Стратегування в умовах невизначеності: завершився другий модуль Програми академічних менеджерів

Маріупольський державний університет активно залучений до реалізації Програми професійного розвитку академічних менеджерів. Його стіни виступають простором для навчання, а освітяни діляться напрацюваннями та досвідом із колегами. 

Ініціатива запроваджена у межах спільного проєкту Міністерства освіти і науки України та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів». Учасниками першого циклу навчання стали 70 команд – представників академічних спільнот зі всієї країни, з них 25 проходять навчання в столиці, на базі МДУ.

Під час першого модулю освітяни дізналися, яку роль відіграють університети для суспільних трансформацій, другий модуль дав змогу переосмислити власні стратегії розвитку та дослідити, як в умовах невизначеності будувати плани на майбутнє.

Етапи успішного стратегування з учасниками розглянула професорка кафедри менеджменту та фінансів Лариса Шаульська. Про науку як стратегічний пріоритет і її доступність для широкої аудиторії розповіли директорка Інституту вищої освіти Національної академії педагогічних наук України Ірина Драч і в.о. завідувача кафедри системного аналізу та інформаційних технологій Ганна Мартинюк.

Зі свого боку доцент кафедри соціальних комунікацій Максим Фоломєєв поділився, як вибудовувати дієву комунікацію. Від деканки економіко-правового факультету Світлани Калініної академічні менеджери дізналися, як досягти цілей стратегування та реагувати на можливі зміни.

Не обійшлося без міжнародних і вітчизняних практик. З успішними кейсами стратегування закладів освіти Великої Британії учасників ознайомили професор кафедри маркетингу та туризму Андрій Стойка, проректорка з науково-педагогічної роботи, міжнародної та проєктної діяльності Запорізького національного університету Олена Тупахіна. Власним досвідом поділилися ректор Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника Ігор Цепенда, голова Координаційного центру з розвитку сімейного виховання та догляду дітей Ірина Тулякова, народний депутат України Сергій Бабак, президент Міжнародного фонду досліджень освітньої політики Тарас Фініков.

Крім того, академічні менеджери мали змогу особисто поспілкуватися з генеральним директором директорату вищої освіти та освіти дорослих МОН України Олегом Шаровим. Обговорення стосувалося автономії закладів освіти, показників ефективності очільників, роботи наглядових рад і розвитку мережі університетів.

Навчання в межах другого модулю програми також пройшла команда Маріупольського університету. Незламні освітяни здобували нові знання на базі Національного технічного університету «Дніпровська політехніка».

Ми, як керівники, маємо розуміти процес створення стратегії університету, хто має брати участь у її розробці та реалізації, які є ризики і як їх мінімізувати. Важливо також розуміти, як сприяти досягненню стратегічних цілей і залучати до їх виконання інших співробітників, поширювати цінності університету. Всім цим питанням і був присвячений другий модуль Програми академічних менеджерів, 

– лідерка команди МДУ, деканка історичного факультету Юлія Константинова. 

Вже на цьому тижні стартує третій модуль, під час якого академічні менеджери дізнаються про управління персоналом. Це стане ще одним важливим кроком на шляху розбудови вищої освіти України.  

gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img