Студентки МДУ розповіли про семестр навчання в Університеті Острави

На початку кожного семестру після успішного конкурсного відбору студенти Маріупольського державного університету вирушають на навчання до європейських вишів. У другому півріччі навчального року академічну мобільність за програмою Еразмус+ здійснили вісім студентів.

Першими стажування завершили студентки освітньої програми «Практична психологія» Дар’я Онучко та Єлизавета Білоусова. Вони навчалися в Університеті Острави (Чехія), який є давнім гарним партнером спільноти незламних.

Дівчата розповіли про свій досвід, що може надихнути на першу мобільність і стати в пригоді майбутнім учасникам стажувань.

Конкурсний добір

Для студенток МДУ навчання в Університеті Острави стало першим досвідом академічної мобільності. Пройти конкурсний добір дівчатам не було важко, адже головне – знати іноземну мову на достатньому рівні, щоб розуміти європейських викладачів і вміти висловити свої думки. Не менш важливо уважно читати вимоги програми, вчасно готувати документи та бути відкритими до нового.

Єлизавета радить не боятися подавати свою кандидатуру, навіть якщо здається, що шансів мало, адже участь у конкурсі – це вже на користь. Напередодні мобільності Дар’ю почала лякати невідомість, що в неї нічого не вийде, пройшовши це, вона радить не хвилюватися та довіритися процесу: «просто зробити крок, бо на вас чекатиме дійсно неоціненний досвід».

Навчання та підсумкове оцінювання

Через труднощі з отриманнями візи в Чехію, студентки МДУ навчалися не повний семестр. Проте їм це не завадило поглибити знання за фахом. Дар’я та Єлизавета вивчали сімейну психологію, психологію здоров’я й особистості, нові розробки в психології, емпіричні дослідження та поздовжні дослідження особистості, мовленнєву комунікацію. Дівчата відвідували пари здебільшого з іншими учасниками програми Еразмус+, чеську молодь зустрічали рідше.

Заняття проходили у форматі лекцій, дискусій, практичних завдань, доступними були також онлайн-курси. Викладачі без примусу намагалися розговорити студентів, адже будь-яка відповідь – це вже думка і цінується, що вона є. Дар’я радить висловлюватися, навіть якщо здається, що це важко: «в процесі знайдуться слова і вас завжди будуть намагатися зрозуміти».

Особливість навчання в Чехії – велика увага до самостійної роботи, презентацій, групових проєктів. Як зазначили дівчата, особливих труднощів у навчанні не виникало, хоч інколи було складно швидко адаптуватися до відмінностей у поданні матеріалу та вимогах до завдань. Викладачі відкриті до спілкування, тому Єлизавета радить завжди уточнювати нюанси.

Підсумкових іспитів у звичному студенткам МДУ форматі не було. Деякі предмети зараховувалися за присутність на парах, інші для оцінювання потребували написання есе або виконання завдань на навчальній платформі. Були також усні опитування, під час яких викладачі робили акцент на обґрунтуванні студентом власної думки, а також аналіз кейсів. Порада від Єлизавети: «завчасно готуватися та обговорювати з викладачами, що саме буде на іспитах, працювати з літературою англійською чи чеською мовами».

Проживання і стипендія

Дівчата проживали в гуртожитку Університету Острави. Кімната була розрахована на трьох. Дар’ї та Єлизаветі пощастило з сусідками – вони здружилися та проводили вільний час разом. Мешканці мали усі зручності, якщо потрібні були додаткові побутові прилади, то їх можна попросити на рецепції. В розпорядженні студентів також були спортзал і тенісна кімната.

Стипендію дівчата отримували в розмірі 1050 євро на місяць, з яких 200 йшло на оплату гуртожитку. Щодо інших витрат, то Чехія недорога країна, до прикладу їжа в супермаркетах була не дорожчою, а інколи і дешевшою, у порівнянні з цінами в Україні. Відвідування закладів культури та харчування не бюджетне, тому студентки МДУ радять планувати свої витрати.  

Дар’я змогла на стипендію подорожувати та відвідати аж сім європейських країн: «думаю, і у вас вийде, якщо не сильно розкидатися грошима». Вона каже, що потрібно гарно розумітися на подорожах – нюансах із перельотами та житлом.

Адаптація та знайомство з країною

Заходи для адаптації учасників мобільності за програмою Еразмус+ в Університеті Острави проводилися активно: екскурсії кампусом і містом, мультикультурні вечори. Заклад освіти також надавав куратора, який консультував щодо навчання, гуртожитку, документів. Навіть коли у Дар’ї виникли проблеми зі здоров’ям, він допомагав їй відвідувати лікарні та зі страховкою.

Академічна мобільність – це не тільки про навчання, а й про подорожі як всередині країни, так і Європою загалом. Єлизавета відвідала Оломоуц і Брно – її дуже зацікавила архітектура та атмосфера цих міст. Дівчина каже, що якщо немає можливості багато подорожувати, обов’язково варто гуляти містом перебування, відвідувати місцеві кав’ярні та парки – «це допомагає краще відчути культуру».

Дар’я відвідала три чеських міста. Їй цього було достатньо, щоб зблизитися з країною: «Чехія дійсно дуже різна та самобутня, ближче до Австрії, вона взагалі не відірвати очей». У вільний час дівчина разом із сусідками по кімнаті відвідала також Італію, Данію, Словаччину, Угорщину, Естонію, Фінляндію, Австрію.

gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
img
img
img
img
img
img
img
img
img