МДУ та Університет Халла реалізували спільний проєкт про жіноче лідерство

Міжнародне партнерство відкриває перед спільнотою Маріупольського державного університету можливості для рушійних змін на краще. Таким став спільний проєкт МДУ та Університету Халла (Велика Британія) «Посилення жіночого лідерства в системі української вищої освіти: інтерсекційна та культуровідповідна перспектива».

Над втіленням ініціативи у життя протягом року співпрацювали доцентка кафедри романо-германської філології Наталя Мараховська і старша лекторка школи політики та міжнародних досліджень Стелла Гонсалес-Арналь – освітянки вишів-партнерів виграли грант Gender Equality Partnerships від Британської Ради.

Ключовою подією, яка яскраво завершила роботу над проєктом, став міжнародний воркшоп «Жіноче лідерство для стійкості та трансформації: глобальний діалог». Щоб долучити якомога більшу аудиторію до обговорення важливих питань, захід відбувся у змішаному форматі. Це дало змогу об’єднати понад 100 учасників, серед яких представники академічних спільнот і громадських організацій України, Великої Британії, Німеччини, Франції, Чехії, Шрі-Ланки.

Майданчиком для живого спілкування виступив простір Університету Халла. Це стало чудовою нагодою для спільноти незламного вишу не тільки долучитися до міжнародної події, а й вкотре побачитися з британськими колегами. З партнерською місією до Кінгстон-апон-Халл вирушили директорка Центру міжнародної освіти Ірина Сікорська, деканка факультету іноземних мов Наталія Пирлік, а також авторка проєкту Наталя Мараховська.

Воркшоп став платформою для дослідження питань жіночого лідерства та гендерної рівності. Він поєднав науковий дискурс із практичним досвідом неурядових організацій, уможливив визначити необхідні кроки для побудови інклюзивного середовища як в академічному, так і суспільному просторах.

Учасники представили доповіді, що охоплювали широкий спектр тем – від теоретичних аспектів розвитку лідерства в університетах та за їхніми межами, до практичних стратегій і механізмів. Особливу увагу присутні приділили застосуванню міждисциплінарного підходу до впровадження ідей гендерної рівності, культурного розмаїття та інклюзії, потенціалу жінок під час війни й повоєнного відновлення України, моделям підготовки з інклюзивного лідерства, прикладам взаємодії закладів освіти та громадськості.

Великий інтерес серед учасників викликали доповіді доценток МДУ. Як голова правління Української асоціації викладачів і дослідників європейської інтеграції Ірина Сікорська окреслила важливість взаємодії між освітньо-науковими установами та громадськими організаціями на прикладі України. Тему жінок у владі підняла Наталія Пирлік. Її виступ активізував дискусію щодо ролі жінок у прийнятті рішень, їхнього впливу на формування політичного курсу держави.

Зі свого боку Наталя Мараховська розповіла про результати курсу підвищення кваліфікації «Інклюзивне лідерство через культурну імерсію», який вона розробила та провела в межах проєкту. Підготовку пройшли 40 представників вітчизняних і зарубіжних закладів освіти на базі Центру розвитку людського потенціалу Маріупольського університету. Здобутті знання учасники успішно використали для оновлення змісту навчальних дисциплін та освітніх програм на засадах інклюзивності й культурної різноманітності. 

Головним здобутком проєкту стала трансформація уявлень про жіноче лідерство через призму інтерсекційного та культуровідповідного підходів. Це сприяло потужному імпульсу для інституціоналізації принципів рівності, різноманітності й інклюзії в освітньому процесі. Як справедливо зазначає наш ректор Микола Трофименко: «Університет створюють не стіни, а люди». Тому висловлюю глибоку вдячність колежанкам, без яких цей проєкт неможливо уявити. Вони надавали цінну консультаційну та інформаційну підтримку, фахові поради, допомагали в організації, сприяли якісній комунікації, популяризували проєкт серед широкої аудиторії, 

– доцентка МДУ Наталя Мараховська.

Візит доценток Маріупольського університету до Університету Халла став продовженням плідного діалогу щодо розбудови співпраці, який наживо відбувся восени минулого року. Освітяни обговорювали реалізацію поточних і планування майбутніх проєктів із представниками факультету мистецтв, культур та освіти й Інституту прикладної етики.

gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
img
img
img
img