Освітня програма «Туризм»
Туризм в Україні крокує крізь виклики, трансформується, але продовжує розвиватись: активніше створюються нові туристичні продукти, зростають турпотоки всередині країни, набирають популярності нові ніші — рекреаційний з реабілітаційними елементами, віртуальний, ностальгійний, волонтерський туризм. Туризм буде існувати завжди, незалежно від подій історії, а деякі з них навіть слугують великим поштовхом до його розвитку.
Програма розрахована на підготовку фахівців у сфері туристичної індустрії, які мають великі знання в галузі технологій виробництва туристських послуг, аналізу рекреаційних потреб споживачів, організації туроператорської та турагентської діяльності, розробки та реалізації креативних проєктів у сфері туризму та гостинності.
Програма покликана для підготовки фахівців, професійний розвиток яких пов'язаний: зі створенням та управлінням розвитком туристичних дестинацій; з управлінням проєктами у туризмі; з управлінням міжфірмовою та внутрішньофірмовою взаємодіє на основі цифрових стратегій ринку.
Конкурентні переваги програми:
- Стійкі професійні зв'язки з туристичним бізнесом, регіональними та адміністраціями та профільними державними структурами.
- Відкритість та співпраця: замість монологу в навчанні – інтерактивний діалог між викладачем та слухачами.
- Організація майстер-класів, круглих столів, проєктних семінарів із залученням найбільш компетентних галузевих фахівців та практиків, керівників та провідних експертів державних структур, видатних економістів, топ-менеджерів та підприємців.
- Організація практики та стажування студентів у провідних туристичних компаніях не тільки в Україні, а й в інших країнах.
- Використання найкращих вітчизняних та світових методик та новітніх технологій в освіті.
Навчаючись на нашій освітній програмі Ви відчуєте синергію сучасної освіти, діджиталізованого навчального простору та комфортних умов для розвитку особистості! Впевнені, що зможемо Вас здивувати!
Спеціальність 242 «Туризм»
Освітня програма «Туризм»
туризм як суспільний феномен, складна соціо-еколого-економічна система, яка включає об’єкти, явища та процеси географічного, соціокультурного, екологічного, економічного, організаційно-правового змісту, пов’язані з комфортним та безпечним подорожуванням;
туризм як сфера професійної діяльності з: 1) організації та управління туристичним процесом на різних ієрархічних рівнях; 2) дослідження, аналізу та прогнозування напрямів розвитку туристичного ринку, його сегментів, суб’єктів туристичної діяльності.
Мета навчання – набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного та/або управлінського характеру у сфері туризму і рекреації.
Теоретичний зміст предметної області ґрунтується на:
- основних поняттях: туризм як суспільний феномен; профілі туристичної діяльності (економічна, управлінська, громадська, освітня, наукова); інноваційний туристичний продукт і інновації в туризмі; організація та управління суб’єктами індустрії туризму; моніторинг ринку туристичних послуг; геопросторова організація туристичного процесу; міжнародний туристичний бізнес і логістика; сталий туризм і соціально відповідальний бізнес; управління якістю туристичних послуг; управління проектами в туризмі; управління регіональним розвитком туризму; туризмологія.
- концепціях: 1) гуманістична, патріотично-виховна; 2) мультикультурна, національної ідентичності; 3) глобалізації та глокалізації туризму; 4) геоторіальності туризму, геопросторової організації туристичного процесу; 5) сталого туризму задля розвитку; 6) геоекономічна; 7) інформаційно-технологічна; 8) соціально відповідального бізнесу; 9) сервісна; 10) інноваційного розвитку.
- принципах, які визначають закономірності підготовки фахівців: студентоцентричний, комптентністно-орієнтований, науковості, інноваційно-інформаційний, теоретико-прогностичний, мультидисциплінарний, лінгвокомунікативний, проблемно-орієнтований, практико-орієнтований, самореалізації особистості студента.
Методи, методики та технології: просторово- часового, соціокультурологічного, екологічного, економіко-математичного, нефінансового аналізу, синтезу, прогнозування, управління проєктами цифрові технології.
Інструменти та обладнання: спеціалізоване програмне забезпечення, інтегровані бази даних, картографічні джерела; спеціалізовані кабінети або лабораторії.
- програма спрямована на міждисциплінарну підготовку фахівців з туризму, які здатні застосовувати новітні технології в організації туристичної діяльності й удосконалювати їх, через надання можливості проходження практики на базі міжнародних туристичних фірм;
- отримання професійних компетентностей забезпечується за рахунок проведення навчальних занять у туристичних фірмах, музеях з використанням їхньої матеріально-технічної бази; різних форм відкритих занять, тренінгів, лекцій за участю керівників та менеджерів провідних туристичних підприємств; - розвиток дослідницьких компетентностей та soft skills забезпечується участю студентів у різноманітних науково-практичних заходах кафедри туризму, зокрема у щорічній Всеукраїнській науково-практичній конференції «Сучасні технології управління туристичним та готельно-ресторанним бізнесом», у щорічному туристичному зльоті студентів і випускників спеціальності.
2481.2 Туризмознавець
2481.2 Екскурсознавець
2213.2 Фахівець з рекреації
2483.2 Фахівець із санаторно- курортної справи
У відповідності до International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08):
242 Administration Professionals/242 фахівці з адміністрування
243 Sales, Marketing and Public Relations Professionals/243 професіонали з продажу, маркетингу та зв’язків з громадськістю
ЗК 2. Здатність вести професійну діяльність у міжнародному та вітчизняному середовищі.
ЗК 3. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК 4. Уміння розробляти проекти та управляти ними.
ЗК 5. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК 8. Уміння працювати в міжнародному та вітчизняному професійному середовищі.
ЗК 9. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію, працювати в команді з дотриманням етичних норм та цінностей мультикультурного суспільства, здійснювати наукову полеміку та спілкування державною мовою.
ЗК 10. Здатність генерувати нові ідеї (креативність), прагнення до застосування сучасних інноваційних технологій.
СК 2. Здатність планувати і виконувати наукові та/або прикладні дослідження у сфері туризму та рекреації.
СК 3. Здатність до управління туристичним процесом у публічному секторі, в туристичній дестинації, туристичному підприємстві на різних ієрархічних рівнях.
СК 4. Здатність організовувати діяльність та співпрацю суб’єктів регіонального, національного та міжнародного туристичних ринків на засадах сталого розвитку з урахуванням світового досвіду.
СК 5. Здатність оперувати інструментами збору, обробки інформації, аналізувати та управляти туристичною інформацією.
СК 6. Здатність до аналізу, прогнозування, планування бізнес-процесів та геопросторового планування у сфері туризму та рекреації.
СК 7. Здатність розробляти та впроваджувати інновації в діяльності суб’єктів туристичного ринку.
СК 8. Здатність упроваджувати в практику міжнародний досвід рекреаційно-туристичної діяльності.
СК 9. Розуміння механізмів взаємодії суб’єктів світового та національного туристичного ринків і положень соціально-відповідального бізнесу в туризмі та рекреації.
СК 10. Здатність управляти ризиками в туризмі.
СК 11. Здатність до визначення стратегічних завдань у розвитку туристичного бізнесу.
СК 12. Знання й розуміння організації управління якістю туристичних послуг.
СК 13. Здатність до здійснення науково-дослідної роботи у сфері туризму та рекреації.
СК 14. Здатність проводити аналіз конкурентоспроможності національного туристичного продукту; розробляти, обґрунтовувати та впроваджувати стратегії зовнішньоекономічної діяльності туристичних підприємств.
СК 15. Здатність до міжкультурної взаємодії в сфері міжнародної туристичної освіти та професійної діяльності.
СК 16. Знати особливості розміщення та використання рекреаційних ресурсів, оцінювати туристичний потенціал з урахуванням особливостей сегментів туристичного ринку та видів туризму.
РН 2. Спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур у сфері туризму і рекреації.
РН 3. Застосовувати сучасні цифрові технології, методи та інструменти дослідницької та інноваційної діяльності для розв’язання складних задач у сфері туризму та рекреації.
РН 4. Проводити аналіз геопросторової організації туристичного процесу, проєктувати його стратегічний розвиток на засадах сталості. РН 5. Здійснювати комплексний аналіз і оцінювання функціонування туристичного ринку різних ієрархічних рівнів, прогнозувати тенденції його розвитку.
РН 6. Аналізувати та оцінювати діяльність суб’єктів туристичного ринку, планувати результати їх стратегічного розвитку.
РН 7. Організовувати співпрацю зі стейкголдерами, формувати механізми взаємодії суб’єктів туристичного ринку з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
РН 8. Управляти процесами в суб’єктах індустрії туризму та рекреації на різних ієрархічних рівнях, які є складними, непередбачуваними і потребують нових стратегічних підходів.
РН 9. Розробляти та реалізовувати проєкти у сфері туризму та рекреації на засадах економічної, соціальної і екологічної ефективності. РН 10. Приймати ефективні рішення у сфері туризму та рекреації щодо розв’язання широкого кола проблем, зокрема безпеки і якості туристичного обслуговування.
РН 11. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних проблем, презентації результатів досліджень та проєктів у сфері туризму і рекреації.
РН 12. Аналізувати, формулювати і реалізовувати національну та регіональну туристичну політику, вдосконалювати механізми управління туристичними дестинаціями на національному, регіональному та локальному рівнях.
РН 13. Планувати, організовувати і виконувати наукові і прикладні дослідження у сфері туризму та рекреації, обирати методи та інструменти досліджень, висувати і перевіряти гіпотези, обґрунтовувати висновки.
РН 14. Планувати і викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах вищої освіти, розробляти їх методичне забезпечення.
РН 15. Демонструвати здатність саморозвиватися та самовдосконалюватися упродовж життя.
РН 16. Розробляти стратегії розвитку туристичної діяльності та пропонувати способи удосконалення туристичної інфраструктури на різних рівнях державного та регіонального управління.
РН 17. Демонструвати виконання професійних завдань у стандартних та невизначених ситуаціях.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Туризм» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін