Освітня програма «Середня освіта. Українська мова і література, зарубіжна література»
Програма спрямована на розвиток професійних компетентностей, необхідних для здійснення педагогічної діяльності у закладах загальної середньої освіти. Її обирають ті, хто прагне навчати дітей шкільного віку українській мові та літературі, зарубіжній літературі. Крім того, освітня програма дозволяє випускникам отримати спеціалізацію «Викладання української мови як іноземної».
Студенти вивчають історію української та зарубіжної літератури, сучасну українську літературну мову, педагогіку, основи психології, сучасні технології викладання мови та літератури. Практична підготовка майбутніх учителів проходить на базі шкіл і ліцеїв.
Спеціальність 014 «Середня освіта»
Освітня програма «Cередня освіта. Українська мова і література, зарубіжна література»
2320 - Вчитель загальноосвітнього навчального закладу.
3340 – Асистент вчителя
Згідно з International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08) випускник може обіймати такі посади:
233 Secondary education teachers
- Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв’язання проблем, ініціативності та підприємливості (креативність).
- Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; працювати в команді з дотриманням етичних норм та цінностей мультикультурного суспільства; спілкуватися рідною та іноземною мовами усно та письмово.
- Здатність виявляти повагу та цінувати українську національну культуру; здатність до вираження національної культурної ідентичності, творчого вираження.
- Здатність взаємодіяти з громадськістю, батьками учнів, ЗМІ, демонструючи професійно-педагогічні якості, виявляючи навички публічного мовлення і аргументації.
- Розуміння закономірностей літературного процесу, основних проблем теорії літератури, сучасних тенденцій розвитку стилів і жанрів української та зарубіжної літератури, художнього значення літературних творів для формування духовності людини; здатність використовувати в професійній діяльності системні знання про основні періоди розвитку української та зарубіжної літератури від давнини до сучасності.
- Володіння методичними прийомами та організаційними технологіями; здатність добирати і використовувати сучасні методики й технології, необхідні для ефективної роботи в педагогічній діяльності.
- Здатність організовувати навчально-виховний процес в основній школі з урахуванням індивідуальних та особливих потреб, можливостей, здібностей та інтересів школярів, осіб з особливими освітніми потребами.
- Здатність аналізувати навчально-виховний процес, власну професійну діяльність за різними методиками та технологіями.
- Здатність формувати мотивацію учнів та організовувати ефективне керівництво пізнавальною діяльністю учнів, моральним та інтелектуальним розвитком особистості школяра.
- Здатність використовувати цифрові технології та нові електронні освітні ресурси в процесі навчання.
- Здатність до прогнозування результатів освітнього процесу, пошуку, аналізу та використання інформації з різних джерел. Оволодіння навичками самостійного навчання, підвищення професійної кваліфікації, навчання упродовж усього життя.
РН 2 Володіння сучасною українською літературною мовою. Розуміння її лексичного, фонетичного, морфемного, морфологічного, синтаксичного стилістичного рівнів, уміння за допомогою наукової термінології описати і пояснити мовні явища.
РН 3 Володіння знаннями з літературознавства, історії та теорії української та зарубіжної літератур; усвідомлення історії українського письменства як тяглості літературно-мистецьких форм та закономірних явищ, знання основних літературознавчих фактів.
РН 4 Здатність до збирання й аналізу, систематизації та інтерпретації мовних, літературних, фольклорних фактів.
РН 5 Знання принципів, технологій та прийомів створення усних і письмових текстів різних жанрів і стилів державною та іноземними мовами.
РН 6 Практичне володіння англійською мовою. Розуміння її фонетичного, граматичного, синтаксичного рівнів, уміння пояснити мовні явища та володіння навичками термінологічного наукового опису.
РН 7 Володіння навичками проєктування, моделювання освітнього процесу, організації процесу навчання з української мови та літератури, іноземної мови, враховуючи психолого-педагогічні основи навчального процесу в школі, новітні методики та технології навчання та специфіку професійної викладацької діяльності.
РН 8 Здатність до пошуку нових підходів у науково-методичній та організаційно-методичній роботі – запровадження у навчальний процес нових інформаційних онлайн технологій, у тому числі інтенсивних методів навчання, індивідуального навчання тощо, вивчення, узагальнення та розповсюдження нових інформаційних навчальних та виховних технологій.
РН 9 Володіння знаннями і навичками здійснення виховної, методичної, організаційно-керівної діяльності в системі освіти.
РН 10 Здатність ефективно і результативно працювати в команді (групі, колективі) з метою реалізації навчальних і професійних завдань.
РН 11 Уміння виконувати критичний самоаналіз навчально-виховної діяльності з метою її удосконалення.
РН 12 Знати теоретичні основи організації наукового проєктування за напрямом підготовки; уміти реферувати наукові джерела (у т. ч. іншомовні) і оформлювати результати досліджень у курсовому проєкті з методики викладання української мови та літератури, зарубіжної літератури.
РН 13 Знання завдань національно-патріотичного виховання дітей та молоді; уміння визначити принципи і методи виховання учнів.
РН 14 Здатність продовжити навчання та здійснювати професійну діяльність в іншомовному оточенні.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Середня освіта. Українська мова і література, зарубіжна література» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін