Предметна область
Об’єкти вивчення та діяльності: - організація дошкільної освіти (у т.ч. з інклюзією — для дітей з особливими освітніми потребами); - освітня і психолого-педагогічна інноватика; - організація і забезпечення освітнього процесу в закладах вищої освіти з підготовки фахівців для системи дошкільної освіти.
Ціль навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні завдання дошкільної освіти, що потребують досліджень та/або інновацій.
Теоретичний зміст предметної області: дошкільна освіта, підготовка майбутніх фахівців до професійної діяльності, освітні технології навчання дошкільників, управління закладом дошкільної освіти, моніторинг якості дошкільної освіти.
Методи, методики та технології: теоретичні, емпіричні методи, методи індивідуалізації навчання та інтегрованого навчання, ІT-технології, особистісно-орієнтована технологія, технології відкритого навчання, інформаційно-комунікаційні технології, технологія співробітництва.
Інструменти та обладнання: мультимедійне обладнання, інтерактивна дошка, онлайн інструменти інтерактивного навчання.
Фокус програми
Підготовка фахівців в галузі організації дошкільної освіти (у т.ч. з інклюзією) та підготовки фахівців для системи дошкільної освіти в закладах вищої освіти.
Орієнтація програми
Освітньо-професійна
Особливості програми
Особливість освітньо-професійної програми — в інтеграції знань у сфері дошкільної та інклюзивної освіти, спеціальної педагогіки, психології, що надає можливість здійснювати підготовку фахівців до розв’язання комплексних та різносторонніх завдань у галузі роботи з дітьми дошкільного віку, у т.ч. із ООП;
- в інтеграції основ управлінської культури директора ЗДО з технологічними аспектами організації методичної роботи у дошкільному закладі (у т.ч. — з інклюзією) та організації вищої освіти фахівців з дошкільної освіти.
Здобувачі вищої освіти проходять п'ять видів практики, спрямованої на: формування практичних навичок педагогічної діяльності в інклюзивних групах ЗДО; організації адміністративної, господарчої, методичної, моніторингової роботи на рівні директора/методиста закладу дошкільної освіти та методиста-консультанта ЦПРПП, спеціаліста з дошкільної освіти органу управління освітою територіальної громади (ТГ); викладацької діяльності в закладах вищої освіти з підготовки фахівців для системи дошкільної освіти та переддипломної науково-дослідної діяльності у закладах дошкільної освіти.
При розробці освітньої програми враховано потреби регіону та країни в цілому (особливо в нинішньому воєнному та подальшому повоєнному стані) у фахівцях з інклюзивної дошкільної освіти — асистентах вихователя, вихователях інклюзивних груп, вихователях-методистах та керівниках ЗДО (у т.ч., з інклюзією), здатних організовувати відповідну роботу з дітьми.
Освітня програма передбачає поглиблену іншомовну підготовку. При розробці освітньо-професійної програми та формуванні її освітніх компонентів враховано досвід провідних вітчизняних та зарубіжних закладів вищої освіти щодо реалізації програм дошкільної освіти, орієнтованих на європейські цінності.
ОПП «Дошкільна освіта. Інклюзія» відрізняється від подібних програм інших закладів вищої освіти України тим, що готує фахівця широкого профілю: від асистента вихователя, вихователя до вихователя-методиста і керівника будь-якої форми організації дошкільної освіти, у т.ч. з інклюзією (інституційної (державних, приватних, комунальних, корпоративних дошкільних закладів різних типів) або індивідуальної (гувернер, сімейний педагог, педагогічний патронаж) — до консультанта ЦПРПП та спеціаліста органу управління освіти ТГ.