Розуміння себе та свого шляху: результати проєкту REDU

Маріупольський державний університет завершив участь у проєкті «Відродження переміщених університетів: посилення конкурентоспроможності, підтримка громад» (REDU). Під час фінального заходу ректор МДУ Микола Трофименко наголосив, що академічній спільноті вишу проєкт допоміг визначити подальший рух, ідентичність і місію в умовах переміщення, які стали основою для побудови нового університету.

МДУ – це викладачі, студенти, фахівці відділів і центрів, які забезпечують освітній процес не зважаючи на розосередженість по світу. Проєкт REDU дав змогу зібрати всіх цих людей в одному місці для визначення стратегії розвитку університету. Реагуючи на виклики сьогодення, до ключових напрямів діяльності додалися орієнтованість на громади та цифровізація.

Спільнота університету прагне об'єднати громади Донеччини, в особливості Маріупольського району, навколо університету. Такі дії зумовлені розумінням, що після повернення нині окупованих територій потрібно відроджувати зруйновані війною міста та села. МДУ бачить своєю місією збереження зв'язку з домом і надання тих послуг, яких люди потребують зараз – від юридичної та психологічної допомоги до саморозвитку.

Проєкт став значним імпульсом для створення єдиного цифрового простору освітнього процесу в Маріупольському університеті. Вдалося оновити офіційний сайт зі швидким доступом до електронних сервісів: особистих кабінетів для викладачів і студентів (реліз планується на червень), навчального порталу, системи «Деканат», репозитарію. На фінальній стадії розроблення мобільного застосунку.

Крім того, REDU дав змогу покращити матеріально-технічні спроможності. Було закуплено обладнання для серверної, медіастудії, лінгафонного кабінету, лабораторій STEM-освіти, робототехніки, інклюзивного навчання.

Завдяки долученості до проєкту освітяни мали можливість удосконалити професійні вміння. Дев'ять викладачів пройшли тренінги, за результатами яких оновили силабуси власних дисциплін і розробили електронні навчальні посібники. Досвідом вони поділилися з колегами в межах Школи педагогічної майстерності викладачів МДУ.

Не менш важливим набуттям став розвиток англомовної компетентності адміністративного та академічного персоналів. Спочатку п’ять викладачів-мовознавців пройшли тренінги та розробили силабуси з навчання англійської на різних рівнях володіння мовою. Такий підхід дав змогу покращити знання всім охочим, яких виявилося понад 50.

Наразі Маріупольський університет залучений до реалізації дев’яти міжнародних проєктів. Всі вони – чудова можливість для побудови сучасного освітнього простору попри переміщення та виклики воєнного часу.