Освітньо-наукова програма «Культурологія»
Здобуття ступеня доктор філософії у галузі «Гуманітарні науки» за спеціальністю «Культурологія» – це складний процес гармонічного поєднання самовідданої і допитливої праці над темою особистого наукового проєкту та актуальних питань суспільного розвитку, з метою набуття кваліфікації експерта з проблем культурного життя.
Здобувач поглиблює знання теоретичної та практичної складових культурології, культурологічної освіти, вдосконалює свої мовні компетентності та комунікативні навички. Здобуття наукового ступеня є першим кроком самоактуалізації особистості в науковій, творчій, освітянській, громадській, політичній діяльності.
Навчання за програмою надає низку ключових переваг:
- Зростання дослідницьких можливостей завдяки поглибленому вивченню обраної теми, системній участі в науково-комунікативних заходах і дискусіях.
- Доступність змін траєкторії професійної діяльності завдяки можливості обіймати наукові посади.
- Гарантоване підвищення кваліфікації у сфері культури.
- Запорука кар’єрного зростання в сферах освіти і культури.
- Забезпечення підвищення заробітної плати завдяки наданню консультативних послуг у сфері культури.
- Реалізація академічної свободи завдяки максимальному забезпеченню вивчення профільних дисциплін.
- Здобуття наукового ступеня є свідченням особистого вміння і здатності визначати напрямки професійного зростання та самовдосконалення.
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих докторів філософії за фахом; формування активного дослідника, для якого властиві знання власного фаху і предмету дослідження, ґрунтовна обізнаність із методологічними підходами і сучасними методами культурологічного дослідження; володіння на високому рівні навичками і технологіями пошуку та обробки наукової інформації; застосування набутих компетентностей у викладацькій, комунікаційній, аналітично-консультативній та менеджерській діяльності.
Теоретичний зміст предметної області – система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; ключові поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.
Методи, методики та технології: загальнонаукові методи; теоретичні, емпіричні та експлікативні методи наукового пізнання; методи збору та обробки і співставлення інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурній сфері.
Інструменти та обладнання: комп’ютерні центри з доступом до мережі Інтернет; наукова бібліотека із спеціалізованими читальними залами з електронними каталогами; мультимедійні та аудиторії; Студія культуротворчого пефомансу.
Підібрані дисципліни загальної та професійної підготовки сприяють формуванню у аспірантів вміння аналітично, критично, логічно та творчо мислити, самостійно планувати наукове дослідження відповідно до наукових зацікавлень та спеціалізації, оволодіння методологічним інструментарієм наукових досліджень у сфері культурології, історії культури та прикладної культурології.
Посади згідно з класифікатором професій в Україні:
1210.1 Директор науково-дослідного інституту
1229.4 Директор центру підвищення кваліфікації
1237 Керівник науково-дослідного підрозділу
1237.1 Голова ради (наукової, експертної)
1237.2 Завідувач (начальник) відділу (науково-дослідного), учений секретар
1238 Керівники проектів та програм
2310.2 Асистент, викладач вищого навчального закладу
2359.2 Лектор
2419.3 Радник (органи державної влади, місцевого самоврядування)
ЗК-2. Здобуття знань зі спеціальності 034 Культурологія, зокрема засвоєння основних сучасних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, стану розвитку культурологічної науки, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму
ЗК-3. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема усної та письмової презентації результатів власного наукового дослідження українською мовою, застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності, організації та проведення навчальних занять, управління науковими проектами та або складення пропозицій щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності
ЗК-4. Здобуття мовних компетентностей, достатніх для представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів зі спеціальності
ЗК-5. Набуття досвіду міжкультурної наукової комунікації, а також взаємодії з представниками культурологічної спільноти України і зарубіжжя
СК-2. Здатність розробляти і викладати культурологічні дисципліни в закладах освіти
СК-3. Здатність дотримуватись етики досліджень, а також правил академічної доброчесності в наукових дослідженнях та науковопедагогічній діяльності
СК-4. Здатність ініціювати, розробляти, просувати самостійні наукові проєкти у галузі культури
СК-5. Здатність завершити проєкт у визначені терміни
СК-6. Здатність проявляти лідерські якості при реалізації інноваційних науково-дослідних проєктів у галузі культури
СК-7. Здатність враховувати значущість впливу конвенційнихпрактик у формуванні громадсько-культурного та культурно-мистецького середовищ у поліетнічному регіоні
СК-8. Здатність організовувати, модерувати наукову дискусію, аргументовано висловлювати власну точку зору, інтерпретувати факти, явища, процеси в галузі культури
СК-9. Здатність розвивати і активно підтримувати наукову комунікацію у галузі культурології і міждисциплінарній сфері
СК-10. Здатність прогнозувати і оцінювати соціальні процеси та явища у галузі культури
РН-2. Вміти систематизувати, узагальнювати, аналізувати суспільні процеси, вирішувати завдання, що виникають у науковій діяльності; застосовувати у процесі пізнання емпіричні та теоретичні методи, критично оцінювати результати науково-дослідної роботи, визначати перспективи подальших досліджень
РН-3. Вміти здійснювати автономний науковий пошук, самостійний відбір джерел, обробку інформації в фундаментальних та прикладних дослідженнях культурологічної науки, проєктувати та презентувати ґрунтовне наукове дослідження
РН-4. Вміти комунікувати з колегами, широкою науковою спільнотою та громадськістю з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань
РН-5. Вміти застосовувати у науковій та викладацькій діяльності категорійно-понятійний апарат, новітні теорії, концепції, загальнонаукові та спеціальні методи
РН-6. Вміти використовувати міждисциплінарні підходи для проведення порівняльних досліджень соціальних процесів, їх узагальнення; встановлювати спільне та відмінне у світовій та українській культурі
РН-7. Застосовувати різноманітну джерельну базу для реконструкції світової та української культури, здійснювати історіографічний аналіз досліджуваної проблеми, розуміти потребу безперервного саморозвитку та самовдосконалення
РН-8. Вміти здійснювати самоаналіз проведених занять, застосовувати методи діагностики знань студентів, новітні педагогічні технології, активні та інтерактивні методи навчання
РН-9. Застосовувати академічну українську та іноземні мови у професійній діяльності
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Культурологія» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін