Студентка МДУ розповіла про навчання у Фракійському університеті імені Демокріта
Поринути у менталітет країни, мову та культуру якої вивчаєш, — це реальність для студентів Маріупольського державного університету. Допомагає у цьому програма академічної мобільності Еразмус+.
У весняному семестрі освітнє стажування за кордоном пройшли вісім здобувачів МДУ. Про власний досвід вже розповіли ті, хто навчався в Університеті Острави (Чехія), Університеті Вітовта Великого (Литва), Університеті Месіни та Університеті Генуї (Італія).
Наразі враженнями ділиться студентка освітньої програми «Новогрецька мова та література, англійська мова, переклад» Єлизавета Огородник. Вона навчалася у Фракійському університеті імені Демокріта — в одному з найбільших закладів вищої освіти Греції.
Історія дівчини може надихнути на першу мобільність, особливо тих, хто вчиться на філолога чи вчителя іноземної мови, й стати в пригоді майбутнім учасникам стажувань.
Конкурсний добір
Семестрове навчання за кордоном — перший досвід для Єлизавети, але не перша мобільність. Минулого літа вона взяла участь у Літній стипендіальній програмі з елліністичних студій ΘΥΕΣΠΑ від Афінського університету.
Добір за конкурсом не викликав труднощі у студентки, адже було не так багато претендентів серед тих, хто володіє новогрецькою. Найважчою частиною стала бюрократія — важливо було ретельно підготувати всі документи та мотиваційний лист. Єлизавета радить починати займатися цим завчасно і не боятися ставити запитання координаторам програми мобільності.
Навчання та підсумкове оцінювання
У Фракійському університеті студентка МДУ вивчала міжкультурну педагогіку, історію еллінізму в античні часи, громадську організацію грецьких православних у пізньому османському періоді, історію освіти грецьких православних Східної Фракії, етнографічну перспективу Чорноморського регіону. Навчання відбувалося новогрецькою у форматі лекцій і семінарів. На заняттях викладачі велику увагу приділяли обговоренню матеріалу зі студентами, допомагали обирати теми для майбутніх проєктів.
Попри те, що Єлизавета чудово володіє мовою сучасних еллінів, їй було трохи важко повністю поринути у грекомовну освітню середу. Вона ділиться: «Я не завжди могла виражати свою думку на одному рівні з носіями мови, а також мої дослідження і реферати потребували додаткового часу на переклад. Попри це, я побачила для себе дуже гарну можливість для практики».
Наприкінці семестру з кожної дисципліни студентка МДУ мала скласти іспит або написати підсумкову роботу. За її словами, саме підготовка проєкту стала дуже цікавим досвідом: «Це розкривало критичне мислення та креативність, тому що філологія — необмежена галузь дослідження».
Проживання і стипендія
Фракійський університет надав Єлизаветі кімнату в гуртожитку, за яку потрібно було сплачувати невелику суму, порівняно з орендою квартири. Вона зазначає, що умови проживання були досить добрими, кімната — простора: «Навіть якщо були маленькі дрібниці, повʼязані з неідеальним станом фурнітури, загалом проживання гідне на період мобільності».
Стипендія покривала всі базові потреби студентки, а також декілька маленьких подорожей. Для цього вона планувала бюджет на кожен місяць і намагалася не витрачати більше. Щоби було дешевше їздити на автобусі, Єлизавета купила місячну карту, а студентське посвідчення забезпечувало знижку до 50% у разі подорожі автобусом в інші міста Греції. Дівчина підсумовує: «Як на мене, стипендії було достатньо для спокійного розміреного життя».
Адаптація та знайомство з країною
У перші дні для Єлизавети провели екскурсію кампусом і містом Комоніті, а також допомогли із заселенням у гуртожиток. У кожного студента по обміну був особистий куратор — buddy, який допомагав з усіма організаційними питаннями та знайомив зі студентським життям. Дівчина поділилася, що такий підхід корисний, щоб «влитися» у нове середовище: «Завдяки постійній підтримці та можливості запитати будь-що мені це дуже допомогло швидко адаптуватися».
Єлизавета добре потоваришувала з грецькими студентами, а також молоддю за програмою Еразмус+, які приїхали на обмін із Франції, Іспанії, Бельгії, Туреччини, Китаю та інших країн світу. «Всі були налаштовані позитивно до нашого спілкування, за що я їм дуже вдячна» — говорить про свою успішну адаптацію студентка МДУ.
У період освітнього стажування дівчина змогла відвідати презентацію книг одного з викладачів Фракійського університету, парад на честь національного визволення Греції, захід, присвячений святим Кирилу і Мефодію та створенню глаголиці й кирилиці — на цій події Єлизавета виступила з доповіддю.
Мобільність стала чудовою можливістю для студентки-елліністки пізнати грецьку культуру зсередини, поспілкуватися з місцевими. На один із предметів вона навіть підготувала маленьке етнографічне дослідження. У роботі Єлизавета описала відмінності й спільні риси, які помітила між грецькою та українською культурами на прикладі двох міст – Комоніті та рідної Одеси.
Будь-яка мобільність не обходиться без подорожей. Дівчина побувала у найближчих до місця навчання містах Греції, а також в Афінах і Салоніках — як вона зазначила: «Невіддільних для пізнання грецької цивілізації».