Освітня програма «Менеджмент. Управління закладом загальної середньої освіти»
Освітньо-професійна програма спрямована на підготовку керівників закладів загальної середньої освіти як освітніх менеджерів нового покоління. Випускники оволодівають комплексом компетентностей, необхідних для ефективного управління закладом освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи, академічної й фінансово-економічної автономії, розширення повноважень і підвищення соціальної відповідальності закладів загальної середньої освіти.
Магістранти вивчають теорію і практику управління в освіті, психологію управління, управлінську деонтологію, управління фінансово-економічною діяльністю закладу освіти, трудове й контрактне право в освіті, само менеджмент і тайм-менеджмент керівника. Обов’язковий компонент навчання – виробнича практика у закладах загальної середньої освіти з атестації педагогічних кадрів, з управління початковою школою. Академічна мобільність реалізується у вишах-партнерах МДУ, зокрема в Університеті Західної Македонії (Грецька Республіка).
Спеціальність 073 «Менеджмент»
Освітня програма «Управління закладом загальної середньої освіти»
- здатні ефективно здійснювати управління закладом освіти в умовах реалізації Концепції Нової української школи, академічної й фінансово-економічної автономії в рамках спеціальності 073 «Менеджмент»;
- характеризуються наявністю стійких моральних цінностей,
національною світоглядною позицією, патріотизмом, лідерськими та організаторськими якостями, готовністю до самореалізації в професійній і громадській діяльності, розширення повноважень і підвищення соціальної відповідальності закладів загальної середньої освіти;
- прагнуть до самоосвіти, самовдосконалення на засадах інтеграції національних, європейських і світових культурних цінностей та досягнень у галузі початкової освіти.
- спроможні ефективно взаємодіями з партнерами закладу освіти та громадою.
Програмою передбачено:
- практико зорієнтований підхід при викладанні навчальних дисциплін професійного циклу;
- набуття здобувачами вищої освіти навичок soft skills упродовж усього періоду навчання;
- реалізацію елементів дуальної освіти за рахунок поєднання традиційного навчання з навчанням на робочих місцях у закладах освіти;
- визнання результатів навчання, отриманих здобувачами вищої освіти у неформальній та / або інформальній освіті;
- постійний зворотний зв'язок з директорами закладів загальної середньої освіти (зокрема Маріупольської громади) для осучаснення програми підготовки та пошуку додаткових мотиваторів для підвищення якості навчання здобувачів магістерського ступеня;
- залучення до викладання на освітній програмі зовнішніх стейкхолдерів;
- створення кожним здобувачем освіти власної траєкторії навчання шляхом вільного вибору 25% навчальних дисциплін за своїми вподобаннями з бази даних дисциплін вільного вибору.
Сфера працевлаштування – заклади загальної середньої освіти, керівні органи управління загальною середньою освітою.
Магістр менеджменту має право обіймати такі посади згідно з чинною редакцією Національного класифікатора професій України (ДК 003:2010 із змінами №10 затвердженими наказом Міністерства економіки № 810 від 25.10.2021):
1210.1 Директор навчально-виховного закладу (середньої загальноосвітньої школи, спеціалізованої школи, гімназії, інтернату і т.ін.)
ЗК 2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп. різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК 3. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій.
ЗК 4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
ЗК 5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК 7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 8. Здатність працювати у команді, виявляючи навички публічного мовлення і аргументації державною мовою.
ЗК 9. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію; працювати в команді з дотриманням етичних норм та цінностей мультикультурного суспільства; здійснювати наукову полеміку та спілкування державною та іноземною мовами.
СК 2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани.
СК 3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного само менеджменту.
СК 4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації.
СК 5. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління;
СК 6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми;
СК 7.Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість;
СК 8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
СК 9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію.
СК 10. Здатність до управління закладом освіти та його розвитком.
СК 11. Здатність демонструвати поведінку, що відповідає принципам та нормам управлінської деонтології.
СК 12. Здатність упроваджувати ефективні педагогічні технології для забезпечення якості освіти відповідно до державних стандартів для задоволення потреб здобувачів освіти, батьків, інших стейкхолдерів.
РН 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення.
РН 3. Проектувати ефективні системи управління організаціями.
РН 4. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї.
РН 5. Планувати діяльність організації в стратегічному та тактичному розрізах.
РН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність.
РН 7. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті.
РН 8. Застосовувати спеціалізоване програмне забезпечення та інформаційні системи для вирішення задач управління організацією.
РН 9. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами.
РН 10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач.
РН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
РН 12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом).
РН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
РН 14. Вміти діяти у відповідності до документів, які регламентують професійну поведінку керівника закладу освіти, визначають деонтологічні принципи його управлінської діяльності.
РН 15. Знати Державні стандарти у сфері освіти для різних рівнів, вміт визначати напрями і засоби їх реалізації у закладі освіти із застосування інноваційних технологій.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Менеджмент. Управління закладом загальної середньої освіти» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін