Університети, що впливають: старт другого циклу програми академічних менеджерів
Маріупольський державний університет продовжує виступати майданчиком для підготовки освітян у межах Програми професійного розвитку академічних менеджерів. Цього разу вона відзначилася ще більшою кількістю учасників, адже отримала широкий резонанс після успішного завершення першого циклу.
Ініціативу реалізує Британська Рада в межах проєкту Міністерства освіти і науки України та Світового банку «Удосконалення вищої освіти в Україні заради результатів». Окрім МДУ, локаціями для становлення лідерів інституційних змін стали Український католицький університет і Національний технічний університет «Дніпровська політехніка».
Дуже показовим є те, що цього разу бажання долучитися до програми виявило більше університетських команд. Це свідчить про позитивний розголос щодо результатів першого циклу. Київська локація наразі приймає понад 200 академічних менеджерів, які по завершенні навчання посилять лідерський потенціал вищої освіти України. Тим більше, що, враховуючи попередній досвід і відгуки учасників, розробники тренінгових сесій зробили навчальний контент ще більш насиченим, релевантним і прикладним,
— координаторка програми від МДУ, в.о. ректора Тетяна Марена.
Для розуміння командами того, як заклади освіти можуть впливати на громади, протягом жовтня відбулося навчання за модулем «Роль університету у контексті суспільних трансформацій». Його забезпечили тренери серед академічної спільноти, які пройшли відповідну підготовку, а також досвідчені практики й державотворці.
Під час сесій учасники дізналися про головні тренди розвитку вищої освіти та чому необхідні глибинні зміни, розглянули ключові аспекти третьої місії університету, ефективну комунікацію та шляхи інтеграції у життя громад, зосередили увагу на важливості взаємодії з роботодавцями, посилення практичного складника освіти й науки. Теоретичний виклад супроводжувався розглядом українських і британських кейсів, роботою в командах, нетворкінгом, рефлексіями.
З освітянами працювали керівниця експертної групи Світлана Калашнікова, проректор Київської школи економіки Микола Трегуб, проректор Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля Руслан Галгаш, професорка Національного університету біоресурсів та природокористування України Валерія Міляєва, доцентки Маріупольського університету Анастасія Трофименко й Ганна Мартинюк, головна наукова співробітниця Інституту вищої освіти НАПН України Олена Оржель, керівниця відділу забезпечення якості освіти Київського національного університету імені Тараса Шевченка Дарія Щеглюк.
Важливою для впровадження інституційних змін у закладах вищої освіти стала розмова про політику із заступником міністра освіти і науки України Миколою Трофименком.
Другий цикл запускаємо як інструмент впровадження політики МОН у кожному університеті. Програма синхронізована з нашими пріоритетами: оновлена формула фінансування з коефіцієнтом підтримки прифронтових територій, реальні індивідуальні траєкторії для студентів, сильні наглядові ради та відповідальне управління. Очікуємо від учасників керованих змін і публічних результатів — нових регламентів, партнерств для дуальної освіти, прозорих фінансових практик, які відчують студенти вже цього навчального року,
— заступник очільника МОН України Микола Трофименко.
Тему академічного лідерства вдалося розкрити під час сесії з практиками. Власним досвідом і баченням трендів вищої освіти з учасниками поділилися запрошені гості: президентка Державного університету «Київський авіаційний інститут» Ксенія Семенова, ректорка Карпатського національного університету імені Василя Стефаника Валентина Якубів, ректор Дніпровської політехніки Олександр Азюковський, ректор Державного університету «Житомирська політехніка» Віктор Євдокимов, ректор Київського національного університету будівництва і архітектури Олексій Дніпров.
Спільнота МДУ не тільки навчає, а й навчається. У другому циклі програми незламний виш представляє команда, яку очолив проректор з розвитку та інфраструктури Віктор Галковський. Освітяни здобували нові знання й надихалися ідеями на локації Українського католицького університету.