Студентка МДУ розповіла про навчання у Фракійському університеті імені Демокріта

Поринути у менталітет країни, мову та культуру якої вивчаєш, — це реальність для студентів Маріупольського державного університету. Допомагає у цьому програма академічної мобільності Еразмус+.

У весняному семестрі освітнє стажування за кордоном пройшли вісім здобувачів МДУ. Про власний досвід вже розповіли ті, хто навчався в Університеті Острави (Чехія), Університеті Вітовта Великого (Литва), Університеті Месіни та Університеті Генуї (Італія).

Наразі враженнями ділиться студентка освітньої програми «Новогрецька мова та література, англійська мова, переклад» Єлизавета Огородник. Вона навчалася у Фракійському університеті імені Демокріта — в одному з найбільших закладів вищої освіти Греції.

Історія дівчини може надихнути на першу мобільність, особливо тих, хто вчиться на філолога чи вчителя іноземної мови, й стати в пригоді майбутнім учасникам стажувань.

Конкурсний добір

Семестрове навчання за кордоном — перший досвід для Єлизавети, але не перша мобільність. Минулого літа вона взяла участь у Літній стипендіальній програмі з елліністичних студій ΘΥΕΣΠΑ від Афінського університету.

Добір за конкурсом не викликав труднощі у студентки, адже було не так багато претендентів серед тих, хто володіє новогрецькою. Найважчою частиною стала бюрократія — важливо було ретельно підготувати всі документи та мотиваційний лист. Єлизавета радить починати займатися цим завчасно і не боятися ставити запитання координаторам програми мобільності.

Навчання та підсумкове оцінювання

У Фракійському університеті студентка МДУ вивчала міжкультурну педагогіку, історію еллінізму в античні часи, громадську організацію грецьких православних у пізньому османському періоді, історію освіти грецьких православних Східної Фракії, етнографічну перспективу Чорноморського регіону. Навчання відбувалося новогрецькою у форматі лекцій і семінарів. На заняттях викладачі велику увагу приділяли обговоренню матеріалу зі студентами, допомагали обирати теми для майбутніх проєктів.

Попри те, що Єлизавета чудово володіє мовою сучасних еллінів, їй було трохи важко повністю поринути у грекомовну освітню середу. Вона ділиться: «Я не завжди могла виражати свою думку на одному рівні з носіями мови, а також мої дослідження і реферати потребували додаткового часу на переклад. Попри це, я побачила для себе дуже гарну можливість для практики».

Наприкінці семестру з кожної дисципліни студентка МДУ мала скласти іспит або написати підсумкову роботу. За її словами, саме підготовка проєкту стала дуже цікавим досвідом: «Це розкривало критичне мислення та креативність, тому що філологія — необмежена галузь дослідження».

Проживання і стипендія

Фракійський університет надав Єлизаветі кімнату в гуртожитку, за яку потрібно було сплачувати невелику суму, порівняно з орендою квартири. Вона зазначає, що умови проживання були досить добрими, кімната — простора: «Навіть якщо були маленькі дрібниці, повʼязані з неідеальним станом фурнітури, загалом проживання гідне на період мобільності».

Стипендія покривала всі базові потреби студентки, а також декілька маленьких подорожей. Для цього вона планувала бюджет на кожен місяць і намагалася не витрачати більше. Щоби було дешевше їздити на автобусі, Єлизавета купила місячну карту, а студентське посвідчення забезпечувало знижку до 50% у разі подорожі автобусом в інші міста Греції. Дівчина підсумовує: «Як на мене, стипендії було достатньо для спокійного розміреного життя».

Адаптація та знайомство з країною

У перші дні для Єлизавети провели екскурсію кампусом і містом Комоніті, а також допомогли із заселенням у гуртожиток. У кожного студента по обміну був особистий куратор — buddy, який допомагав з усіма організаційними питаннями та знайомив зі студентським життям. Дівчина поділилася, що такий підхід корисний, щоб «влитися» у нове середовище: «Завдяки постійній підтримці та можливості запитати будь-що мені це дуже допомогло швидко адаптуватися».

Єлизавета добре потоваришувала з грецькими студентами, а також молоддю за програмою Еразмус+, які приїхали на обмін із Франції, Іспанії, Бельгії, Туреччини, Китаю та інших країн світу. «Всі були налаштовані позитивно до нашого спілкування, за що я їм дуже вдячна» — говорить про свою успішну адаптацію студентка МДУ.

У період освітнього стажування дівчина змогла відвідати презентацію книг одного з викладачів Фракійського університету, парад на честь національного визволення Греції, захід, присвячений святим Кирилу і Мефодію та створенню глаголиці й кирилиці — на цій події Єлизавета виступила з доповіддю.

Мобільність стала чудовою можливістю для студентки-елліністки пізнати грецьку культуру зсередини, поспілкуватися з місцевими. На один із предметів вона навіть підготувала маленьке етнографічне дослідження. У роботі Єлизавета описала відмінності й спільні риси, які помітила між грецькою та українською культурами на прикладі двох міст – Комоніті та рідної Одеси.

Будь-яка мобільність не обходиться без подорожей. Дівчина побувала у найближчих до місця навчання містах Греції, а також в Афінах і Салоніках — як вона зазначила: «Невіддільних для пізнання грецької цивілізації».

gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
gallery view
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img
img