В МДУ обговорили майбутнє закладів освіти Донеччини
Маріупольський державний університет став майданчиком для налагодження дієвих шляхів співпраці між органами управління освітою та закладами освіти Донеччини. 27-28 березня у фронт-офісі незламного вишу відбулася дискусійна панель «Освітнє партнерство в дії», організована Департаментом освіти і науки Донецької обласної державної адміністрації.
До учасників події з вітальним словом звернувся голова облдержадміністрації, начальник обласної військової адміністрації Вадим Філашкін. Він закликав до об’єднання та спільної роботи.
Сьогодні як ніколи наше суспільство потребує єднання та консолідації зусиль в усіх сферах. І освіта тут займає особливе місце. Налагодження освітнього партнерства важливе на всіх рівнях – від місцевих громад до обласного й державного управління. Саме такий тісний зв’язок дозволить відійти від застарілих стереотипів управління та побудувати нову Донеччину,
– очільник ДонОДА Вадим Філашкін.
Від спільноти незламних гостей привітав ректор Микола Трофименко, який наголосив, що у стінах вишу завжди раді вітати освітян та учнівську молодь Донеччини.
Маріупольський університет розбудовує свою стратегію прогромадськості та світоглядності. Ми отримали на баланс велику територію і на сьогодні розробляємо концепцію майбутнього кампусу як осередку Донеччини в столиці України. Ми можемо тимчасово втратити території, але не маємо права втратити людей. Тому наш обов’язок – гуртувати людей, робити все, щоб вони не втратили свою ідентичність,
– очільник МДУ Микола Трофименко.
На початку обговорення модераторка дискусії, в.о. директора департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації Юлія Бурцева наголосила на відкритості діалогу, щоб чесно обговорити й зрозуміти проблеми, які є на сьогодні, зробити напрацювання спільних зусиль на майбутнє, щоб зберегти освіту Донеччини, не тільки тримати її на належному рівні, а й сприяти розвитку.
Тему ідентичності, національно-патріотичного становлення молоді та модернізації освіти підняла радниця голови Донецької облдержадміністрації Тетяна Тимочко. Вона наголосила, що шкільна й позашкільна освіта мають формувати у дітей відчуття причетності до майбутнього своєї країни. Крім того, спікерка розповіла про флагманські ініціативи голови ДонОДА – це пілотний проєкт «Школа офлайн» та пілотна програма «Лідерство заради відновлення Донеччини», у конкурсному відборі якої бере участь Маріупольський університет.
Досвідом організації діяльності в умовах війни поділилися представники освітніх департаментів міських рад Маріуполя, Краматорська, Бахмуту, Курахове, а також Покровської, Добропільської, Новогродівської громад. Попри все педагоги продовжують забезпечувати на гідному рівні освіту для дітей, використовуючи цифрові технології та партнерські зв’язки.
Дистанційна освіта – це про можливості, а не про втрати в якості. Присутні на заході учні розповіли, чому вони залишилися навчатися у своїх школах після переміщення. Це і можливість бути разом зі своїми вчителями та однокласниками попри кілометри, і отримувати необхідну підтримку, адже хто як не люди зі схожою долею здатні зрозуміти якнайкраще, і відчути непідробне бажання від наставників допомогти розкрити власний потенціал.
Учасники також розглянули питання соціальної та психологічної реабілітації дітей, підвищення кваліфікації педагогів, залучення фінансування на освіту.
Підсумками дводенної зустрічі стали рекомендації і пропозиції Міністерству освіти і науки України для збереження закладів освіти Донеччини, зокрема через надання особливого статусу області й можливості працювати в дистанційному форматі.