Освітня програма «Публічне управління та адміністрування»
Стань професіоналом, який може змінити Україну в період відновлення на краще!
Якщо ти бажаєш активно розбудовувати українську державність та впроваджувати прогресивні практики публічного управління та адміністрування на рівні міст, регіонів та країни в цілому – ця програма для тебе.
Здобувачі вивчають дисципліни, що формують кваліфікаційні якості фахівця з публічного управління та адміністрування: англійську мову, конституційно-правові засади публічного управління та адміністрування, державне управління та місцеве самоврядування, публічне управління соціальним розвитком, публічні фінанси, адміністративні послуги, адаптивне лідерство, антикорупційну діяльність в сфері публічного управління та адміністрування тощо.
Якщо ти хочеш змінити державу на краще, тоді дізнайся, як вона працює. Як фахівець у галузі публічного управління та адміністрування ти зможеш працювати в органах державної влади та місцевого самоврядування, в недержавних організаціях громадського суспільства, організаціях, підприємствах, установах і організаціях різних форм власності, міжнародних організаціях та їх представництвах в Україні, стати аналітиком, експертом, радником, консультантом з управління, децентралізації, регіонального розвитку на рівні сучасних вимог.
Відбудуємо, відновимо, зміцнимо та покращимо нашу славну Україну!
Спеціальність 281 «Публічне управління та адміністрування»
Освітня програма «Публічне управління та адміністрування»
ОПП Публічне управління та адміністрування відповідає місії МДУ, у якій наголошується щодо продукування та реалізації проривних моделей розвитку людського капіталу, зміцнення науково-освітнього та інноваційного потенціалу України.
Теоретичний зміст предметної області: наукові концепції (теорії) публічного управління та адміністрування, управління на загальнодержавному, регіональному та місцевому рівнях, адміністрування у всіх сферах діяльності.
Знання:
- структури та особливостей функціонування сфери публічного управління та адміністрування;
- стандартів, принципів та норм діяльності у сфері публічного управління та адміністрування;
- основних нормативно-правових актів та положень законодавства у сфері публічного управління та адміністрування;
- технологій вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень;
- методів аналізу та оцінювання програм сталого розвитку;
- інструментів належного врядування.
Методи, методики та технології:
методи, методики та технології наукового пізнання, управління та прийняття рішень, аналітичної обробки інформації, організаційно-технологічного та правового забезпечення, прогнозування та проєктування.
Інструменти та обладнання:
інформаційно-аналітичні інструменти, системи підтримки прийняття та реалізації управлінських рішень, спеціалізоване програмне забезпечення
Підготовка фахівців з публічного адміністрування та управління, здатних використовувати набуті компетентності в межах професійної діяльності з урахуванням специфіки багаторівневого управління територіями на засадах забезпечення сталого розвитку, запровадження сучасних технологій цифровізації публічних послуг та євроінтеграційного курсу держави.
Ключові слова: публічне управління, публічне адміністрування, місцеве самоврядування, державне управління, сталий розвиток, належне врядування, соціальний розвиток, євроінтеграція.
- на посадах в центральних і місцевих органах державної влади;
- на посадах в органах місцевого самоврядування;
- на посадах в структурах недержавних суб’єктів громадянського суспільства та громадських організацій;
- на посадах фахівців на підприємствах, установах і організаціях державної і комунальної форм власності;
- на управлінських і адміністративних посадах в міжнародних організаціях та їх представництвах в Україні.
Зокрема, згідно державного класифікатора професій ДК 003:2010 бакалавр публічного управління та адміністрування може обіймати первинні посади за професійними назвами робіт:
3431 Секретарі адміністративних органів (Інспектор з контролю за виконанням доручень; Керуючий справами (секретар) виконавчого комітету; Оргсекретар (асоціації, союзу, федерації); Секретар адміністративний; Секретар виконкому; Секретар комітету (організації, підприємства, установи); Секретар органу самоорганізації населення; Секретар правління)
3435 Організатори діловодства
3435.1 Організатори діловодства (державні установи)
3435.2 Організатори діловодства (види економічної діяльності)
3436 Помічники керівників
3436.1 Помічники керівників підприємств, установ та
організацій
3439 Асистент фахівця з міського та районного планування
3439 Асистент фахівця з розміщення продуктивних сил та регіональної економіки
3439 22643 Інспектор з основної діяльності
3439 22749 Інструктор виконкому з організаційної роботи
3439 22802 Інструктор з основної діяльності
3439 Секретар центрального органу виконавчої влади
3443 Інспектор з виплати пенсій
3443 Інспектор з призначення пенсій
3443 Інспектор з соціальної допомоги
3444 Інспектор з ліцензування
344 Державні інспектори
3449 Інші державні інспектори
Теоретичне навчання здійснюється на основі поєднання лекційних, семінарських (практичних) з самостійною роботою студента. Практична підготовка передбачає проходження навчальної, виробничої та переддипломної практик.
2. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
3. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
4. Здатність бути критичним і самокритичним.
5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
6. Здатність працювати в команді.
7. Здатність планувати та управляти часом.
8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
11. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
12. Навички міжособистісної взаємодії.
13. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності).
2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів.
3. Здатність забезпечувати дотримання нормативно-правових та морально-етичних норм поведінки.
4. Здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ.
5. Здатність використовувати систему електронного документообігу.
6. Здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій.
7. Здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності.
8. Здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати.
9. Здатність впроваджувати інноваційні технології.
10. Здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування.
11. Здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування.
12. Здатність застосовувати ефективні управлінські інструменти публічного управління та адміністрування в органах державної та регіональної влади, місцевого самоврядування з урахуванням тенденцій сталого розвитку держави та Приазов’я зокрема.
2. Застосовувати норми та правила професійного спілкування українською мовою.
3. Уміти усно і письмово спілкуватися іноземною мовою.
4. Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування.
5. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування.
6. Знати основні нормативно-правові акти та положення законодавства у сфері публічного управління та адміністрування.
7. Уміти організовувати та брати участь у волонтерських/культурноосвітніх/спортивних проектах, спрямованих на формування здорового способу життя / активної громадянської позиції.
8. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень.
9. Знати основи електронного урядування.
10. Уміти користуватися системою електронного документообігу.
11. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції.
12. Уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування.
13. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку.
14. Уміти коригувати професійну діяльність у випадку зміни вихідних умов.
15. Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності.
16. Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності.
17. Уміти застосовувати демократичні технології прийняття управлінських рішень, враховуючи інтереси й потреби громадян, суспільства та держави в умовах повоєнного відновлення України та Приазов’я зокрема.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Публічне управління та адміністрування» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін