Освітня програма «Управління персоналом та економіка праці»
Що це за освітня програма? Вона спрямована на підготовку фахівців-економістів, здатних реалізовувати проривні моделі розвитку людського капіталу, вирішувати завдання зміцнення науково-освітнього та інноваційного потенціалу держави, рівноправного включення України до світового трудоресурсного простору.
Як проходить навчання? Магістранти вивчають стратегії HRM, лідерство та мотивацію, корпоративну соціальну відповідальність, циорові трансформації трудоресурсного забезпечення економіки, інформаційно-комунікаційні технології в системі безперервного професійного розвитку, глобалізаційні процеси в системі світового ринку праці. Навчання передбачає опрацювання тематичних кейсів і проблемних ситуацій. До освітнього процесу залучаються професіонали-практики у сфері управління персоналом, ринку праці та зайнятості, економіки праці. Практична підготовка проходить на базі підприємств Києва, серед яких фармацевтична компанія «СТРОЛБІОФАРМ», Перша міжнародна рекрутингова компанія «ІСТ-ВЕСТ», компанія з консультування «ІСТ-ВЕСТ КОНСАЛТИНГ». Ким я зможу працювати? керівник підрозділів кадрів і соціально-трудових відносин керівник проєктів і програм менеджер з підбору, забезпечення та використання персоналу менеджер у соціальній соері менеджер із соціальної та корпоративної відповідальності економіст науковий співробітник (економіка, праця, зайнятість) асистент, викладач У мови зарахування на базі ОС бакалавр/спеціаліст/магістр: ЄВ| 2023/2024 та ЄФВВ 2024
Спеціальність – 051 «Економіка»
Освітня програма – «Управління персоналом та економіка праці»
.
Мета реалізації ОП тісно корелює з місією та стратегією МДУ у частині продукування та реалізації проривних моделей розвитку людського капіталу, зміцнення науково-освітнього та інноваційного потенціалу України.
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих професіоналів з економіки, які володіють сучасним економічним мисленням, теоретичними знаннями і прикладними навичками, зокрема, у сфері економіки праці та управління персоналом, здатних розв’язувати складні дослідницькі, інноваційні й управлінські задачі та проблеми функціонування економічних систем різного рівня, що характеризуються невизначеністю умов та вимог.
Теоретичний зміст предметної області: загальні закони та тенденції економічного розвитку, мотивація та поведінка суб’єктів ринку; теорії мікро-, макро- і міжнародної економіки; сучасні кількісні методи аналізу економічних процесів; інституціональний і міждисциплінарний аналіз; закономірності сучасних соціально-економічних процесів; теорії економічного управління для різних виробничих систем і секторів економіки; економічні теорії праці та управління персоналом.
Методи, методики та технології: загальнонаукові та специфічні методи пізнання і дослідження; математичні, статистичні, якісні методи економічного аналізу; соціологічні, експертного оцінювання, анкетування; економіко-математичне моделювання, прогнозування; інформаційно-комунікаційні технології, спеціальне програмне забезпечення; методи дослідницької діяльності та презентації результатів досліджень. Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання, інформаційні системи та програмні продукти, що застосовуються в економічній діяльності та управлінні персоналом.
12 – Керівники підприємств, установ та організацій
122 – Керівники виробничих та інших основних підрозділів
123 – Керівники функціональних підрозділів
1232 – Керівники підрозділів кадрів і соціально-трудових відносин
1238 – Керівники проектів та програм
2412 – Професіонали в галузі праці та зайнятості
2441.2 – Економісти
2447 – Професіонали у сфері управління проектами та програмами тощо.
Згідно з International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08), випускник-магістр може обіймати такі посади:
2423 – Personnel and Careers Professionals
2631 – Economists
Методи навчання: проблемні лекції, колоквіуми, кейс-навчання, використання ділових ігор тощо. Практична підготовка передбачає проходження виробничої та переддипломної практик.
ЗК2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
ЗК3. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети
ЗК4. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності)
ЗК5. Здатність працювати в команді
ЗК6. Здатність розробляти та управляти проєктами
ЗК7. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів)
ЗК8. Здатність проводити дослідження на відповідному рівні
СК2. Здатність до професійної комунікації в сфері економіки іноземною мовою
СК3. Здатність збирати, аналізувати та обробляти статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, які необхідні для розв’язання комплексних економічних проблем, робити на їх основі обґрунтовані висновки
СК4. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології, методи та прийоми дослідження економічних та соціальних процесів, адекватні встановленим потребам дослідження
СК5. Здатність визначати ключові тренди соціально-економічного та людського розвитку
СК6. Здатність формулювати професійні задачі в сфері економіки та розв’язувати їх, обираючи належні напрями і відповідні методи для їх розв’язання, беручи до уваги наявні ресурси
СК7. Здатність обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання
СК8. Здатність оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень
СК9. Здатність застосовувати науковий підхід до формування та виконання ефективних проєктів у соціально-економічній сфері
СК10. Здатність до розробки сценаріїв і стратегій розвитку соціально-економічних систем
СК11. Здатність планувати і розробляти проєкти у сфері економіки, здійснювати її інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення
СК 12. Здатність аналізувати глобальні тенденції розвитку ринку праці та управління персоналом, визначати їх взаємозв’язок з економічним розвитком
СК 13. Здатність розробляти та використовувати стратегічні інструменти управління персоналом і сучасні персонал-технології
ПРН 2. Розробляти, обґрунтовувати і приймати ефективні рішення з питань розвитку соціально-економічних систем та управління суб’єктами економічної діяльності
ПРН 3. Вільно спілкуватися з професійних та наукових питань державною та іноземною мовами усно і письмово
ПРН 4. Розробляти соціально-економічні проєкти та систему комплексних дій щодо їх реалізації з урахуванням їх цілей, очікуваних соціально-економічних наслідків, ризиків, законодавчих, ресурсних та інших обмежень
ПРН 5. Дотримуватися принципів академічної доброчесності
ПРН 6. Оцінювати результати власної роботи, демонструвати лідерські навички та уміння управляти персоналом і працювати в команді. ПРН 7. Обирати ефективні методи управління економічною діяльністю, обґрунтовувати пропоновані рішення на основі релевантних даних та наукових і прикладних досліджень
ПРН 8. Збирати, обробляти та аналізувати статистичні дані, науково-аналітичні матеріали, необхідні для вирішення комплексних економічних завдань
ПРН 9. Приймати ефективні рішення за невизначених умов і вимог, що потребують застосування нових підходів, методів та інструментарію соціально-економічних досліджень
ПРН 10. Застосовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення у соціально-економічних дослідженнях та в управлінні соціально-економічними системами
ПРН 11. Визначати та критично оцінювати стан та тенденції соціально-економічного розвитку, формувати та аналізувати моделі економічних систем та процесів
ПРН 12. Обґрунтовувати управлінські рішення щодо ефективного розвитку суб’єктів господарювання, враховуючи цілі, ресурси, обмеження та ризики
ПРН 13. Оцінювати можливі ризики, соціально-економічні наслідки управлінських рішень
ПРН 14. Розробляти сценарії і стратегії розвитку соціально-економічних систе
ПРН 15. Організовувати розробку та реалізацію соціально-економічних проєктів із врахуванням інформаційного, методичного, матеріального, фінансового та кадрового забезпечення
ПРН 16. Оцінювати глобальні тенденції розвитку економіки, ринку праці та управління персоналом, а також визначати їх взаємозв’язок з метою прийняття ефективних управлінських рішень
ПРН 17. Розробляти стратегії управління персоналом відповідно до напрямків і стратегічних планів розвитку суб’єктів економіки
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Управління персоналом та економіка праці» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін