Предметна область
Об’єкти вивчення:
туризм як суспільний феномен, складна соціо-еколого-економічна система, яка включає об’єкти, явища та процеси географічного, соціокультурного, екологічного, економічного, організаційно-правового змісту, пов’язані з комфортним та безпечним подорожуванням;
туризм як сфера професійної діяльності з: 1) організації та управління туристичним процесом на різних ієрархічних рівнях; 2) дослідження, аналізу та прогнозування напрямів розвитку туристичного ринку, його сегментів, суб’єктів туристичної діяльності.
Мета навчання – набуття здатності розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного та/або управлінського характеру у сфері туризму і рекреації.
Теоретичний зміст предметної області ґрунтується на:
- основних поняттях: туризм як суспільний феномен; профілі туристичної діяльності (економічна, управлінська, громадська, освітня, наукова); інноваційний туристичний продукт і інновації в туризмі; організація та управління суб’єктами індустрії туризму; моніторинг ринку туристичних послуг; геопросторова організація туристичного процесу; міжнародний туристичний бізнес і логістика; сталий туризм і соціально відповідальний бізнес; управління якістю туристичних послуг; управління проектами в туризмі; управління регіональним розвитком туризму; туризмологія.
- концепціях: 1) гуманістична, патріотично-виховна; 2) мультикультурна, національної ідентичності; 3) глобалізації та глокалізації туризму; 4) геоторіальності туризму, геопросторової організації туристичного процесу; 5) сталого туризму задля розвитку; 6) геоекономічна; 7) інформаційно-технологічна; 8) соціально відповідального бізнесу; 9) сервісна; 10) інноваційного розвитку.
- принципах, які визначають закономірності підготовки фахівців: студентоцентричний, комптентністно-орієнтований, науковості, інноваційно-інформаційний, теоретико-прогностичний, мультидисциплінарний, лінгвокомунікативний, проблемно-орієнтований, практико-орієнтований, самореалізації особистості студента.
Методи, методики та технології: просторово- часового, соціокультурологічного, екологічного, економіко-математичного, нефінансового аналізу, синтезу, прогнозування, управління проєктами цифрові технології.
Інструменти та обладнання: спеціалізоване програмне забезпечення, інтегровані бази даних, картографічні джерела; спеціалізовані кабінети або лабораторії.
Фокус програми
Акцент освітньої програми робиться на глибоку професійно-практичну підготовку студентів, що дозволяє сформувати знання, які опираються на найновіші дослідження в сфері туризму. Програма дозволяє всебічно вивчити специфіку здійснення туристичної діяльності та особливості обслуговування туристів як на вітчизняному, так і на міжнародному ринках.
Орієнтація програми
Професійно-прикладна: програма пропонує інтегративний підхід до підготовки фахівців на основі поєднання теоретичних знань та практичної підготовки, що реалізується через теоретичні та практичні заняття, прикладні дослідження у різних сферах туристичної діяльності.
Особливості програми
Особливостями освітньо-професійної програми, що розкривають її унікальність, є:
- програма спрямована на міждисциплінарну підготовку фахівців з туризму, які здатні застосовувати новітні технології в організації туристичної діяльності й удосконалювати їх, через надання можливості проходження практики на базі міжнародних туристичних фірм;
- отримання професійних компетентностей забезпечується за рахунок проведення навчальних занять у туристичних фірмах, музеях з використанням їхньої матеріально-технічної бази; різних форм відкритих занять, тренінгів, лекцій за участю керівників та менеджерів провідних туристичних підприємств; - розвиток дослідницьких компетентностей та soft skills забезпечується участю студентів у різноманітних науково-практичних заходах кафедри туризму, зокрема у щорічній Всеукраїнській науково-практичній конференції «Сучасні технології управління туристичним та готельно-ресторанним бізнесом», у щорічному туристичному зльоті студентів і випускників спеціальності.