Освітня програма «Початкова освіта»
Освітньо-професійна програма спрямована на підготовку фахівця, здатного організовувати освітній процес у початковій школі, вирішувати нестандартні завдання дослідницького характеру у галузі початкової освіти, розв'язувати складні задачі педагогічної діяльності в умовах Нової української школи, фахової передвищої та вищої освіти у межах спеціальності 013 Початкова освіта. Випускники володіють інноваційними технологіями навчання, методами організації наукового та творчого пошуку, а також здатні проводити ефективну педагогічну діяльність, виконувати функції тьютора в громадах у період реінтеграції деокупованих територій.
Магістранти вивчають технології формування компетентностей здобувачів початкової освіти, педагогічне партнерство з різними соціальними інституціями, управління у сфері початкової освіти, тьюторство з практикумом у початковій освіті, інформаційно-комунікаційні технології та цифрові сервіси у сфері початкової освіти. Обов’язковий компонент навчання – три види виробничої практики в закладі загальної середньої освіти (педагогічна, управлінська, тьюторська) та переддипломна практика. Академічна мобільність реалізується у вишах-партнерах МДУ, зокрема в Університеті Західної Македонії (Грецька Республіка).
Спеціальність 013 «Початкова освіта»
Освітня програма «Початкова освіта»
· здатні ефективно розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти в рамках спеціальності 013 Початкова освіта;
· характеризуються наявністю стійких моральних цінностей, національною світоглядною позицією, патріотизмом, лідерськими та організаторськими якостями, готовністю до самореалізації в професійній і громадській діяльності;
· прагнуть до самоосвіти, самовдосконалення на засадах інтеграції національних, європейських і світових культурних цінностей та досягнень у галузі початкової освіти;
· спроможні виконувати функції тьютора в громадах у період реінтеграції деокупованих територій
Ціль навчання: набуття здобувачами вищої освіти здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти в рамках спеціальності 013 Початкова освіта.
Теоретичний зміст предметної області: спеціалізовані концептуальні та інноваційні засади підготовки здобувачів освіти в умовах освітнього середовища початкової школи, закладу фахової передвищої та вищої освіти зі спеціальності 013 Початкова освіта.
Методи, методики та технології: методи інноваційної діяльності; методики інтегрування професійного знання та розв’язання складних задач у мультидисциплінарних контекстах; сучасні цифрові технології; теоретичні та емпіричні методи збору, обробки й аналізу інформації; психолого-педагогічні методи; математичні методи обробки даних.
Інструменти та обладнання: обладнання навчального й загального призначення для кабінетів початкової школи; мультимедійне обладнання, сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси та програмні продукти; бібліотечні ресурси, зокрема електронні.
Програмою передбачено:
· практико зорієнтований підхід при викладанні навчальних дисциплін професійного циклу;
· набуття здобувачами вищої освіти навичок soft skills упродовж усього періоду навчання;
· поглиблене опанування теорії та практики тьюторства як нової соціально-професійної ролі педагога в освітньому процесі початкової школи;
· реалізацію елементів дуальної освіти за рахунок поєднання традиційного навчання з навчанням на робочих місцях у закладах освіти;
· визнання результатів навчання, отриманих здобувачами вищої освіти у неформальній та / або інформальній освіті;
· постійний зворотний зв'язок з вчителями-практиками початкової школи (зокрема Маріупольської громади) для осучаснення програми підготовки та пошуку додаткових мотиваторів для підвищення якості навчання студентів;
· залучення до викладання на освітній програмі зовнішніх стейкхолдерів;
· створення кожним студентом власної траєкторії навчання шляхом вільного вибору 25% навчальних дисциплін за своїми вподобаннями з бази даних дисциплін вільного вибору студента.
Магістр початкової освіти має право обіймати такі посади згідно з чинною редакцією Національного класифікатора професій України (ДК 003:2010 із змінами №10 затвердженими наказом Міністерства економіки № 810 від 25.10.2021):
231 Викладачі закладів вищої освіти
2322 Викладач закладів фахової передвищої освіти
2331 Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти
235 Інші професіонали в галузі освіти та навчання.
Сферою працевлаштування є установи та заклади, підпорядковані Міністерству освіти і науки України: заклади загальної середньої освіти, фахової передвищої та вищої освіти (які здійснюють підготовку за спеціальністю 013 Початкова освіта), заклади післядипломної освіти.
Згідно з International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08) магістр початкової освіти може обіймати такі посади:
2341 Primary School Teachers
ЗК 2. Здатність генерувати нові ідеї (креативність)
ЗК 3. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість
ЗК 4. Здатність працювати автономно
ЗК 5. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні
ЗК 6. Здатність виявляти громадянську свідомість та відповідальність, активну життєву позицію, патріотизм
СК 2. Здатність використовувати різні стратегії комунікації в професійній та науковій діяльності на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти
СК 3. Здатність застосовувати інформаційно-комунікаційні технології та цифрові сервіси в організації освітнього, наукового та виробничого процесів на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти за спеціальністю 013 Початкова освіта
СК 4. Здатність ефективно діяти, розв’язуючи складні задачі у широких або мультидисциплінарних контекстах у процесі формування ключових компетентностей здобувачів початкової освіти та реалізації змісту освітніх галузей, визначених Державним стандартом початкової освіти
СК 5. Здатність створювати та застосовувати інноваційні технології в освітньому процесі початкової школи закладів загальної середньої освіти, закладах фахової передвищої та вищої освіти в стандартних, нестандартних та невизначених ситуаціях
СК 6. Здатність до педагогічного партнерства, до організації інклюзивного навчання здобувачів початкової освіти
СК 7. Здатність управляти освітнім та виробничим процесами у сфері початкової освіти, що потребують нових стратегічних підходів, з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності
СК 8. Здатність інтегрувати знання й розв’язувати складні задачі, провадити дослідження та/або інноваційну діяльність з метою розвитку нових знань та процедур на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти в рамках спеціальності 013 Початкова освіта
СК 9. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності, визначати індивідуальні професійні потреби та перспективи, оцінювати результати діяльності команд та колективів
СК 10. Здатність персоніфікувати початкову освіту під індивідуальні потреби здобувача початкової освіти та побудувати і реалізувати індивідуальну модель тьюторського супроводу
ПРН 02 Вільно обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти в рамках спеціальності 013 Початкова освіта державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 03 Створювати інноваційне інформаційно-освітнє середовище на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти в рамках спеціальності 013 Початкова освіта, адаптувати його до різних умов реалізації освітнього процесу
ПРН 04 Організовувати та управляти освітнім та виробничим процесами у сфері початкової освіти, налагоджувати співпрацю з різними соціальними інституціями, категоріями фахівців у стандартних, нестандартних та невизначених умовах
ПРН 05 Здійснювати супервізію, інтервізію, надавати педагогічну, психологічну та методичну допомогу учасникам освітнього процесу, організовувати роботу інклюзивного класу
ПРН 06 Об’єктивно оцінювати результати діяльності учнів та колективів на рівнях початкової освіти, фахової передвищої та вищої освіти в рамках спеціальності 013 Початкова освіта, проводити педагогічну експертизу, здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності
ПРН 07 Ефективно використовувати практичний інструментарій тьюторської діяльності, спрямованої на вирішення освітніх завдань шляхом індивідуальної роботи з учнем
ПРН 08 Здійснювати підтримку окремих індивідів і груп у плануванні власних освітніх траєкторій
ПРН 09 Дотримуватися основних принципів академічної доброчесності в процесі здобуття вищої освіти та в майбутній професійній діяльності
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Початкова освіта» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін