Повернутися через п’ять років: викладачка МДУ про стажування в Італії
Освітні подорожі за кордон – це гарна можливість для тих, хто опановує іноземну, вдосконалити мовні навички. Особливих успіхів у цьому досягли італісти, адже викладачів і студентів Маріупольського державного університету завжди раді бачити у вишах Італії.
Протягом осіннього семестру асистентка кафедри романо-германської філології Кароліна Боровикова проходила стажування в Університеті для іноземців міста Перуджа. П’ять років тому, бувши студенткою, дівчина вже навчалася в цьому італійському закладі освіти, тому з нетерпінням чекала повторити досвід.
На третьому курсі я вперше потрапила в італомовне середовище і почала своє знайомство з країною. Вже через кілька років доля міцно повʼязала мене з Італією. Заняття зі студентами стали відрадою у непрості часи. Я взяла участь у кількох цікавих проєктах: викладала італійську мову біженцям з України, приєдналась до групи перекладачів видавництва «Фоліо», спробувала свої сили у бюро перекладів. В Перуджу я їхала з приємними очікуваннями, з бажанням поглибити вже наявні знання. Я відчуваю себе вільно в комунікації з носіями мови, а враховуючи, що італійці дуже відкриті та гостинні, у мене склалися теплі стосунки з усіма, кого я зустріла в університеті,
– Кароліна Боровикова.
Після складання вхідного іспиту Кароліну рекомендували до навчання у групі за рівнем володіння мовою С2. Її колегами, а саме так в Італії називають одногрупників, стали люди різноманітних професій із Бразилії, Франції, Австрії, США та Японії.
Програма курсу передбачала вивчення теоретичних і практичних дисциплін для вдосконалення рівня володіння італійською мовою та знань з культури європейської країни. Кожний навчальний день студенти приділяли лінгвістиці, фонетиці, працювали з текстами, а ввечері відвідували пари з історії мистецтв, які, зокрема, проходили поза стінами університету: церквах, монастирях, бібліотеках та музеях Перуджі.
Наше навчання було розмаїтим, захопливим, але водночас складним. Щодня ми працювали із публіцистичними, науковими та художніми текстами, опрацьовували граматичні завдання, велику частку займала практика усного мовлення. Один раз на тиждень ми займались у лінгафонному кабінеті. Це дуже корисна активність, під час якої ми робили аудіозаписи власного мовлення, аналізували та виправляли помилки. А на лекціях з історії мистецтв ми зосередилися на житті та творчості митців умбрійської школи живопису епохи Відродження – Пінтуріккйо, Пʼєтро Перуджіно та Рафаеля Санті,
– Кароліна Боровикова.
Особливою подією для освітянки МДУ стала поїздка, організована італійським університетом, на Венеційський бієнале – 60-у Міжнародну художню виставку під назвою «Іноземці скрізь». За два дні дівчина відвідала майже всі національні павільйони, серед яких український, представлений проєктом «Плетіння сіток». Він охоплював також мистецьку роботу «Цивільні. Вторгнення» – на великому екрані транслювалися кадри, зроблені під час битви за Маріуполь, Харків, Херсон. Кароліну дуже розчулило побачене, адже вона дивилася на руїни власного міста, намагаючись впізнати рідні вулиці й площі, де провела щасливе дитинство та юність, і звідки поїхала, не знаючи цього, назавжди.
Підсумком навчання стало складання фінальних іспитів. За їх результатами викладачка незламного вишу отримала відмінні оцінки та отримала сертифікат на знання італійської мови на рівні С2 – найвищий рівень, який дорівнюється знанню рідної мови.
Це моя особиста перемога, цінний подарунок самій собі. Я неймовірно вдячна викладачам, колегам, своїй Альма-матер за знання і підтримку на шляху до реалізації мети та справдження мрій. Хочу повернутися в Перуджу вже студенткою магістерського курсу. Під час стажування я зацікавилася освітніми програмами, які допомагають розширити сферу використання італійської на міжнародний рівень,
– Кароліна Боровикова.