 8. Здатність керувати навчальним та виховним процесом, вносити корективи до навчальних планів з метою досягнення бажаного результату навчання відповідно до цілей навчання іноземної мови.
СК 9.Здатність аналізувати літературні явища у їх єдності з філософськими, естетичними та моральними аспектами, володіння методами літературознавчих досліджень; навички інтерпретації художніх творів та аналізу літературної творчості.
СК 10. Здатність організовувати свою мовленнєву поведінку відповідно до соціокультурних стереотипів носіїв іноземної мови, володіння країнознавчими знаннями про країну, мова якої вивчається.
РН 2. Впроваджувати принципи, підходи, умов реалізації Державних стандартів освіти, організації профільного навчання у закладах загальної середньої освіти.
РН 3. Застосовувати психологічні механізми ділового спілкування.
РН 4. Розуміти та володіти сутностями, психофізіологічних основ та особливостей педагогічної творчості вчителя, майстерності, творчої педагогічної діяльності.
РН 5 Знати та використовувати методологію та організацію наукового дослідження.
РН 6. Знати особливості історії, культури, сучасних проблем країн, мова яких вивчається.
РН 7. Розуміти основні лінгвістичніх категорії, механізми іншомовної комунікації.
РН 8. Порівнювати будову різних мов, виявляти їх подібні ознаки та розбіжності.
РН 9. Спілкуватися двома мовами (німецькою та англійською) у всіх видах іншомовної мовленнєвої діяльності, володіти основами культури усного й писемного мовлення, вміннями й навичками спілкування у різних галузях і ситуаціях відповідно до досвіду, інтересів та психологічних особливостей мовця.
РН 10. Аналізувати основні напрями реформування освіти в Україні і зарубіжних країнах; сформулювати і оцінити проблеми щодо проведення реформ на різних рівнях освіти.
РН 11. Обирати методи і прийоми диференціації (індивідуалізації) навчання учнів старшої і профільної школи відповідно до специфіки предмету спеціалізації.
РН 12. Реалізовувати основні управлінські функції аналізу, прогнозування, організації, контролю, самоконтролю в процесі організаційно-методичної, навчально-методичної, науково-методичної, виховної та інших видів діяльності.
РН 13. Застосовувати теоретичні знання сучасних наукових парадигм, освітніх концепцій, педагогічних теорій для використання у практичній діяльності вчителя відповідно до спеціалізації.
РН 14. Визначати та застосовувати сучасні педагогічні (ІКТ) технології навчання у старшій школі.
РН 15. Проводити педагогічне дослідження з використанням іншомовних джерел інформації, застосовувати теоретичні і емпіричні методи дослідження педагогічних явищ і процесів на засадах міждисциплінарності, компаративістики; оформляти і презентувати результати у кваліфікаційній роботі за обраною проблемою.
РН 16. Використовувати ефективні методи і прийоми викладання зарубіжної літератури.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Середня освіта. Мова і література (англійська)» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін