Формування знань про безпеку: студентки МДУ посіли призове місце на конкурсі

Проведення досліджень – важлива частина підготовки фахівців у Маріупольському державному університеті, адже розвиває творче мислення та формує широкий світогляд. Результати наукових пошуків студенти активно презентують на конкурсах, що також добре мотивує глибше вивчати обрану сферу.

Здобувачки освіти Діана Гончарова та Вікторія Челишова посіли друге місце на Всеукраїнському студентському професійному творчому конкурсі наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта». Організатором події виступив Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка.

Свої дослідження до участі подали студенти з різних куточків України. Разом із науковими керівниками вони висвітлили актуальні педагогічні проблеми початкової освіти. Загалом члени журі рецензували 33 роботи. Автори восьми найкращих досліджень, серед яких спільнота незламного вишу, виступили із доповідями на підсумковій науково-практичній конференції.

Студентки МДУ під наставництвом доцентки кафедри педагогіки та освіти Лариси Присяжнюк вивчили тему «Формування в молодших школярів навичок безпечної поведінки в довкіллі засобами діяльнісного підходу».

Дослідниці експериментально перевірили, як залучення дитини в різні види діяльності впливає на її взаємодію з навколишнім світом. Вони давали учням розв’язувати реальні ситуації, робити творчі завдання, зокрема аплікації, комікси, пісочну анімацію та рекламні плакати, практикуватися з надання першої домедичної допомоги при травмах й ушкодженнях, а також організовували зустрічі з рятувальниками й поліціянтами.

На початку експерименту та на фінальному етапі студентки провели тестування серед учнів на рівень сформованості знань із питань безпеки. Спершу більшість дітей мала задовільний рівень обізнаності (21%), а після навчання за допомогою засобів діяльнісного підходу кількість учнів і їхній рівень збільшилися до достатнього (43%). У групі, де заходи не проводилися, результати двох тестувань ніяк не змінилися.

Одним із пріоритетів держави є формування культури безпеки людини як необхідної умови виживання і побудови майбутнього. Саме освіта є тією сферою, яка спроможна реалізувати це завдання, тому важливо використовувати ефективний інструментарій і впроваджувати його в педагогіці.
Результати контрольного етапу експерименту засвідчили позитивну динаміку у рівнях сформованості в учнів навичок безпечної поведінки в довкіллі. Ці дані дають змогу констатувати, що визначені нами педагогічні умови та використаний педагогічний інструментарій – дієві,

– студентка МДУ Діана Гончарова.