Магістри МДУ підкорили журі всеукраїнського конкурсу наукових робіт

Навіть після випуску молодь Маріупольського державного університету не перестає досягати успіхів на науковій ниві. Дипломні дослідження магістрів освітньо-професійної програми «Менеджмент організацій і адміністрування» Анни Єрьомушко та Ярослава Ярця високо оцінили на Всеукраїнському конкурсі кваліфікаційних робіт зі спеціальності «Маркетинг». Організатором наукової події виступив Хмельницький кооперативний торговельно-економічний інститут.

Свої дослідницькі роботи на конкурс відправили представники закладів освіти зі всієї України, тільки за магістерським рівнем таких робіт було понад 200. Кожна отримала експертну оцінку від журі, до якого увійшли як науковці, так і маркетологи-практики. До розгляду досліджень організатори запросили професора кафедри менеджменту та фінансів МДУ Володимира Омельченка.

Для кваліфікаційної роботи магістерка Анна Єрьомушко обрала тему «Система управління маркетинговою діяльністю підприємства». Дівчина її вивчала під науковим керівництвом професорки кафедри менеджменту та фінансів Лариси Шаульської. Теоретична частина присвячувалася розгляду поняття, функцій і структурних складових системи управління маркетинговою діяльністю підприємства. У практичній частині опрацьований матеріал дослідниця використала для аналізу популярної в Україні торговельної марки.

Для мене інтерес до цієї теми полягав в актуальності своєчасного виявлення потреб споживачів, бо це є основою для уникнення зайвих витрат і надмірних маркетингових зусиль, спрямованих на продаж непотрібних товарів. Після аналізу та оцінки українського підприємства нами була запропонована низка методів удосконалення, а також комплекс заходів для підвищення ефективності маркетингової діяльності, серед яких використання маркетингу із вуст в уста та контенту від користувачів, створення більш спрощеного простору для дистанційної взаємодії з клієнтами,

– випускниця МДУ Анна Єрьомушко.

Магістр Ярослав Ярець вивчав тему «Стратегічне управління підприємством в умовах нестабільності». Науковою керівнецею дослідження стала доцентка кафедри менеджменту та фінансів Вікторія Мацука. Розгляд актуальної під час війни теми хлопець робив на прикладі діяльності відомої на теренах України телекомунікаційної компанії. Він проаналізував її зовнішнє і внутрішнє середовище, зокрема  зробив оцінку ресурсів, організаційної структури, корпоративної культури, процесів управління, а також дослідив впливи кризових ситуацій на роботу: економічні, політичні, соціальні та технологічні фактори. Після Ярослав розробив практичні рекомендації щодо вдосконалення стратегічного управління з урахуванням викликів.

Мене зацікавила можливість дослідити, як підприємства можуть адаптувати свої стратегії для збереження конкурентоспроможності та досягнення довгострокових цілей в умовах високої нестабільності. Особливо цікавим було вивчати різні підходи до антикризового управління та використання сучасних технологій, таких як штучний інтелект і великі дані (big data), для прогнозування ризиків і розроблення відповідних стратегій реагування. Я прагнув зрозуміти, як підприємства можуть поєднувати традиційні методи управління з інноваційними підходами, щоб підвищити свою гнучкість і стійкість. Крім того, важливою мотивацією для мене стало прагнення зробити внесок у розвиток наукових знань і запропонувати практичні інструменти, які можуть бути корисними для підприємств,

– випускник МДУ Ярослав Ярець.

За результатами Всеукраїнського конкуру кваліфікаційних робіт зі спеціальності «Маркетинг» Анна Єрьомушко посіла II місце, а Ярослав Ярець отримав диплом III ступеня.