Кафедра інформаційної діяльності
Достовірне документування інформації є одним з найбільш важливих управлінських процесів, зокрема, сьогодні в епоху цифрової інформації. Установам потрібні фахівці, які можуть створювати, зберігати та отримувати інформацію за допомогою новітніх технологій. Незалежно від того, чи ви тільки мрієте в майбутньому працювати з електронними документами, чи прагнете розширити свої знання та навички, освітні програми «Документознавство, керування документаційними процесами» (бакалаврського рівня) та «Керування документаційними процесами та розвиток цифрової громади» (магістерського рівня) за спеціальністю «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» будуть для Вас корисні.
Освітні програми за якими кафедра веде підготовку
навчання та викладання
Опановуйте під час навчання організаційний контекст діловодства та архівної справи, практику, стратегію та технологію впровадження систем електронного документообігу, а також вивчіть важливі для інформаційної безпеки організації питання конфіденційності, доступу та управління даними. Тут Ви пізнаєте повний спектр знань про інформаційну аналітику, отримаєте цінні для організацій навички для ефективного керування інформаційними активами. Запропоновані освітні програми розроблені фахівцями-практиками та викладачами кафедри інформаційної діяльності МДУ, яка була створена на базі факультету філології та масових комунікацій у 2021 році у результаті реструктуризації кафедри культурології та інформаційної діяльності. Кафедра забезпечує підготовку фахівців-документознавців, які з 2003 року навчалися за спеціальністю «Документознавство та інформаційна діяльність».
У 2006 році було розпочато підготовку студентів за двома спеціалізаціями: «Інформаційно-документне забезпечення управління» та «Документно-інформаційні системи».
З 2007 року ліцензовано, а в 2008 році акредитовано підготовку спеціалістів за спеціальністю «Документознавство та інформаційна діяльність».
В 2008 році ліцензовано, а в 2009 акредитовано підготовку магістрів за спеціальністю «Документознавство та інформаційна діяльність», що забезпечило можливість здійснення підготовки за повним циклом: бакалавр, спеціаліст, магістр. Нині відповідно до переліку спеціальностей 2015 року документознавців готують в межах спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
З 2021 року розпочато підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 029 за освітньою програмою «Документознавство, керування документаційними процесами», а з 2023 року – здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Керування документаційними процесами та розвиток цифрової громади».
У 2006 році було розпочато підготовку студентів за двома спеціалізаціями: «Інформаційно-документне забезпечення управління» та «Документно-інформаційні системи».
З 2007 року ліцензовано, а в 2008 році акредитовано підготовку спеціалістів за спеціальністю «Документознавство та інформаційна діяльність».
В 2008 році ліцензовано, а в 2009 акредитовано підготовку магістрів за спеціальністю «Документознавство та інформаційна діяльність», що забезпечило можливість здійснення підготовки за повним циклом: бакалавр, спеціаліст, магістр. Нині відповідно до переліку спеціальностей 2015 року документознавців готують в межах спеціальності 029 «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа».
З 2021 року розпочато підготовку здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 029 за освітньою програмою «Документознавство, керування документаційними процесами», а з 2023 року – здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти за освітньою програмою «Керування документаційними процесами та розвиток цифрової громади».
наукова діяльність
Наукова робота викладачів кафедри, здобувачів вищої освіти та аспірантів, які навчаються за освітніми програмами «Документознавство, керування документаційними процесами» та «Керування документаційними процесами та розвиток цифрової громади» спрямована на дослідження теоретичних і практичних проблем розвитку документознавства та архівної справи, висвітлення актуальних питань: розвитку інституцій та інфраструктури, що забезпечують створення, розповсюдження, акумулювання, зберігання, архівування, доступ до інформації та знань у будь-яких форматах; теорії, процеси, технології та стандарти створення інформаційних ресурсів; інформаційно-пошукові системи; канали доступу до інформаційних ресурсів в мережі Інтернет.
Апробація теоретичних аспектів дослідження відбувається на комунікативних заходах кафедри: науково-практичній конференції викладачів МДУ, всеукраїнській науково-практичній конференції «Студії з інформаційної науки, соціальних комунікацій та філології в сучасному світі» та круглих столах.
Упровадження результатів дослідження відбулося в межах проведення курсів підвищення кваліфікації державних службовців за програмою «Комунікація та взаємодія державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування на публічній службі».
Публікаційна активність кафедри інформаційної діяльності представлена у профілі Google Академія.
Залучено студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» до наукової роботи:
- діяльність наукового товариства «Контент»;
- організація і проведення 1-го туру й підготовка студентів до участі у 2-му турі Всеукраїнської олімпіади з документознавства;
- підготовка наукових робіт до участі в конкурсі студентських наукових робіт;
- Декада студентської науки МДУ.
Для безперервного покращення якості підготовки здобувачів вищої освіти за освітніми програмами на кафедрі інформаційної діяльності запроваджено анкетування для: студентів, випускників та роботодавців.
Апробація теоретичних аспектів дослідження відбувається на комунікативних заходах кафедри: науково-практичній конференції викладачів МДУ, всеукраїнській науково-практичній конференції «Студії з інформаційної науки, соціальних комунікацій та філології в сучасному світі» та круглих столах.
Упровадження результатів дослідження відбулося в межах проведення курсів підвищення кваліфікації державних службовців за програмою «Комунікація та взаємодія державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування на публічній службі».
Публікаційна активність кафедри інформаційної діяльності представлена у профілі Google Академія.
Залучено студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» до наукової роботи:
- діяльність наукового товариства «Контент»;
- організація і проведення 1-го туру й підготовка студентів до участі у 2-му турі Всеукраїнської олімпіади з документознавства;
- підготовка наукових робіт до участі в конкурсі студентських наукових робіт;
- Декада студентської науки МДУ.
Для безперервного покращення якості підготовки здобувачів вищої освіти за освітніми програмами на кафедрі інформаційної діяльності запроваджено анкетування для: студентів, випускників та роботодавців.
міжнародне співробітництво
Університет Західної Македонії (Греція)
Латвійський університет (Латвія)
Педагогічний університет імені Комісії національної освіти у Кракові (Польща)
Університет Марії Кюрі-Склодовської (Польща)
Яґеллонський університет (Польща)
Латвійський університет (Латвія)
Педагогічний університет імені Комісії національної освіти у Кракові (Польща)
Університет Марії Кюрі-Склодовської (Польща)
Яґеллонський університет (Польща)
Викладачі кафедри
Навчальні дисципліни кафедри
обов'язкові дисципліни
Академічне письмо
Аналітико-синтетична переробка інформації
Архівознавство, джерелознавство
Вступ до фаху
Державна інформаційна політика
Документно-інформаційні комунікаці
Документознавство
Захист управлінської інформації в електронній та паперовій формі
Інформаційні технології взаємодії територіальної громади та органів влади
Інформаційні технології в управлінській діяльності
Інформаційно-аналітична діяльність
Інформаційно-аналітичне забезпечення управління
Книгознавство, бібліотекознавство
Консолідована інформація
Методика документознавчих досліджень
Методологія та організація наукових досліджень
Основи діловодства
Професійний розвиток документознавця та етичні норми документної комунікації
Цифровізація документаційних процесів в громаді
Потрібна консультація або є запитання?
Маєте пропозиції з вдосконалення освітньої програми? Заповніть форму та ми обовʼязково розглянемо її та звʼяжемось з Вами