Студент МДУ розповів про навчання в Університеті Генуї

Для кожного учасника та учасниці академічної мобільності від Еразмус+ досвід унікальний. Він може бути сповнений труднощів, а ще неповторних моментів. Таким різним для студентів Маріупольського державного університету став весняний семестр в Університеті Генуї, що в Італії.

Взяти найкраще від унікальної можливості навчання в Європі студентці Карині Стуконог завадив мовний бар’єр і бюрократія. З її непростим, але важливим досвідом можна ознайомитися в матеріалі ось тут. Натомість інший студент, який перебував на мобільності разом із Катериною, — Богдан Мальцев — залишився задоволений. З рідною мовою жителів країни перебування в нього не виникало проблем, адже в МДУ хлопець вчиться на освітній програмі «Переклад (італійська, англійська мови).

Історія Богдана може надихнути на перший студентський обмін, особливо тих, хто опановує іноземні мови, й стати в пригоді майбутнім учасникам стажувань. 

Конкурсний добір 

Семестрове навчання за кордоном — перший досвід для студента Маріупольського. Він неодноразово подавався на конкурс для участі в короткострокових мобільностях, але не проходив на них. Спочатку хлопцю відмовили і в навчанні в Італії, адже перевагу члени комісії надають студентам денної форми, а Богдан навчається заочно. Проте через декілька місяців йому все ж запропонували місце в Університеті Генуї, адже попри те, що хлопець лише першокурсник, він мав сильне резюме і мотивацію. 

Студент ділиться, що конкурс не був складним, тільки довелося повозитися з документами: написати CV і мотиваційний лист, зібрати рекомендації від викладачів. «Будьте активними в житті університету та поза ним, дізнавайтесь інформацію про країну та університет, куди ви збираєтесь, щоб показати свою зацікавленість, будьте старанними на парах і головне — мрійте та йдіть до своєї мети, тоді точно все вийде», — радить Богдан майбутнім претендентам на мобільність. 

Навчання та підсумкове оцінювання

В Університеті Генуї хлопець обрав дві мови — іспанську, яку вже пів року вивчає в Іспанії, та англійську, яку як другу іноземну професійно опановує в Маріупольському. Освітяни, які викладали Богдану обрані ним мови, були носіями. 

Спочатку студента Маріупольського також зацікавили іспанська література та італійська культура, проте після першого заняття другий предмет він замінив, оскільки не був задоволений наповненням курсу. Хлопець ділиться: «Викладач нам просто читав «Декамерон» як жива аудіокнига». За порадою студентки з України, яка здобуває вищу освіту в Університеті Генуї, Богдан почав відвідувати пари з методики викладання італійської як іноземної, і цей предмет йому сподобався чи не найбільше. 

Заняття проходили італійською в групі з місцевими студентами, що сприяло гарній мовній практиці. Спочатку хлопцю було складно слухати лекції та записувати конспекти іноземною мовою, а також дивно було вести абсолютно всю комунікацію через електронну пошту: «Навіть повідомлення з одного слова потрібно оформлювати «Вельмишановний/а» та «Найщиріші побажання», але потім настільки звик, що стало незвично писати українською». 

Більшість іспитів проходило усно, проте без звичних білетів, як в Маріупольському університеті. «Потрібно знати абсолютно все, бо спитати можуть що завгодно» — зауважує студент. Так він не з першого разу пройшов підсумкове оцінювання з іспанської літератури, бо не всі твори встиг дочитати. Богдан жартує: «Не можу сказати, що довчив на другий, але було проведено більше ритуалів перед іспитом: голову не мити, конспекти під подушку покласти, свічку зранку в церкві поставити і сподіватись хоча б на прохідний». 

З методики викладання хлопець разом з одногрупниками підготував командний проєкт, а саме — розділ підручника для студентів, які вивчають італійську як іноземну. А ось, щоб скласти англійську, Богдану потрібно було зробити переказ статей із періодичних видань. Проте на самому іспиті не обійшлося без сюрпризів: «Щось пішло не так і викладачка з Америки запитувала в мене про Тимошенко, Януковича та Ющенко», — згадує студент МДУ. 

Що сподобалося хлопцю, так це можливість складати іспити майже будь-коли, адже немає однієї фіксованої дати, а є близько п’яти на вибір. Богдан розповідає: «Я не міг скласти частину англійської в червні, тому складав її в кінці липня і для цього мені не довелось писати заяву в деканат. Просто обрав зручну для себе дату на онлайн-платформі». 

Загалом атмосфера на іспитах студенту МДУ імпонувала. «Вона не була строгою та гнітючою» — каже хлопець. Відчувалася довіра до студентів, наприклад не просили здавати телефони, викладачі слідкували за порядком, але й могли за потреби допомогти. 

Проживання і стипендія 

Університет Генуї не надавав кімнату у гуртожитку для студентів за обміном — така практика притаманна всім закладам освіти Італії. Тому Богдану довелося шукати житло самостійно. Володіючи італійською мовою, йому вдалося це зробити просто й швидко.

Стипендії на оренду та продукти цілком вистачало, проте є нюанс, який важливо враховувати майбутнім учасникам мобільності. Хлопець розповідає, що перші два місяці та завдаток за квартиру йому довелось платити за власний кошт, оскільки стипендія прийшла не на початку мобільності. Гроші нараховуються пізніше, але одразу 80% від усієї суми за пʼять місяців навчання. 

Квартира, яку винаймав Богдан, розташовувалася далеко від центру, тому йому доводилось користуватися громадським транспортом, щоб відвідувати пари в університеті. За словами студента, це не проблема, якщо водії не влаштовують sciopero, тобто страйк. 

За пʼять місяців хлопець вивчив, у яких супермаркетах дешевше, де що краще купувати та які додатки використовувати. Наприклад, якщо йому хотілось чогось українського, то він йшов у Mix Markt, де можна було знайти майже все — від сметани до київського торта. Також Богдан радить готувати самостійно: «Це значно дешевше та корисніше, ніж харчуватись напівфабрикатами. А одного разу я навіть ліпив українські вареники з італійською рікотою». 

Адаптація та знайомство з країною 

На початку мобільності студент розв’язував питання з документами, тому, як він каже, було не до заходів. Проте куратори від університету були завжди на звʼязку та пояснювали, наприклад, як проходитиме навчання та отримати стипендію.  

Загалом для студентів було багато різних активностей як від університету, так і загальноміських. Одного разу Богдан відвідав воркшоп у госпіталі, де вчили спрощувати медичні тексти та адаптовувати їх для звичайних людей. Хлопець також відвідав концерти, де виступали італійські зірки, такі як Francesco Gabbani, Annalisa, The Kolors та учасник цьогорічного Євробачення Lucio Corsi. Останньому студент подарував браслет із написом «Україна». «Такі заходи допомагали мені соціалізуватись та знайомитись з місцевими», — ділиться хлопець. З іншими українцями він також побував на стендапі Василя Байдака у Мілані. 

«Як людина з itchy feet (примітка: неспокійними ногами), я подорожував дуже багато», — Богдан обʼїздив майже всю північ Італії, а особливо регіон Лігурію, де розташовані Мілан, Комо, Турин, Чінкве Терре, Портофіно. У більшість з цих міст він їхав зранку, а повертався ввечері, оскільки все знаходиться в 2–3 годинах потягом. 

Одного разу студент спонтанно поїхав у Венецію на день, коли дізнався, що туди приїхав його друг-італієць з Києва. Богдан каже, що проблем з квитками не виникало, вони завжди були в наявності. Для їх придбання він використовував застосунки Trenitalia та Flixbus. Для тих, хто також любить подорожувати, хлопець радить: «Не беріть квитки на потяг із часом на пересадку 5–10 хв, оскільки поїзди тут дуже люблять запізнюватися і великий ризик не потрапити на наступний». 

gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
img
img
img
img
img
img
img
img
img