Освітня програма «Культурологія, організація культурно-дозвіллєвої діяльності»
Вивчення культурології допоможе краще зрозуміти те, що відбувається навколо, а також зробити світ красивішим, багатшим і цікавішим.
Студенти займаються описом та аналізом культурних процесів громадського життя як сучасного суспільства, так і давніх цивілізацій, здобувають професійні знання з розробки проєктів, організації заходів, проведення експертизи культурних об’єктів. Практичну підготовку майбутні фахівці проходять на базі установ культури, мистецтв, туризму України та зарубіжжя.
Вибір освітньої програми вже зараз – це у майбутньому:
- вільно орієнтуватись у культурних процесах і мистецьких течіях, культурі відеоігор,
- втілювати свої ідеї, розробляти і впроваджувати культурні проєкти й програми,
- підтримувати культурний спадок і традиції, проводити екскурсії, виставки, працювати у музеях, галереях, культурних закладах і установах,
- проводити ефективні презентації, рецензувати театральні вистави, фільми, концертні програми, культурні події,
- володіти майстерністю консультанта з питань створення індивідуального, корпоративного, колективного іміджу,
- побудувати основу своєї кар’єри у сфері культури, дозвілля, мистецтва, реклами.
Спеціальність 034 «Культурологія»
Освітня програма «Культурологія, організація культурно-дозвіллєвої діяльності»
культурні процеси, явища, стани та ознаки, їх усвідомлення, інтерпретація та моделювання; соціокультурні інститути та практики, що забезпечують формування культурних норм та цінностей, cпособи їх втілення й використання. Нормативна частина – 75%, варіативна частина – 25%
Цілі навчання:
підготовка фахівців з культурології, які володіють сучасними теоретичними знаннями та, практичними навичками, необхідними для розв’язання складних соціокультурних задач і практичних проблем.
Теоретичний зміст предметної області – система наукових ідей, підходів, концепцій, теорій щодо культури; поняття та принципи аналізу культурних процесів та явищ.
Методи, методики та технології:
методи та методики пошуку, систематизації, аналізу та інтерпретації інформації щодо культурних об’єктів та практик, технології популяризації знань щодо культури та регулювання відносин у соціокультурні сфері. Інструменти та обладнання: аудіовізуальні засоби; програмне забезпечення; мережа Іnternet; інформаційно- комунікаційне обладнання; системи електронного документообігу, електронні бібліотеки та архіви.
Ключові слова: культурологія, теорія культури, історія світової та української культури, прикладна культурологія, культурно-дозвіллєва діяльність.
1492 Менеджери (управителі) у сфері культури, відпочинку та спорту
3340 Інструктор культурно-просвітнього закладу
3310 Культорганізатор дитячих позашкільних закладів
2352, 2455.2 студії за видами мистецтв та художньої творчості, любительського об’єднання. Клубу за інтересами
2455.2 Методист культурно-освітнього закладу
3474 Організатор культурно-дозвілєвої діяльності
3476 Організатори у сфері культури та мистецтва
3479 Інші фахівці у сфері культури та мистецтва
3414 Організатор подорожей (екскурсій)
2359.2 Організатор позакласної та позашкільної виховної роботи з дітьми
5149 Організатор ритуалу
3476 Організатор театралізованих народних свят та обрядів
3417 Оцінювач-експерт
Згідно з International Standard Classification of Occupations 2008 (ISCO-08) бакалавр з культурології може обіймати такі посади:
23 Teaching professionals (2355 Other arts teachers)
26 Legal, social and cultural professionals (265 Creative and performing artists)
34 Legal, social, cultural and related associate professionals (343 Artistic, cultural associate professionals)
2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
4. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
5. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
6. Цінування та повага різноманітності та мультикультурності.
7. Здатність працювати автономно. 8. Здатність працювати в команді.
9. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
10. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
11. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; 12. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
2. Здатність визначати ступінь цінності та унікальності об’єктів культури у українському та міжнародному контекстах.
3. Здатність критично аналізувати культурні явища та процеси з використанням загальнонаукових та спеціальних наукових методів;
4. Здатність розуміти та інтерпретувати джерела культури (писемні, речові, візуальні) з урахуванням різних контекстів (історичного, соціального, антропологічного, політичного, релігійного, екологічного тощо).
5. Здатність використовувати різноманітні джерела інформації та методологічний апарат культурології для виявлення, аналізу культурних потреб суспільства.
6. Здатність аналізувати культурну політику в інституціях різних рівнів.
7. Здатність обґрунтовувати рішення щодо врегулювання відносин у сфері культури на основі розуміння специфіки соціокультурних процесів.
8. Здатність створювати аналітичні звіти, розробляти рекомендації та генерувати проекти (культурно-мистецькі, художні та дозвіллєві) щодо об'єктів професійної діяльності, використовуючи актуальну нормативну основу.
9. Здатність оцінювати матеріальну та духовну цінність об’єкта культурної спадщини різних історичних періодів та географічних ареалів. 10. Здатність популяризувати знання про культуру та поширювати інформацію культурологічного змісту використовуючи сучасні інформаційні, комунікативні засоби та візуальні технології.
11. Здатність організувати культурні події, використовуючи сучасні методи та технології.
12. Здатність дотримуватися стандартів професійної етики та міжкультурної комунікації.
13. Здатність розуміти розмаїття і переваги творчого самовираження в різних культурах.
14. Здатність осмислювати зв’язок місцевої, національної, європейської, світової культур.
15. Здатність орієнтуватись в розмаїтті культурної спадщини, традицій, культурних продуктів.
16. Здатність виробляти і розуміти різні способи передачі ідей між творцем, учасником та аудиторією в письмових, друкованих, цифрових текстах, виставковій діяльності, різних формах і видах мистецтва, ритуалах і гібридних формах.
17. Здатність виражати і поважати різноманіття проявів культурного життя і мистецтва.
18. Здатність до відповідального ставлення до інтелектуальної і культурної власності.
РН -2. Аналізувати, коментувати, узагальнювати, наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
РН -3. Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
РН -4. Знати та розуміти теоретичні підходи до визначення культури, її проявів та форм існування.
РН -5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
РН -6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій.
РН -7. Розуміти чинники культурної динаміки, принципи періодизації культурних процесів, їх специфічні риси та характеристики.
РН -8. Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту.
РН -9. Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження.
РН -10. Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу.
РН -11. Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації.
РН -12. Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань.
РН -13. Презентувати знання про культуру відповідно до спеціалізації представників різних професійних груп та здобувачів освіти.
РН -14. Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української культури з фахівцями та нефахівцями.
РН -15. Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
РН -16. Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Культурологія, організація культурно-дозвіллєвої діяльності» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін