Освітня програма «Публічні комунікації»
«Публічні комунікації» створена відомими експертами з публічних комунікацій та журналістами за підтримки Посольства США в Україні. Її унікальність полягає в залучені світового, перш за все, американського досвіду щодо підготовки фахівців із масових (стратегічних) комунікацій. Випускники програми здатні розробляти стратегії на широкий загал з метою реалізації суспільно значущих ініціатив, реформ, проєктів для органів державної влади, місцевого самоврядування, волонтерського руху, соціально відповідального бізнесу.
Програма містить 11 практичних курсів й авторських майстерень. Акцент зроблений на розширеній практичній підготовці, орієнтованій на здобутті необхідних фахових компетенцій. Навчання передбачає вивчення трьох дисциплін зі споріднених програм – «Управління територіальною громадою», «Публічна історія» – та можливість обрати додаткові з університетського каталогу: від психології й політології до менеджменту та міжнародних відносин. Завершивши здобуття кваліфікації, студенти готують і захищають практично орієнтований магістерський проєкт.
Спеціальність 061 «Журналістика»
Освітня програма «Публічні комунікації»
Мета ОПП «Публічні комунікації» відповідає місії МДУ, у якій наголошується щодо продукування та реалізації проривних моделей розвитку людського капіталу, зміцнення науково-освітнього та інноваційного потенціалу України.
Цілі навчання: підготовка фахівців з журналістики та публічних комунікацій, здатних розв’язувати складні задачі та проблеми, зокрема, інноваційного характеру, у сфері публічних, масових комунікацій.
Теоретичний зміст предметної області: комунікаційні процеси в суспільстві (публічні комунікації, медіакомунікації, зв’язки з громадськістю, реклама, брендинг, власне журналістська тощо) та їх репрезентація у широкому спектрі медіапродуктів; типологія й особливості комунікативних стратегій; типологія, структура та функції прикладних соціально-комунікаційних технологій; медіа у системі соціального управління та самоорганізації суспільства; медіавпливи на масову свідомість та громадську думку на глобальному, національному, регіональному та локальному рівнях.
Методи, методики та технології: збір, обробка й аналіз/перевірка фактичної інформації, типологізація та класифікація досліджуваних об’єктів; моніторинг відображення суспільних процесів у системі медіа; методики діагностики, експертизи та прогнозування; прикладні соціальнокомунікаційні технології; сучасні цифрові технології.
Випускники програми будуть підготовлені:
• розробляти та реалізовувати стратегії і програми із забезпечення громадської підтримки суспільно значущих ініціатив, реформ, проєктів;
• організовувати роботу команди комунікаційників, управляти робочими процесами в команді, розуміючи місце й роль кожного з профільних фахівців в певній галузі комунікацій та журналістики;
• планувати, створювати та ефективно реалізовувати комунікаційні кампанії в публічній сфері як лідер команди комунікаційників
• приймати ефективні рішення з проблем журналістики та публічних комунікацій, у тому числі в умовах багатокритеріальності, неповних чи суперечливих інформації та вимог.
• розробляти та реалізовувати проєкти у сфері журналістики та публічних комунікацій з урахуванням правових, соціальних, економічних та етичних аспектів
• створювати якісні медіапродукти для сфери публічних комунікацій.
Загалом, працевлаштування можливе на посади, відповідно до Національного класифікатора України: Класифікатор професій (ДК 003:2010), які потребують наявності вищої освіти зі спеціальності 061 Журналістика. Магістр може обіймати посади і робочі місця у редакціях різних медіаструктур, видавництвах, інформаційних, рекламних та PR-агенціях, закладах освіти відповідного профілю, наукових установах, дослідницьких центрах.
ЗК02. Здатність планувати час та управляти ним.
ЗК03. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК04. Здатність спілкуватися іноземною мовою як усно, так і письмово.
ЗК05. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК06. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК07. Здатність розробляти проєкти та управляти ними.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня.
ЗК09. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт.
ЗК10. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями.
ЗК11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
ЗК12. Здатність працювати в команді, мотивувати людей та рухатися до спільної мети, бути лідером, діяти соціально відповідально та свідомо.
СК02. Здатність критично осмислювати проблеми у сфері журналістики та публічних комунікацій, дотичні до них міждисциплінарні проблеми.
СК03. Здатність приймати ефективні рішення у сфері журналістики та публічних комунікацій.
СК04. Здатність управляти робочими процесами у сфері журналістики та публічних комунікацій, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
СК05. Здатність зрозуміло і недвозначно доносити власні висновки з питань журналістики та публічних комунікацій, а також знання та пояснення, що їх обґрунтовують, до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
СК06. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі журналістики та публічних комунікацій у широких та/або мультидисциплінарних контекстах, за умов неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК07. Здатність забезпечувати та оцінювати стратегічний розвиток команди.
ПРН02. Аналізувати та оцінювати потенційний вплив розвитку технологій на сучасний стан та розвиток журналістики та публічних комунікацій.
ПРН03. Проводити збір, інтегрований аналіз та узагальнення матеріалів з різних джерел, включаючи наукову та професійну літературу, бази даних, та перевіряти їх на достовірність, використовуючи сучасні методи дослідження.
ПРН04. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійної діяльності, результатів досліджень та інновацій, пошуку та аналізу відповідної інформації.
ПРН05. Генерувати нові ідеї та використовувати сучасні технології під час створення медіапродуктів, стратегій та програм їх реалізації.
ПРН06. Оцінювати достовірність інформації та надійність джерел, ефективно опрацьовувати та використовувати інформацію для проведення наукових досліджень та практичної діяльності.
ПРН07. Дискутувати зі складних комунікаційних проблем, пропонувати і обґрунтовувати варіанти їх розв’язання.
ПРН08. Використовувати передові знання і методики у процесі дослідження діяльності та створення нових медіаінституцій.
ПРН09. Проводити порівняльний аналіз законодавчої бази та діяльності окремих медіаінституцій України та країн Європейського Союзу.
ПРН10. Мати практичні навички розв’язання проблем, пов’язаних з організацією нових медіаустанов та інституцій.
ПРН11. Брати продуктивну участь у розробленні проєктів документів, що регламентують діяльність в усіх сферах журналістики та публічних комунікацій, обґрунтовувати суспільну потребу в їх прийнятті, прогнозувати результати їх впливу на суспільство.
ПРН12. Розробляти та реалізовувати інноваційні та дослідницькі проєкти у сфері журналістики та публічних комунікацій з урахуванням правових, соціальних, економічних та етичних аспектів.
ПРН13. Організовувати роботу колективу, забезпечувати професійний розвиток його членів та досягнення поставлених цілей.
ПРН14. Розробляти та реалізовувати стратегії і програми із забезпечення громадської підтримки суспільно значущих ініціатив, реформ, проєктів.
ПРН15. Планувати, створювати та ефективно реалізовувати комунікаційні кампанії в публічній сфері.
ПРН16. Створювати якісні медіапродукти для сфери публічних комунікацій на основі знання закономірностей комунікаційних процесів в суспільстві та особливостей різноманітних аудиторій, етичних стандартів в галузі журналістики та публічних комунікацій
ПРН17. Аналізувати та перевіряти факти та джерела інформації з використанням нових технологічних платформ, методів, алгоритмів та технологій фактчекінгу.
ПРН18.Використовувати сучасні соціально-комунікаційні технології з урахуванням специфіки об’єкту комунікаційної діяльності та сфери їх застосування.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Публічні комунікації» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін