Освітня програма «Середня освіта. Історія»
Для тих, хто любить історію та мріє стати сучасним учителем.
Надаємо ґрунтовну фахову підготовку з історії, що наблизить до глибокого розуміння ключових проблем світової та національної історії, а також забезпечуємо знання новітніх педагогічних технологій і навички їх застосування. Додатковий акцент на музейній компоненті розширить вашу професійну сферу реалізації. Поглиблене вивчення іноземних мов зробить вас ближчими до першоджерел світової інтелектуальної спадщини та уможливить участь у міжнародних проєктах.
Студенти ґрунтовно вивчають історію України та всесвітню історію, педагогіку, методику викладання та проведення виховної роботи, музеєзнавство. Окрім відвідування пар молодь долучається до історичних читань, створення настільних історичних ігор та квестів на історичну тематику. Практичні навички майбутні вчителі набувають під час педагогічної та музейної практики.
Спеціальність 014 «Середня освіта»
Освітня програма «Середня освіта. Історія»
Цілі навчання: підготовка кваліфікованих конкурентоспроможних фахівців у галузі освіти із предметною історичною спеціалізацією, які демонструють глибокі знання з проблем світової, національної та регіональної історії, володіють іноземною мовою, здатні розвʼязувати спеціалізовані складні задачі і практичні проблеми у навчально-виховній, науково-методичній, організаційній діяльності в якості вчителів історії у закладах загальної середньої освіти.
Методи, методики та технології: система методів навчання історії (загальні, часткові, конкретні), історичні дослідження, розшифровування й описування архівних документів, памʼяток історії та культури; технологій архівного дослідження історичних процесів і явищ; методи інтерпретації та опрацювання джерельної інформації; упровадження сучасних методик формування предметних компетенцій з історії в середній школі.
Інструменти та обладнання: програмне забезпечення, мультимедійні засоби, компʼютерні класи; бібліотека із спеціалізованими читальними залами та електронними каталогами; системи електронних інтернет-бібліотек та архівів: системи опрацювання текстової та графічної інформації; музей історії та археології МДУ.
Посади згідно з класифікатором професій в Україні:
2443.2 Історик
2320 Викладач закладів загальної середьної освіти
3340 Асистент вчителя
3340 Інші фахіві у галузі освіти
1229.6 Керівник гуртка
3414 Екскурсовод
2431.1 Молодший науковий співробітник (музеєзнавство)
Форми: теоретичне навчання здійснюється на основі поєднання лекційних, семінарських, практичних, лабораторних занять;
самостійної індивідуально-дослідної роботи. Передбачено широке використання елементів дистанційного навчання.
Практична підготовка реалізується через проходження навчальних (археологічної, музейної, педагогічної) тa
виробничої (педагогічної) практики.
Методи: інтегровані, методи проблемного, проблемно-пошукового навчання, інтерактивного та діалогічного навчання.
виконання та захисту курсових робіт та звітів з практик. Проміжний та поточний контроль здійснюється у формі виконання модульних контрольних робіт; підготовки та захисту індивідуальних проектів, презентацій, реферативних досліджень. Підсумкова державна атестація здійснюсться у формі комплексних державних екзаменів з історії України та всесвітньої історії, а також з методики викладання історії в школі.
життя.
ЗК-3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК-4. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК-5. Здатність спілкуватися іпоземною мовою.
ЗК-6. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Навички критичного мислення, виявлення в інформаційних даних суперечностей та неповоти аргументації.
ЗК-7. Здатність виявляти, ставити та розвʼязувати проблеми.
ЗК-8. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
ЗК-9. Здатність бути критичним і самокритичним. Схильність до самоперевірки отриманих результатів, турбота про якісне виконання професійних завдань.
ЗК-10. Здатність працювати в команді. Спроможність ефективно формувати комунікативну стратегію; працювати в команді з дотриманиям етичних норм ы цінностей мультикультурного суспільства.
ЗК-11. Здатність до використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК-12. Здатість вчитися упродовж життя з високим ступенем автономії, розробляти власну траекторію саморозвитку.
CK-2.Здатність до пошуково-творчої роботи. Спроможність відшуковувати необхідну для професійної діяльності історичну інформацію з різних джерел, аналізувати, диференціювати, систематизувати за вузловими проблемами, узагальнювати, робити ґрунтовні висновки, адаптувати її відповідно до вікових особливостей, вимог навчальної програми та інтелектуальних можливостей учнів.
СК-3. Здатність використовувати у фаховій діяльності вміння критично аналізувати історичні джерела, наукову літературу та аргументувати свою позицію.
СК-4. Спроможність до вивчення історичного процесу за принципом історизму, обʼективності та науковості. Здатність розрізняти
історичний факт від історичного міфу, викривати стереотипи, упередженість, необʼєктивність; толерантно сприймати багатоетнічні, полікультурні явища світової історії.
СК-5. Усвідомлення відмінностей в історіографічних поглядах різних періодів та в різних контекстах.
СК-6. Здатність використовувати у професійній діяльності вміння виявляти і опрацьовувати належним чином різні джерела інформації (бібліографії, документи, етнографічні матеріали, музейні експонати, археологічні артефакти і т. п.).
СК-7. Здатність до перенесення системи наукових історичних та історіографічних знань у площину навчального предмету, здійснювати структурувания начального матералу.
СК-8. Здатність формувати в учнів предметні компетентності, застосовувати сучасні методи і технології навчання та виховання.
СК-9. Здатність здійсновати обʼективний контроль і оцінювання навчальних досягнень учнів з історії; аналізувати особливості сприйняття та засвоення учнями навчальної інформації з метою прогозуванця ефективності та корекції навчально-виховного процесу історіографічних знань у площину навчального предмету, здійснювати структурування навчального матеріалу.
СК-10. Здатність забезпечувати охорону життя і здоровʼя учнів під час освітньо-виховного процесу та позаурочної діяльності.
СК-11. Здатність формувати високу історичну та громадянську свідомість, політичну культуру.
СК-12. Здатність використовувати професійно-профільовані знання й практичні навички з історії, педагогіки, психології та інших суміжних гуманітарних наук для вирішення практичних завдань в галузі педагогіки та методики викладання історії в основній (базовій) та профільній школі.
СК-13. Здатність формулювати мету й завдання та вибирати оптимальні рішення при плануванні педагогічної та викладацької
діяльності в умовах нестандартних ситуацій.
СК-14. Здатність обробляти отримані результати, аналізувати осмислювати їх з урахуванням наявних наукових і технологічних досягнень, представляти результати роботи й обґрунтовувати запропоновані рішення на сучасному науковому й професійному рівні.
РН-2. Розуміння причинно-наслідкових звʼязків розвитку суспільства і уміння їх використовувати в професійній і соціальній діяльності
РH-3. Знання понятійного апарату, теоретичних засад та основних пізнавальних підходів і методів, провідних напрямів сучасної історичної науки, психології та педагогіки
РН-4. Здібність розуміти, критично аналізувати та використовувати базову інформацію з історичних та педагогічних дисциплін
РН-5. Вміння інтерпретувати інформацію з різних видів джерел
РН-6. Вміння аналізувати відмінності в історіографічних поглядах різних періодів та у різних контекстах
РН-7. Вміння пояснювати значення культурного спадку для розвитку людства в цілому та окремих спільнотах
РН-8. Володіння основами професійної культури, здібність до підготовки та редагування текстів професійного змісту державною мовою
РН-9. Знання психології та педагогіки середньої школи, особливостей викладацької діяльності та сучасних методик викладання історії в школі з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей учнів
РН-10. Знання сучасних теоретичних та практичних основ навчання історії, специфіки застосувания новітніх освітніх технологій в основній (базовій) та профільній школі
РН-11. Знання норм, критеріїв оцінювання знань та умінь учнів
РН-12. Знання психологічних особливостей засвоєння учнями навчальної інформації, розвитку іх здібностей з метою прогнозування, діагностики ефективності та корекції навчально-виховного процесу
РН-13. Володіння інформаційно-комунікаційними технологіями і вміння упроваджувати їх в освітній процес
PH-14. Володіння навичками усної та письмової професійної комунікації державною та іноземною мовами
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Середня освіта. Історія» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін