Стати кращими, щоб відродити Україну: МДУ став учасником програми з трансформації університетів
Маріупольський державний університет став учасником пілотного циклу програми «Лідери трансформації університетів задля відродження України» (LUTUR). Її реалізацію забезпечують Британська Рада в Україні у партнерстві з Міністерством освіти і науки України та Фондом Президента України з підтримки освіти, науки та спорту.
LUTUR спрямована на залучення нового покоління лідерів вищої освіти та посилення інституційної спроможності університетів України, які демонструють здатність до розвитку та позитивних змін.
До команди незламного вишу увійшли перша проректорка Олена Булатова, проректорка з науково-педагогічної роботи Тетяна Марена, деканка психолого-педагогічного факультету Леніна Задорожна-Княгницька, завідувач кафедри інформаційної діяльності В'ячеслав Кудлай, професор кафедри маркетингу та туризму Андрій Стойка. Також участь у перших сесіях взяв ректор МДУ Микола Трофименко.
Під час обговорень освітяни підіймали теми призначення та соціальної ролі університетів у післявоєнний час, викликів і тенденцій в освіті, впливу вищої школи на розвиток регіону та громади.
Цікавим став кейс британських колег із включення соціальних проєктів безпосередньо в освітні програми. Такий підхід забезпечує занурення в громаду та її дослідження на рівні кожної з програм університету. В умовах сьогодення МДУ будує модель прогромадського університету і цей досвід є вкрай важливим для нас. Варто відзначити горизонтальні зв'язки з партнерами проєкту: ми можемо не тільки розуміти тренди розвитку української вищої освіти, а й у якомусь сенсі впливати на них,
– професор Андрій Стойка.
У пілотному циклі беруть участь команди від шести провідних закладів освіти України. Окрім Маріупольського університету до програми долучилися представники Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, Національного університету «Львівська Політехніка», Національного технічного університету «Дніпровська політехніка», Запорізького національного університету.
З жовтня по лютий освітяни розглядатимуть модулі за темами та паралельно працюватимуть над підготовкою проєкту інституційних змін, а по завершенні програми – презентують свої напрацювання.