Освітня програма «Фізична культура»
Програма спрямована на підготовку фахівців, які здатні розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері фізичної культури та спорту. Випускники застосовують свої знання, вміння, організаторські та лідерські якості у закладах освіти, дитячо-юнацьких спортивних школах, спортивних клубах і фітнес-центрах, сприяючи розвитку спортивного потенціалу України.
Магістранти вивчають педагогічні інновації, методику викладання спортивно-педагогічних дисциплін та проведення виховної роботи, методи функціональної діагностики у фізичному вихованні і спорті, педагогіку спортивної діяльності, методику педагогічних досліджень у фізичному вихованні. Обов’язковий компонент програми – педагогічна та науково-дослідна практика, яка проходить у рамках індивідуальної освітньої траєкторії кожного магістранта. Освітні стажування проходять у вишах-партнерах МДУ, зокрема в Університеті Західної Македонії (Грецька Республіка).
Спеціальність 017 Фізична культура і спорт
Галузь знань 01 Освіта/Педагогіка
Освітня програма «Фізична культура»
- здатні розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру в процесі професійної діяльності у сфері фізичної культури і спорту, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов;
- характеризуються наявністю стійких моральних цінностей, національною світоглядною позицією, патріотизмом, лідерськими та організаторськими якостями, готовністю до самореалізації в професійній і громадській діяльності;
- прагнуть до самоосвіти, самовдосконалення на засадах інтеграції національних, європейських і світових культурних цінностей та досягнень у галузі фізичної культури і спорту.
Цілі навчання: підготовка фахівців, здатних розв’язувати задачі і практичні проблеми інноваційного та/або наукового характеру у сфері фізичної культури і спорту.
Теоретичний зміст предметної області: система ідей, понять, категорій, теорій, концепцій, принципів залучення людей до занять фізичною культурою або підвищення спортивної майстерності.
Методи, методики та технології: загальнонаукові методи дослідження (аналіз і синтез; аналогія та моделювання; абстрагування і конкретизація; системний аналіз); методи експертної оцінки, опитування, педагогічні, психологічні та медико-біологічні методи аналізу рухової активності, змагальної діяльності, стану спортсменів та осіб, які займаються фізичною культурою; методи моделювання та прогнозування у сфері фізичної культури і спорту; методи статистичного аналізу даних; педагогічні технології програмування занять.
Інструменти та обладнання: сучасні прилади та устаткування для оцінки рухової активності, технічної підготовленості спортсменів, серцево-судинної, дихальної, м’язової та кісткової систем організму людини; інформаційно-аналітичні інструменти (мережеві системи пошуку та обробки інформації; бібліотечні ресурси та технології, зокрема електронні; мультимедійне обладнання; програми статистичної обробки та візуалізації даних); спеціалізоване програмне забезпечення; обладнання наукових лабораторій та дослідницьких центрів відповідне до спеціальності.
Програмою передбачено:
• практико-зорієнтований підхід при викладанні навчальних дисциплін професійного циклу;
• набуття здобувачами вищої освіти навичок soft skills упродовж усього періоду навчання;
• поглиблене опанування теорії та практики тренерської діяльності з обраного виу спорту;
• визнання результатів навчання, отриманих здобувачами вищої освіти у неформальній та / або інформальній освіті;
• постійний зворотний зв'язок з фахівцями-практиками у галузі фізичної культури і спорту (зокрема Маріупольської громади) для осучаснення програми підготовки та пошуку додаткових мотиваторів для підвищення якості навчання студентів;
• залучення до викладання на освітній програмі зовнішніх стейкхолдерів;
• створення кожним студентом власної траєкторії навчання шляхом вільного вибору 25% навчальних дисциплін за своїми вподобаннями з бази даних дисциплін вільного вибору студента.
Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, самостійного навчання, практичної підготовки, майстер-класів, консультацій з науково-педагогічними працівниками кафедри, підготовки кваліфікаційної роботи.
Види контролю: поточний, тематичний, підсумковий, семестровий, самоконтроль; модульні контрольні роботи за вивченими темами; методичні портфоліо (за результатами виробничих практик); виконані проєкти з обов’язковою презентацією результатів; екзамени семестрові: усні, письмові у формі тестів; комбіновані (для циклу дисциплін професійної підготовки); підсумкова атестація у формі атестаційного екзамену та публічного захисту кваліфікаційної роботи.
ЗК2. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК3. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК4. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність).
ЗК6. Здатність розробляти проекти та управляти ними.
ЗК7. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
ЗК8. Здатність працювати в міжнародному контексті.
СК2. Здатність розробляти та реалізовувати інноваційні проєкти у сфері фізичної культури і спорту.
СК3. Здатність здійснювати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти.
СК4. Здатність управляти робочими або навчальними процесами у сфері фізичної культури та спорту, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
СК5. Здатність розв’язувати проблеми у сфері фізичної культури та спорту у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК6. Здатність до самоосвіти, самовдосконалення та саморефлексії для успішної професіоналізації у сфері фізичної культури і спорту.
СК7. Здатність планувати, організовувати та здійснювати самостійні наукові дослідження з проблем фізичної культури і спорту.
СК8. Здатність впроваджувати у практичну діяльність результати наукових досліджень, спрямованих на вирішення прикладних завдань у сфері фізичної культури і спорту.
СК9. Усвідомлювати принципи професійної та академічної етики і необхідність їх дотримання.
ПРН 2 Приймати ефективні рішення щодо вирішення проблем у сфері фізичної культури та спорту, генерувати та порівнювати альтернативи, оцінювати ризики та ресурсні потреби.
ПРН 3 Вільно обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері фізичної культури та спорту державною та іноземною мовами усно і письмово.
ПРН 4 Зрозуміло і недвозначно доносити власні знання, висновки та аргументацію з питань фізичної культури та спорту до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
ПРН 5 Розробляти і викладати спеціалізовані навчальні дисципліни у закладах вищої освіти.
ПРН 6 Відшуковувати необхідну інформацію у науковій літературі, базах даних, інших джерелах, аналізувати та оцінювати цю інформацію.
ПРН 7 Застосовувати сучасні цифрові технології та спеціалізоване програмне забезпечення, методи статистичного аналізу даних для розв’язання складних задач фізичної культури та спорту.
ПРН 8 Організовувати ефективну роботу колективу, спрямовану на досягнення визначених цілей з урахуванням економічних, правових та етичних аспектів.
ПРН 9 Розробляти та реалізовувати наукові і прикладні проєкти, спрямовані на розв’язання проблем інноваційного характеру у сфері фізичної культури і спорту, а також дотичні до неї міждисциплінарні проєкти.
Обов'язкові дисципліни
Студенти що навчаються за освітньою програмою «Фізична культура» під час навчання мають можливість самостійно обрати 25% навчальних дисциплін з каталогу вибіркових дисциплін