Освітньо-наукова програма «Історія та археологія»
Підготовка висококваліфікованих, конкурентоспроможних професіоналів (докторів філософії) за спеціальністю «Історія та археологія» ведеться з урахуванням останніх світових тенденцій в сфері сучасної науки та освіти, Здатністю самостійно вирішувати складні наукові та науково-практичні завдання у сфері гуманітарних наук, здійснювати інноваційну, педагогічно-організаційну та практичну діяльність на основі опанованих теоретичних знань та методів історичних досліджень.
Протягом навчання здобувачі ступеня доктора філософії долучаються до наукових досліджень за підтримкою наукових керівників і професорсько-викладацького складу групи забезпечення, мають можливості апробації результатів наукової роботи та поглиблення знань з іноземної мови, долучаючись до роботи міжнародних науково-практичних конференцій і беручи участь у програмах академічної мобільності, стажуваннях, проєктах міжнародного співробітництва.
Галузь знань – Гуманітарні науки
Спеціальність – Історія та археологія
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих докторів філософії за фахом; формування активного дослідника, для якого властиві знання власного фаху і предмету дослідження, ґрунтовна обізнаність із методологічними підходами і сучасними методами історичного дослідження; володіння на високому рівні навичками і технологіями пошуку та обробки наукової інформації; застосування набутих компетентностей у викладацькій, комунікаційній, аналітичноконсультативній та менеджерській діяльності.
Методи, методики та технології: загальнонаукові методи; теоретичні, емпіричні та експлікативні методи наукового пізнання; методи збору та обробки і співставлення інформації з історичних джерел; методи наукових досліджень історичних явищ; методики представлення результатів наукових досліджень та їхньої імплементації у навчальний процес.
Інструменти та обладнання: комп’ютерні центри з доступом до мережі Інтернет; наукова бібліотека із спеціалізованими читальними залами з електронними каталогами; редакційно-видавничий відділ; мультимедійні та відео-аудиторії; музей історії та археології МДУ, постійно діюча археологічна експедиція МДУ; лабораторія соціологічних досліджень МДУ.
1237 Керівник науково-дослідного підрозділу
1237.1 Голова ради (наукової, експертної)
1237.2 Завідувач (начальник) відділу (науково-дослідного), учений секретар
1238 Керівники проектів та програм
2310.1 Доцент, професор кафедри
2310.2 Асистент, викладач вищого навчального закладу
2359.2 Лектор
2419.3 Радник (органи державної влади, місцевого самоврядування)
2431.1 Наукові співробітники (архівна справа, музеєзнавство)
2431.2 Експерт з комплектування музейного та виставочного фонду
2442.1 Наукові співробітники (археологія)
2442.2 Археолог
2443 Професіонали в галузі історії
2443.1 Наукові співробітники (історія)
2443.2 Історики
ЗК-2. Здобуття глибинних знань зі спеціальності 032 Історія та археологія, зокрема засвоєння основних сучасних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, стану розвитку історичної науки, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму.
ЗК-3. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема усної та письмової презентації результатів власного наукового дослідження українською мовою, застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності, організації та проведення навчальних занять, управління науковими проектами та/або складення пропозицій щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності.
ЗК-4. Здобуття мовних компетентностей, достатніх для представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів зі спеціальності.
СК-2. Здатність знаходити, відбирати, контекстуалізувати, інтерпретувати, аналізувати архівний та опублікований документальний матеріал для розв’язання відповідних наукових завдань.
СК-3. Набуття навичок проєктування, здійснення та презентації комплексного історичного дослідження із застосуванням широкого кола сучасних прикладних методів, технологій та аналітичного інструментарія, керуючись принципами наукової етики та академічної доброчесності, вирішення науково-освітніх завдань.
СК-4. Здатність розв’язувати комплексні проблеми історичної науки, продукувати нові знання, які мають теоретичне та практичне значення, фахово розвиватися та самовдосконалюватися.
РН-2. Вміти систематизувати, узагальнювати, аналізувати суспільні процеси, вирішувати завдання, що виникають у науковій діяльності; застосовувати у процесі пізнання емпіричні та теоретичні методи, критично оцінювати результати науково-дослідної роботи, визначати перспективи подальших досліджень.
РН-3. Вміти здійснювати автономний науковий пошук, самостійний відбір історичних джерел, обробку інформації в фундаментальних та прикладних дослідженнях історичної науки, проєктувати та презентувати ґрунтовне наукове дослідження.
РН-4. Вміти комунікувати з колегами, широкою науковою спільнотою та громадськістю з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань.
РН-5. Вміти застосовувати у науковій та викладацькій діяльності категорійно-понятійний апарат, новітні теорії, концепції, загальнонаукові та спеціальні методи.
РН-6. Вміти використовувати міждисциплінарні підходи для проведення порівняльних досліджень соціальних процесів, їх узагальнення; встановлювати спільне та відмінне у світовій історії.
РН-7. Застосовувати різноманітну джерельну базу, історіографічний доробок для реконструкції історії України, здійснювати історіографічний аналіз досліджуваної проблеми, розуміти потребу безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
РН-8. Вміти здійснювати самоаналіз проведених занять, застосовувати методи діагностики знань студентів, новітні педагогічні технології, активні та інтерактивні методи навчання.
РН-9. Застосовувати академічну українську та іноземні мови у професійній діяльності.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Історія та археологія» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін