Кафедра маркетингу та туризму
У наш час маркетинг вже не потребує додаткової реклами, адже попит на фахівців у сфері маркетингу зростає з кожним роком, а кількість вакансій маркетологів та інших фахівців у цій ніші побила вже всі рекорди.
Щодо туризму, то ця сфера не втрачає своєї привабливості та є основною бюджетоформуючою складовою багатьох країн світу. Справжні професіонали у сфері туризму користуються великим попитом як в Україні, так і за кордоном.
Кафедра маркетингу та туризму посідає вигідну позицію на освітньому та інформаційному ринках України. Ми готуємо фахівців у сферах туризму та маркетингу, сферах, які за викликами останніх років підтвердили свою важливість, стійкість та конкурентоспроможність.
Ми зосередженні на розвитку професійних та соціальних навичок, ретельному вивченні іноземних мов, адже зараз для більшості роботодавців критично, щоб рівень володіння іноземною мовою у фахівця був не менший, ніж рівень В1. Велика увага приділяється практиці, участі у тематичних виставках, конференціях, івентах, бо це допоможе не тільки отримати нові знання, а й отримати корисні знайомства.
Навчальний процес на кафедрі грунтується на засадах:
• гнучкості та адаптації до вимог ринку праці;
• креативності та інноваційності в навчальному процесі;
• професіоналізму та відповідальності викладачів;
• інтернаціоналізації освітнього процесу;
• органічного поєднання традиційного предметного навчання і навчально-тренінгових форм з урахуванням реальних умов діяльності сучасних підприємств.
Високий рівень фахової підготовки студентів забезпечується оволодінням базовими знаннями сучасних дисциплін, зміст яких охоплює специфіку, особливості функціонування та розвитку підприємств туристичної сфери і маркетингових систем сучасних підприємств і організацій.
Основна увага професорсько-викладацького складу кафедри зосереджена на розробці, модернізації та впровадженні відповідно до стандартів вищої освіти та викликів сучасних вимог ринку праці конкурентоспроможних освітніх програм; розвиток зв’язків із організаціями, що є потенційними працедавцями, використання їхніх ресурсів для забезпечення освітнього процесу.
Реалізацію освітніх програм кафедри забезпечують професіонали, які мають багаторічний досвід викладання фахових дисциплін, які проходять стажування за кордоном та втілюють міжнародні практики у свої курси. Кадровий склад кафедри гармонійно поєднує науковців та практиків, які працюють на вітчизняних і міжнародних провідних підприємствах.
Навчально-методична робота на кафедрі здійснюється як цілісна система дій та заходів, які спрямовуються на забезпечення якості професійної підготовки студентів, підвищення кваліфікації та професіоналізму професорсько-викладацького складу, активізацію творчого потенціалу викладачів та студентів.
Практична підготовка студентів здійснюється на на підприємствах, в установах, організаціях, з якими укладено відповідні угоди (зокрема закордонних) та спрямована на те, щоб максимально пов’язати навчальний процес із реаліями розвитку сучасного бізнесу.
Отримання професійних компетенцій забезпечується за рахунок участі здобувачів у різноманітних науково-практичних заходах кафедри, тернінгах, зокрема у щорічному туристичному зльоті студентів і випускників спеціальності.
Випускники спеціальностей «Туризм» та «Маркетинг» спроможні виконувати науково-дослідницьку, інформаційно-аналітичну, організаційно-управлінську та адміністративно-господарську роботу на посадах керівників туристичних підприємств, установ, організацій; менеджерів у туристичних агенціях та бюро подорожей, у готелях, закладах ресторанного господарства, у сфері культури, відпочинку та спорту; маркетологів підприємств будь-якої сфери економіки та форм власності.
Основні наукові напрями кафедри: дослідження актуальних проблем у сфері маркетингової діяльності, туристичного та готельно-ресторанного бізнесу; оцінка перспектив та пріоритетних напрямків розвитку туристичних регіонів; дослідження особливостей використання маркетингового інструментарію в сфері управління територіальним розвитком; розробка інноваційних проєктів та стратегій розвитку туристичних підприємств; удосконалення методичних засад управління розвитком соціально-економічних систем на основі маркетингового підходу.
Щорічно кафедрою забезпечується організація та проведення Всеукраїнської науково-практичної конференції «Сучасні технології управління туристичним та готельно-ресторанним бізнесом», під час якої студенти, аспіранти та науковці зі всієї країни можуть відкрито обговорити та вирішити актуальні науково-практичні проблеми розвитку відповідних галузей економіки.
Плідна науково-дослідна діяльність викладачів кафедри маркетингу та туризму сприяє не лише накопиченню інтелектуального капіталу, але й надає можливість розширювати зовнішні зв’язки, партнерський нетворкінг, бути активною частиною сучасної наукової спільноти.
Основними результатами наукових досліджень викладачів кафедри є монографії: «Інтегроване управління маркетинговою взаємодією: імперативи, методологія, механізми» (2011), «Стратегічні основи регулювання міграційних процесів в умовах сучасної трансформації економіки України» (2014), «Управління фінансово-економічною безпекою держави та шляхи запобігання зовнішнім і внутрішнім загрозам» (2020); навчальні посібники: «Менеджмент взаємодії» (2014), «Системи технологій» ( 2018), «Стратегічне управління» (2021); електронні навчальні посібники: «Організація готельного господарства» (2023), «Організація туризму» (2023); «Туроперейтинг» (2023), «Маркетинг» (2023).
Публікаційна активність викладачів знаходить відображення у фахових виданнях та цитуванні міжнародною науковою спільнотою, що сприяє підвищенню наукової рейтингової позиції Маріупольського державного університету.
Важливе місце у роботі викладачів кафедри відводиться керівництву науково-дослідною роботою студентів, які є переможцями та лауреатами: ІІ етапу Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт, Всеукраїнського конкурсу кваліфікаційних робіт студентів закладів вищої освіти зі спеціальності
«Туризм», V Всеукраїнського студентського Фестивалю виставкових технологій «Експо-Зірка»; ІІ туру Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт з природничих, технічних і гуманітарних наук («Туризм», «Готельно-ресторанна справа»,); ІІ туру конкурсу «Майбутнє туристичної галузі»; ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності «Туризм».
Викладачі кафедри беруть участь у проєктах: «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад” (EUAID), «Жива лабораторія кліматичної справедливості» (СJLL); здійснюють міжнародне співробітництво з Університетом Вітовта Великого (Литва),а також є учасниками програм міжнародної мобільності, організованих за сприяння зарубіжних партнерів з Чехії (Остравський університет (м. Острава), Польщі (Варшавський університет, Ягеллонський університет (м. Краків), проєкт “Інноваційний університет та лідерство. Моделі академічної автономії та університет в системі освіти впродовж життя”), Великої Британії (університет Халл, проєкт «Online English via Rosetta Stone for Mariupol State University»).
До міжнародних науково-комунікативних заходів активно залучаються здобувачі кафедри. Зокрема, студенти взяли участь у літній школі від проєкту Еразмус+ напряму імені Жана Моне (Університет Генуї, Італія); у Фестивалі європейської культури в Сілезькому університеті (м. Катовіце, Польща). Декілька років поспіль студенти беруть участь у міжнародному проєкті UCM - Progetto inclusione cucina Italiana - Euroest і мають можливість пройти тримісячне міжнародне стажування в сфері готельного бізнесу на Адріатичному узбережжі південної Італії під час літніх канікул.