Освітня програма «Середня освіта. Історія»
Запрошуємо вас приєднатися до нашої освітньої програми та стати частиною спільноти професіоналів, які формують майбутнє історичної освіти. Зробіть перший крок до своєї успішної кар'єри вже сьогодні! Програма надає ґрунтовні знання для проведення наукових досліджень з історії та педагогіки, а також викладання історичних дисциплін у закладах освіти. Випускники глибоко розуміють взаємозв’язки минулого і сьогодення, володіють науковими методами в галузі історії, використовують сучасні інформаційні та педагогічні технології в освітній сфері.
Магістранти вивчають організацію наукових досліджень, педагогічну деонтологію, методику викладання історії, джерелознавство, історію України та Маріупольського повіту, історичну демографію, актуальні проблеми української історіографії, екскурсійну роботу, сучасні дослідження археологічної експедиції університету. У рамках виробничих (педагогічної та асистентської) практик майбутні фахівці здобувають професійні навички у закладах середньої, фахової передвищої та вищої освіти.
.
Об'єкти вивчення: системи освіти, освітні процеси у формальній та неформальній освіті, узагальнений соціально-педагогічний досвід, висвітлений у педагогічних теоріях, концепціях, контекстних (професійно орієнтованих) практиках, методики викладання освітніх курсів у закладах загальної середньої та вищої освіти, процеси історичного розвитку суспільства, історія України, актуальні проблеми української історіографії.
Цілі навчання: здобуття поглиблених теоретичних знань та практичних умінь і навичок за спеціальністю, підготовка фахівців, здатних розв'язувати актуальні проблеми, складні задачі дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері історії та освіти, освітнього менеджменту та освітньої практики.
Теоретичний зміст: фундаментальні знання, що необхідні для вирішення освітніх та науково-дослідницьких завдань у професійній сфері, основні поняття, концепції, принципи освіти та педагогіки, теоретичні основи освітніх та історичних досліджень, освітня статистика, освітні вимірювання, управління освітою.
Методи, методики та технології: методи організації, здійснення, стимулювання, мотивації та контролю за ефективністю освітньо-пізнавальної діяльності, бінарні, інтегровані, індивідуально-орієнтовані, коучингові та консалтингові освітні технології, соціологічні та статистичні методи, сучасні технології навчання та організації освітнього процесу, цифрові технології.
Інструменти та обладнання: інформаційно-комунікаційні системи, комп'ютеризовано-технічне обладнання, програмне забезпечення відповідно до спеціалізації.
2320 Вчитель закладу загальної середньої освіти
2320 Викладач професійного навчально-виховного закладу
2351.2 Вчитель-методист
2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми
2359.2 Педагог-організатор
ЗК 2. Здатність діяти соціально відповідально та громадянсько свідомо на основі загальнолюдських ціннісних орієнтирів, дотримуватися основ безпеки професійної діяльності та здорового способу життя.
ЗК 3. Здатність володіти базовими знаннями з методології наукових досліджень в обсязі, необхідному для здійснення професійно наукової дослідної роботи.
ЗК 4. Здатність до збору, обробки, збереження, продукування і передачі професійно важливої інформації з метою її використання у межах професійного, дослідницього контенту, застосувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК 5. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію працювати в команді з дотриманням етичних норм та цінностей мультикультурного суспільства, здійснювати наукому полеміку та спілкування державною та іноземною мовами.
ЗК 6. Здатність до генерування нових ідей, виявлення та розв'язання проблем, ініціативності та підприємливості.
ЗК 7. Здатність вчитися самостійно і автономно, розробляти власну траєкторію саморозвитку упродовж життя.
СК 2. Здатність інтерпретувати історичні процеси в Україні в контексті загальноісторичного всесвітнього простору, критично оцінювати історичні джерела.
СК 3. Здатність застосовувати отримані знання для вирішення конкретних завдань, що виникають в розвитку сучасної історичної науки.
СК 4. Здатність використовувати відповідну термінологію та форми вираження дисципліни в усній та письмовій формах рідною чи іноземною мовами.
СК 5. Здатність здійснювати навчально-методичну діяльність у закладах загальної середньої освіти.
СК 6. Здатність застосовувати та розробляти нові підходи до вирішення задач дослідницького та/або інноваційного характеру в сфері освіти.
СК 7. Здатність враховувати різноманітність, індивідуальні особливості здобувачів у плануванні та реалізації освітнього процесу в закладі освіти.
СК 8. Здатність здійснювати експертизу та надавати консультації з питань освітньої політики та інновацій в освіті.
СК 9. Здатність розробляти і реалізовувати нові освітні інструменти, проєкти та інтегрувати їх в освітнє середовище закладу освіти.
СК 10. Здатність до використання сучасних інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій в освітній та дослідницькій діяльностях.
РН 2. Знати на рівні новітніх досягнень концепції розвитку освіти і педагогіки, методологію відповідних досліджень.
РН 3. Знати принципи, підходи, умови реалізації Державних стандартів освіти, організації профільного навчання у закладах загальної середньої освіти.
РН 4. Знати основні законодавчі акти у сфері охорони праці у закладах освіти.
РН 5. Знати методологію та організацію наукового дослідження.
РН 6. Вміти критично осмислювати процеси історії в України, аналізувати події та явища у загальноєвропейському контексті, розуміти сутність європейського антропогенезу та процесу формування українського народу.
РН 7. Вміти використовувати сучасні цифрові технології і ресурси у професійній, інноваційній та дослідницьцій діяльностях.
РН 8. Вміти вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення результатів освітньої, професійної діяльностей, презентації наукових досліджень та інноваційних проєктів.
РН 9. Вміти організовувати освітній процес на основі студентоцентрованого, компетентнісного, контекстного підходів та сучасних досягнень освіти, управляти навчально-пізнавальною діяльністю, об'єктивно оцінювати результати навчання здобувачів освіти.
РН 10. Вміти розробляти і викладати історію в закладах загальної середньої освіти, використовуючи методики, інструменти і технології, необхідні для досягнення поставлених цілей.
РН 11. Вміти здійснювати пошук необхідної інформації у друкованих, електронних та інших джерелах, аналізувати, систематизувати її, оцінюючи достовірнісь та релеватність.
РН 12. Вміти визначасти та застосовувати сучасні ІКТ в історичних дослідженняї та педагогічній діяльності.
РН 13. Формувати педагогічно доцільну партнерську міжособистісну взаємодію, здійснювати ділову комунікацію, зрозуміло і недвозначно доносити власні міркування, висновки та аргументацію з питань освіти і педагогіки до фахівців і широкого загалу, вести проблемно-аналітичну дискусію.
РН 14. Здійснювати консультативну діяльність у галузях історії та освіти.
РН 15. Розробляти та реалізовувати інноваційні й дослідницькі проєкти у сфері освіти та міждисциплінарного рівня із дотриманням правових, соціальних, економічних, етичних норм, здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
РН 16. Здійснювати етично виправдану професійну поведінку і різних ситуаціях педагогічної діяльності (ситуаціях ризику, конфлікту, морального вибору).
РН 17. Планувати, виконувати теоретичні й експерементальні дослідження у сфері освіти та історичної науки, висувати і перевіряти гіпотези, аргументувати висновки, дотримуватися принципів академічної доброчесності.
РН 18. Відповідати за внесок до професійних знань і практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Середня освіта. Історія» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін