Освітня програма «Історія»
Програма надає ґрунтовні знання для проведення наукових досліджень з історії та археології, а також викладання історичних дисциплін у закладах вищої освіти. Випускники володіють сучасною науковою методологією та інноваційними технологіями викладання.
Детальніше про програму: умови зарахування, навчання, працевлаштування
Магістранти вивчають організацію наукових досліджень, освітній менеджмент, педагогіку вищої школи, джерелознавство, сучасну історіографію України та зарубіжних країн, історію Північного Приазов’я і Маріупольського повіту, історичну демографію, сучасні дослідження археологічної експедиції університету. У рамках асистентської практики майбутні фахівці готуються до викладання у закладах вищої освіти, оволодіваючи сучасними методами організації навчального процесу.
Спеціальність 032 «Історія та археологія»
Освітня програма «Історія»
Цілі навчання: підготовка висококваліфікованих магістрів спеціальності 032 Історія та археологія за предметно спеціалізацією «Історія», набуття здобувачами поглиблених теоретичних знань та практичних умінь і навичок, загальних засад методології наукової тa професійної діяльності, інших компетентностей, достатніх для ефективного проведення наукових досліджень та провадження іннованійної діяльності у викладацькій, аналітично-
консультативній та менеджерській діяльності.
Методи, методики та технології: традиційні та інноваційні інтерактивні методи й інноваційні технології навчання, що грунтуються на компетентнісному та діяльнісному підходах до навчання.
Інструменти та обладнання: компʼютерні центри з доступом до мережі Інтернет, наукова бібліотека із спеціалізованими читальними залами з електронними каталогами, редакційно-видавничий відділ, мультимедійні та відео-аудиторії, музей історії та археології МДУ, постійно діюча археологічна експедиція МДУ, лабораторія соціологічних досліджень МДУ.
Посади згідно з класифікатором професій в Україні:
2310.2 Асистент, викладач вищого начального закладу
2359.2 Лектор
2431.1 Науковий співробітник (архівна справа, музесзнавство)
2431.2 Архівіст. експерт з комплектування музейного та виставочного фонду, зберігач експонатів, зберігач фондів
2442.2 Археолог
3414 Екскурсовод
2481.2 Екскурсознавець
2443 Професіонали в галузі історії
2310.2 Викладач вищого начального закладу
2443.2 Історик, консультант з питань історії
2419.3 Радник (органи державної влади, місцевого самоврядування)
тощо.
Проміжний та поточний контроль здійснюється у формі виконання індивідуальних науково-дослідних завдань (написання есе, наукових статей, виступи на конференціях, створення презентацій, проєктна робота тощо), модульних контрольних робіт.
Підсумкова державна атестація здійснюється y формі комплексного державного екзамену зі спеціальності та захисту кваліфікаційної роботи.
3К-2. Оволодіння загальнонауковими (філософськими) компетентностями, спрямованими на формування системного наукового світогляду, професійної
етики та загального культурного кругозору.
ЗК-3. Здатність до абстрактного мислення, аналізу і синтезу.
ЗК-4. Здатність робити смислові узагальнення та висновки, виявляти в інформаційних даних і концептах хиби й вразливі місця, суперечності та неповноту аргументації.
ЗК-5. Готовність до пізнання пового і неперервного навчання, до опанування нових знань та стратегій/способів мислення.
ЗК-6. Здатність до безперервного та активного навчання, самоосвіти, постійного підвищення кваліфікації.
ЗК-7. Критичність та самокритичність мислення.
ЗК-8. Схильність до самоперевірки отриманих результатів, турбота про якісне виконання професійних завдань.
ЗК-9. Здатність брати участь в інтелектуальних дискусіях, використовувати ввічливі форми звернення до опонента, концентруватися на значущих складових судження, не переходячи на особистості.
ЗК-10. Здобуття мовних компетентностей, достатніх для представлення та обговорення результатів своєї наукової роботи іноземного мовою в усній та письмовій формі, а також для повного розуміння іншомовних наукових текстів зі спеціальності.
ЗК-11. Відкритість, здатність сприймати та враховувати зауваги, оптимізувати власну позицію в процесі обговорення, налаштованість на діалог, залучення у власні міркування висловлених слушних ідей.
ЗК-12. Здатність вдосконаловати власне навчання і виховання, включно з розробленням навчальних і дослілницьких навичок.
СК-2. Фахове володіння основами дидактики, педагогічною культурою, загальними принципами організації навчання та виховання.
СК-3. Використовувати набуті психолого-педагогічні і методичні прийоми для викладання історичних дисциплін в закладах вищої освіти.
СК-4. Критичне усвідомлення взаємозвʼязку між фактами, подіями, явищами і процесами у минулому та сучасності.
СК-5. Критичне усвідомлення відмінностей в історіографічних поглядах різних періодів та у різних контекстах.
СК-6. Розуміння соціальних функцій історика, можливостей використання історії та зловживання історією.
СК-7. Здатність спілкуватися державною мовою, рідною мовою та очнією з іноземних мов із використанням термінів і методик, прийнятих в фаховому середовищі.
СК-8. Знання, вміння і навички опрацювання наукових та інформаційних джерел й використання інформаційно-пошукових інструментів, таких як: бібліографічні довідники, путівники до архівних фондів. архівні описи та посилання на електронні ресурси.
СК-9. Знання та вміння використовувати різноманітні методи виявлення та опрацовання історичних і археологічних джерел, зокрема інструментарій спеціальних історичних дисциплін, новітні компʼютерні технології для пошуку та обробки історичних або повʼязаних із ними даних.
СК-10. Здатність використовувати у фаховій діяльності знання з гуманітарних дисциплін, вміння аналізувати, оцінювати і прогнозувати політичні, економічні, культурні й соціальні події та явища.
СК-11. Вміння коментувати, анотувати або редагувати тексти і документи відповідно до певних критеріїв, представити результати наукових досліджень в друкованій формі, проводити їх презентацію.
СК-12. Знати і володіти на фаховому рівні методами викладання історії та суміжних дисциплін у закладах вищої освіти.
РН-2. Вміти систематизувати, узагальнювати, аналізувати суспільні процеси, вирішувати завдання, що виникають у науковій діяльності, застосовувати у процесі пізнання емпіричні та теоретичні методи, критично оцінювати результати науково-дослідної роботи, визначати перспективи подальших досліджень.
РН-3. Вміти здійснювати автономний науковий пошук, самостійний відбір історичних джерел, обробку інформації в фундаментальних та прикладних дослідженнях історичної науки, проєктувати та презентувати грунтовне наукове дослідження.
РН-4. Вміти комунікувати з колегами, широкою науково спільнотою та громадськістю з питань, що стосуються сфери наукових та експертних знань.
РН-5. Вміти застосовувати у науковій та викладацькій діяльності категорійно-понятійни апарат, новітні теорії, концепції, загальнонаукові та спеціальні методи.
РН-6. Вміти використовувати міждисципліпарні підходи для проведення порівняльних досліджень соціальних процесів, їх узагальнення, встановлювати спільне та відмінне у світовій історії.
РІ-7. Застосовувати різноманітну джерельну базу, історіографічний доробок для реконструкції історії України, здійснювати історіографічний аналіз досліджуваної проблеми, розуміти потребу безперервного саморозвитку та самовдосконалення.
РН-8. Вміти здійснювати самоаналіз проведених занять, застосовувати методи діагностики знань студентів, повітні педагогічні технології, активні та інтерактивні методи навчання.
РН-9. Застосовувати академічну українську та іноземні мови у професійній діяльності.
РН-10.Вміти застосовувати методики різних стадій археологічних досліджень;
РН-11.Вміти здійснювати фіксацію, консервацію, реставрацію та реконструкцію археологічних обʼектів.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Історія» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін