Предметна область
Об’єкти вивчення та діяльності:
культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання. Нормативна частина – 75%, варіативна частина – 25%
Цілі навчання:
підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем.
Теоретичний зміст предметної області – система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.
Методи, методики та технології:
методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері. Інструменти та обладнання: аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно- комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.
Фокус програми
Фахова освіта у культурологічній діяльності в галузі знань 03 Гуманітарні науки Спеціальність 034 «Культурологія»
Ключові слова: культурологія, теорія культури, історія світової та української культури, прикладна культурологія, культурно-дозвіллєва діяльність.
Орієнтація програми
Академічна, професійна
Особливості програми
Випускники освітньої програми є фахівцями з культурології, культурологами, організаторами культурно-дозвіллєвої діяльності які на основі ґрунтовних теоретичних знань предметної області, сформованих здатностей креативного і критичного мислення, розвинутих навичок аналізу, моделювання та прогнозування культуротворчих процесів, здатні забезпечувати обґрунтування та імплементацію інноваційних стратегічних рішень щодо функціонування соціокультурних систем в сучасних мінливих умовах розвитку світового культурного простору. Наявність серед освітніх компонентів освітньої програми музейної, екскурсійної, культурно-дозвіллєвої та дозвіллєво- педагогічної практик забезпечує набуття практичного досвіду розв’язання проблем функціонування соціокультурних систем різного рівня з урахуванням сучасних тенденцій та закономірностей світового культурного розвитку. При розробці освітньої програми та формуванні її освітніх компонентів враховано досвід провідних вітчизняних та зарубіжних закладів вищої освіти щодо реалізації програм культурологічної освіти та немає аналогів в Українському Північному Приазов’ї. Реалізації ОП сприяє скерована викладачами кафедри наукова діяльність студентів, зокрема їхня активна участь у всеукраїнських та міжнародних наукових і науково- практичних конференціях, Декадах студентської науки МДУ, у студентських наукових товариствах «Парадигма» і «Контент».