Лідерство в дії: фінал першого циклу Програми академічних менеджерів

Виклики, які сьогодні постають перед українською освітою, потребують рішучих відповідей, нових стратегій і сучасного розуміння ролі лідерів. Задля ефективних трансформацій академічні спільноти університетів змінюються, навчаються та діють.

Важливим кроком на цьому шляху для Маріупольського державного університету стала Програма професійного розвитку академічних менеджерів. Ініціатива запроваджена у межах спільного проєкту Міністерства освіти і науки України та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів».

19 вересня відбувся завершальний етап першого циклу Програми — Міжнародна онлайн конференція. Як зазначила керівниця освітніх програм Британської Ради в Україні Юлія Соболь: «Наш спільний шлях розпочався 2 квітня і відтоді ми пройшли надзвичайно насичений період навчання, обміну досвідом, аналізу реальних кейсів. Формально, сьогодні для вас завершується Програма, але для ваших проєктів це поштовх для продовження роботи над тими змінами, які ви розпочали».

З вітальними словами до учасників звернулися представники ініціаторів директор Британської Ради в Україні Колм МакГіверн та керівник групи впровадження проєкту UIHERP Сергій Артеменко. Вони подякували присутнім, відзначивши важливість участі провідних освітян країни у розвитку навичок академічного лідерства.

За оцінками, управлінські навички, які ви набули, здатні вплинути на близько пів мільйона студентів. Фактично ви будете формувати мережу з понад 60 центрів тяжінь ЗВО, центрів переосмислення, а подекуди й повернення до джерел базового розуміння вищої освіти. Ідеться про синергію науки, інновацій та навчання. Саме ця синергія відкриває шлях до вирішення складних, унікальних і не тривіальних завдань, які постають сьогодні в країні.

Я переконаний, що ця програма є та залишається платформою партнерства, безперервності розвитку вищої освіти в Україні,

— керівник групи впровадження Сергій Артеменко.

Своєю чергою Колм МакГіверн висловив глибоку повагу відданості учасників, їхній енергії, яку вони вклали в навчання. Він підкреслив, що саме ці знання є критично важливими для посилення університетів і формування їхньої стійкості в майбутньому.

Я дійсно пишаюся вашою відданістю модулям. Вони були дуже складними, присвячені соціальній трансформації, стратегічному управлінню, управлінню людськими ресурсами і фінансовому менеджменту. Це речі, які вкрай важливі для того, щоб правильно підсилювати ваші університети та мотивувати ці університети для нового майбутнього,

— директор Британської Ради в Україні Колм МакГіверн.

Вітальне слово мав і заступник міністра освіти і науки України Микола Трофименко, який підкреслив важливість формування мережі академічних лідерів як рушіїв змін в університетах і громадах. Він акцентував, що навіть попри війну реформи у сфері вищої освіти не можуть зупинятися, адже навчальні заклади вже сьогодні мають бути опорними інституціями для відбудови, економічного зростання та суспільних трансформацій: «Наші студенти, найцінніше, що є в нашій країні, це наш людський капітал, наша молодь, і наше завдання — зробити все, щоб вони залишались тут і пов'язували своє життя з нашою Україною, з нашою економікою, з нашою безпекою, з нашим майбутнім».

Результати шести місяців роботи команд презентувала радниця при дирекції Інституту вищої освіти НАПН України Світлана Калашнікова. Понад 570 освітян та освітянок з 70 університетів країни набували нових навичок. Варто зазначити, що серед них 25 команд працювали на базі МДУ. Загалом учасники пройшли чотири тематичні модулі: визначення ролі університетів у суспільних трансформаціях, стратегування в умовах невизначеності, управління персоналом та залучення ресурсів.

Міжнародні спікери розкрили перспективи професійного зростання в глобальному контексті. Колишня генеральна директорка Advance HE Елісон Джонс поділилася досвідом Великої Британії у формуванні політик розвитку університетів, а ректорка Університету спеціалізованих медичних наук Леслі Хейґ розповіла про виклики та можливості, що виникають під час злиття університетів.

Ключовою частиною конференції став захист інституційних проєктів. До команди Маріупольського університету увійшли деканки Юлія Константинова та Ірина Мельничук, завідувачки кафедр Світлана Ланська, Вікторія Григор’єва, Марина Горбашевська та начальниця відділу Анастасія Чайкіна.

Університетські лідери презентували власні ідеї змін, які можуть вести до моделей прогресивних університетів майбутнього. Проєкт команди незламних освітян став підсумком тривалої роботи та репрезентацією бачення, як можна вдосконалити стратегію розвитку МДУ.

gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
img
img
img
img
img
img