Освітньо-наукова програма «Порівняльне літературознавство»
Здобуття ступеня доктор філософії у галузі «Філологія» за спеціальністю «Порівняльне літературознавство» – це реалізація складного і водночас захоплюючого дослідження з актуальної літературознавчої проблематики з метою набуття кваліфікації фахівця з літературознавства, викладача літературознавчих дисциплін у вищій школі.
Здобувач поглиблює знання теоретичної та практичної складових теорії та історії літератури, вдосконалює навички аналізу й інтерпретації тексту та здобуває навики компаративного аналізу. Здобуття наукового ступеня є першим кроком самоактуалізації особистості в науковій, творчій та освітянській діяльності.
Галузь знань – Гуманітарні науки
Спеціальність – Філологія
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих докторів філософії з філології; формування компетентностей, необхідних для інноваційної науководослідницької діяльності в галузі філології, пошуку та аналізу наукової інформації; опанування сучасних методів філологічних досліджень в галузі літературознавства та компаративістики; застосування набутих компетентностей у дослідницькій, викладацькій, комунікативній, редакторській діяльності.
Методи, методики та технології: критичний аналіз, оцінка і синтез нових та складних ідей у сфері філології; загальнонаукові, філологічні, статистичні методи дослідження тексту та інформаційно-комунікаційні технології наукових досліджень у сфері філології.
Інструменти та обладнання: комп’ютерні центри з доступом до мережі Інтернет; наукова бібліотека із спеціалізованими читальними залами з електронними каталогами; мультимедійні та відео-аудиторії; цифрова лабораторія мовної підготовки.
2310 Викладачі закладів вищої освіти
2444.1 Філолог-дослідник
2444.1 Молодший науковий співробітник (філологія, лінгвістика та переклади)
2444.2 Редактор-перекладач
2451.1 Літературознавець
2451.2 Редактор науковий
2451.2 Літературний співробітник
2451.2 Редактор літературний
ЗК02. Здобуття глибинних знань із спеціальності, зокрема засвоєння основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напряму;
ЗК03. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема усної та письмової презентації результатів власного наукового дослідження українською мовою, застосування сучасних інформаційних технологій у науковій діяльності, організації та проведення навчальних занять, управління науковими проектами та/або складення пропозицій щодо фінансування наукових досліджень, реєстрації прав інтелектуальної власності;
ЗК04. Здобуття мовних компетентностей, достатніх для представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземною мовою в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів зі спеціальності.
СК02. Здатність до пошуку, систематизації, критичного аналізу та обробки інформації із різних джерел для реалізації філологічного дослідження, керуючись принципами наукової етики та академічної доброчесності.
СК03. Здатність планувати і здійснювати комплексні міждисциплінарні філологічні дослідження на основі системного наукового світогляду із застосуванням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій, працювати в міжнародному науковому просторі, зокрема брати участь у роботі міжнародних дослідницьких колективів – для розв’язання різноманітних фахових вузькоспеціальних та загальних завдань, пов’язаних із фаховою підготовкою.
СК04. Здатність до лінгвокреативної інноваційної діяльності в межах власного філологічного дослідження.
СК05. Здатність до викладацької діяльності в межах спеціальності «Філологія».
РН02. Планувати і здійснювати філологічні дослідження, уміти проводити огляд, критичний аналіз, оцінку й узагальнення різних наукових поглядів у галузі дослідження, формулювати, обґрунтовувати й представляти результати власних наукових досліджень, працювати в команді дослідників, дотримуватись норм наукової етики при здійсненні науково-інноваційної діяльності та проведенні власного дослідження.
РН03. Використовувати основні методи та засоби отримання, збереження, переробки інформації за допомогою сучасних ІКТ, планувати та здійснювати науково-дослідну роботу за допомогою ефективного використання ІКТ, застосувати вміння пошуку інформації в спеціалізованій літературі, використовуючи різноманітні ресурси: журнали, бази даних, on-line ресурси.
РН04. Застосовувати знання методів та технологій наукової комунікації державною та іноземною мовами; стилістичні особливості представлення результатів наукової діяльності в усній та письмовій формі, навичок аналізу наукових текстів державною та іноземною мовами, здійснювати професійну діяльність державною та іноземною мовами.
РН05. Використовувати сучасні засоби і технології організації та здійснення освітнього процесу, знати систему вищої освіти в Україні, специфіку професійно-педагогічної діяльності викладача вищої школи; використовувати законодавче та нормативно-правове забезпечення вищої освіти, здійснювати відбір та використання методів викладання з врахуванням специфіки напряму підготовки, розробляти та впроваджувати новий контент у викладацькій діяльності для синхронізації наукової та освітньої сфер.
РН06. Застосовувати системні знання основних класичних та новітніх літературознавчих концепцій, історико-літературних подій вітчизняного та світового літературного процесу у динаміці притаманних їм напрямів, течій і стилів, природи і сутності національних літературних традицій.
РН07. Розв’язувати проблемні питання сучасної компаративістики на основі глибинного й критичного аналізу літературних напрямів і течій, культурно-історичної епохи, художньої свідомості з використанням теоретичних та експериментальних методів.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Порівняльне літературознавство» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін