Освітня програма «Фізична культура і спорт»
Програму обирають ті, хто прагне пов’язати своє професійне життя зі спортом та удосконалювати фізичні можливості своїх підопічних. Вона спрямована на підготовку фахівців, які працюватимуть у закладах освіти, дитячо-юнацьких спортивних школах, спортивних клубах, туристичних агенціях, фітнес-центрах і громадських організаціях.
Підготовка студентів ґрунтується на педагогіці, психології, спортивній медицині. Професійному становленню фахівців сприяє вивчення методики фізичного виховання, основ спортивного менеджменту і маркетингу, видів оздоровчо-рекреаційної рухової активності, спортивного масажу, фітнес-програм аеробної та силової спрямованості, загальної теорії підготовки спортсменів, основ оздоровчо-рекреаційного туризму.
Спеціальність 017 «Фізична культура і спорт»
Освітня програма «Фізична культура і спорт»
• здатні розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в процесі професійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
• характеризуються наявністю стійких моральних цінностей, національною світоглядною позицією, патріотизмом, лідерськими та організаторськими якостями, готовністю до самореалізації в професійній і громадській діяльності;
• прагнуть до самоосвіти, самовдосконалення на засадах інтеграції національних, європейських і світових культурних цінностей та досягнень у галузі фізичної культури і спорту.
спортом; спортивного та кондиційного тренування і фізкультурно-спортивної реабілітації; профілактику захворювань та травматизму, надання долікарської допомоги, ведення здорового способу життя; організацію та проведення фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів; управління суб’єктами сфери фізичної культури і спорту. Акцент на реалізацію навчально-тренувального процесу в умовах спеціалізованих дитячо-юнацьких, спортивно-педагогічних, рекреаційних та фітнес закладах.
Програма містить шість видів практики: навчальну (пропедевтичну) практику; навчальну практику (в оздоровчих таборах та на пришкільних оздоровчих майданчиках); практику зі спортивного туризму та орієнтування; виробничу практику в закладах загальної середньої освіти; професійно-орієнтовану практику; виробничу практику (тренерську).
Програмою передбачено навчальні дисципліни, що спрямовані на формування загальних та фахових компетентностей тренера; дисципліни вільного вибору, що забезпечують реалізацію індивідуальних освітніх траєкторій, принципу студентоцентризму, особистісно зорієнтованої професійної підготовки.
3475 – Тренер з виду спорту (федерації, збірної чи клубної команди, спортивної школи і т. ін.);
3475 – Тренер-викладач з виду спорту (спортивної школи, секції);
3475 – Інструктор-методист спортивної школи;
3475 – Інструктор з аеробіки;
3475 – Інструктор-методист тренажерного комплексу (залу);
3475 – Фітнес-тренер;
3475 – Інструктор з фізкультури;
3475 – Інструктор із стройової та фізичної підготовки; 3475 – Інструктор-методист з фізичної культури таспорту;
3475 – Інструктор-методист з виробничої гімнастики;
3475 – Спортсмен-інструктор;
3475 – Спортсмен-інструктор збірної команди України;
3475 – Спортсмен-професіонал з виду спорту;
3475 – Суддя з виду спорту;
Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, лабораторних робіт, самостійного навчання, практичної підготовки, майстер-класів, консультацій з науково-педагогічними працівниками кафедри.
Види контролю: поточний, тематичний, підсумковий, семестровий, самоконтроль.
Методи оцінювання: усні та письмові іспити, заліки, тестові завдання, в тому числі комп’ютерне тестування, лабораторні звіти, презентації, захист курсових робіт, звітів з практик.
ЗК - 2. Здатність реалізовувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК - 3. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій.
ЗК - 4. Здатність працювати в команді.
ЗК - 5. Здатність планувати та управляти часом.
ЗК - 6. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК - 7. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
ЗК - 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій.
ЗК - 9. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК - 10. Здатність бути критичним і самокритичним.
ЗК - 11. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК - 12. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях.
СК – 2. Здатність проводити тренування та супроводження участі спортсменів у змаганнях.
СК – 3. Здатність до організації оздоровчо- рекреаційної рухової активності різних груп населення.
СК – 4. Здатність визначати заходи з фізкультурно- спортивної реабілітації та форми адаптивного спорту для осіб, що їх потребують.
СК – 5. Здатність зміцнювати здоров’я людини шляхом використання рухової активності, раціонального харчування та інших чинників здорового способу життя.
СК – 6. Здатність до розуміння ретроспективи формування сфери фізичної культури і спорту.
СК – 7. Здатність застосовувати знання про будову та функціонування організму людини.
СК – 8. Здатність проводити біомеханічний аналіз рухових дій людини.
СК – 9. Здатність надавати долікарську допомогу під час виникнення невідкладних станів.
СК – 10. Здатність здійснювати навчання, виховання та соціалізацію людини у сфері фізичної культури і спорту, застосовуючи різні педагогічні методи та прийоми.
СК – 11. Здатність аналізувати прояви психіки людини під час занять фізичною культурою і спортом.
СК – 12. Здатність використовувати спортивні споруди, спеціальне обладнання та інвентар.
СК – 13. Здатність застосовувати сучасні технології управління суб’єктами сфери фізичної культури і спорту.
СК – 14. Здатність до безперервного професійного розвитку.
ПРН 02 Спілкуватися українською та іноземною мовами у професійному середовищі, володіти фаховою термінологією та професійним дискурсом, дотримуватися етики ділового спілкування.
ПРН 03 Уміти обробляти дані з використанням сучасних інформаційних та комунікаційних технологій.
ПРН 04 Показувати навички самостійної роботи, демонструвати критичне та самокритичне мислення.
ПРН 05 Засвоювати нову фахову інформацію, оцінювати й представляти власний досвід, аналізувати й застосовувати досвід колег.
ПРН 06 Мати базові знання з проведення досліджень проблем фізичної культури і спорту, підготовки та оформлення наукової праці.
ПРН 07 Здійснювати навчання руховим діям та розвиток рухових якостей людини в умовах різних форм організації занять фізичними вправами.
ПРН 08 Здійснювати заходи з підготовки спортсменів, організації й проведення спортивних змагань.
ПРН 09 Демонструвати готовність до зміцнення особистого та громадського здоров'я шляхом використання рухової активності людини та інших чинників здорового способу життя, проведення роз’яснювальної роботи серед різних груп населення.
ПРН 10 Оцінювати рухову активність людини та її фізичний стан, складати та реалізовувати програми кондиційного тренування, організовувати та проводити фізкультурно-оздоровчі заходи.
ПРН 11 Обґрунтовувати вибір заходів з фізкультурно-спортивної реабілітації та адаптивного спорту.
ПРН 12 Аналізувати процеси становлення та розвитку різних напрямів спорту, олімпійського руху та олімпійської освіти на міжнародному та національному рівнях.
ПРН 13 Використовувати засвоєнні уміння і навички занять популярними видами рухової активності оздоровчої спрямованості.
ПРН 14 Застосовувати у професійній діяльності знання анатомічних, фізіологічних, біохімічних, біомеханічних та гігієнічних аспектів занять фізичною культурою і спортом.
ПРН 15 Визначати функціональний стан організму людини та обґрунтовувати вибір засобів профілактики перенапруження систем організму осіб, які займаються фізичною культурою і спортом.
ПРН 16 Надавати долікарську медичну допомогу при невідкладних станах та патологічних процесах в організмі людини.
ПРН 17 Знати та розуміти сутність, принципи, методи, форми та організацію процесу навчання і виховання людини.
ПРН 18 Аналізувати психічні процеси, стани та властивості людини під час занять фізичною культурою і спортом.
ПРН 19 Аргументувати управлінські рішення для вирішення проблем, які виникають в роботі суб’єктів фізичної культури і спорту; мати навички лідерства.
ПРН 20 Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність.
ПРН 21 Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань та змістовно інтерпретувати отримані результати.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Фізична культура і спорт» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін