МДУ створює безбар’єрне освітнє середовище
Маріупольський державний університет – учасник пілотного проєкту від Міністерства освіти і науки України зі створення та функціонування центрів підтримки студентів. Ініціатива заснована з ідеєю впровадити безбар'єрне середовище, яке позитивно впливатиме на життя учасників освітнього процесу і надаватиме допомогу на всіх етапах студентства.
25 квітня у Тернополі на базі Західноукраїнського національного університету зібралися понад 80 представників вишів України, щоб ознайомитися з досвідом першопроходців проєкту. Практичний кейс МДУ представив проректор з розвитку та інфраструктури Віктор Галковський. Як прогромадський заклад, університет прагне створювати осередок для всіх, долаючи бар'єри, зокрема фізичні, цифрові, інформаційні.
Так у навчальному корпусі вже обладнані лабораторія інклюзивної освіти та простір під Civic Center. Цифровізація освітнього процесу дає змогу студентам отримувати необхідну інформацію будь-де та будь-коли, такий собі «університет в смартфоні». У планах спільноти незламних розробити сертифікаційну програму «Абілітація» для фахівців дошкілля та практичних психологів, а також відкрити ігрову кімнату для дітей співробітників.
Було приємно поспілкуватися з колегами, дізнатися їхні думки, хвилювання. Ми добре розуміємо, які обмеження сьогодні існують у закладах освіти, і зробимо все можливе, щоб кожна людина з особливими освітніми потребами не відчувала жодних незручностей під час навчання. Створення безбар'єрного середовища та формування безпечного простору – це одна з головних стратегічних цілей. Тож ми хочемо зробити ще більш комфортні та доступні умови для всіх відвідувачів нашого університету,
– проректор МДУ Віктор Галковський.
Учасники зустрічі обговорювали важливість центрів, виклики на шляху їхньої реалізації та як залучити студентську спільноту до розвитку. На сьогодні проєкт втілюють у життя 11 українських вишів і він продовжує активно популяризуватися. Попереду – формування партнерської мережі освітніх закладів, які об’єднаються заради впровадження сталих моделей підтримки студентів.