master's degree

Educational program «Secondary Education. Language and Literature (English)»

Програма орієнтована на підготовку висококваліфікованих фахівців у галузі середньої освіти, зокрема в напрямі навчання англійської мови та літератури, нового покоління шляхом розвитку ключових умінь ХХІ століття. Випускники володіють професійними компетентностями, які необхідні вчителю англійської мови та зарубіжної літератури у закладах загальної середньої освіти, а також важливими для проведення науково-методичної та управлінської діяльності в системі освіти України.
Умови вступу Дізнайтесь більше про умови вступу на програму "Середня освіта. Мова і література (англійська)"
Ostap Bodyk
Ostap Bodyk [email protected] Secondary Education. Language and Literature (English)

Secondary Education. Language and Literature (English)

Profile of the educational program «Secondary Education. Language and Literature (English)»
tuition fees for full-time education
22200 ₴/year
tuition fees for part-time education
15600 ₴/year
Умови вступу Дізнайтесь більше про умови вступу на програму "Середня освіта. Мова і література (англійська)"
Availability of accreditation
Міністерство освіти і науки України Сертифікат УД №05008515
View the certificate
А. 1. Мета програми Підготовка кваліфікованого конкурентоздатного фахівця – вчителя / викладача англійської мови та зарубіжної літератури, який володіє ґрунтовною теоретичною базою фахових дисциплін у закладах середньої та передвищої освіти, методологією наукового дослідження та сучасними інформаційними технологіями, здатний до творчої науково-педагогічної діяльності, постійної самоосвіти та професійного самовдосконалення, є гармонійно розвиненою та моральною особистістю. Цілі: - сформувати в майбутніх фахівців з англійської філології і зарубіжної літератури ключові професійні компетентності, необхідні для вирішення складних професійно-педагогічних задач у галузі іншомовної освіти та зарубіжної літератури; - підготувати конкурентоспроможних фахівців із широким доступом до працевлаштування, здатних до навчання школярів закладів загальної середньої освіти, згідно з вимогами відповідних чинних Державних стандартів, на рівні, що відповідає академічній та професійній кваліфікації; - забезпечити якісну, доступну та сучасну освіту на основі інтеграції нових наукових знань та практичних навичок для підготовки фахівців у галузі середньої освіти, які будуть затребуваними та мобільними на ринку праці, спроможними до навчання впродовж життя, здатними робити особистісний, духовно-світоглядний вибір, матимуть необхідні загальні компетентності для інтеграції в суспільство на різних рівнях. B 2. Характеристика програми 1. Предметна область (галузь знань) Об’єкт вивчення: організація і забезпечення освітнього процесу у закладах освіти; педагогічні теорії, концепції, методики викладання освітніх і спеціальних дисциплін. Цілі навчання: підготовка професіоналів, здатних розв’язувати складні задачі і проблеми за предметною спеціальністю в освітній діяльності, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог. Теоретичний зміст предметної області: сучасні теоретичні засади фундаментальних і прикладних наук галузі, достатні для формування спеціалізованих умінь/навичок розв’язання проблем, необхідних для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності. Методи, методики та технології: загальнонаукові методи пізнання та дослідницької діяльності, освітні технології та методики формування системи компетентностей за спеціальністю 014.02 Середня освіта (Мова та зарубіжна література (англійська)) в закладах освіти, інформаційно-комунікаційні технології. Інструментарій та обладнання: сучасне інформаційно-комунікаційне обладнання для освітнього процесу; спеціалізоване програмне забезпечення; сучасні універсальні та спеціалізовані інформаційні ресурси та технології; бази для проведення практик; бібліотечні ресурси, зокрема електронні. 2. Фокус програми та спеціалізації Загальна підготовка у галузі 01 Освіта / Педагогіка зі спеціальності 014 Середня освіта. Професійна освіта в галузі педагогіки та методики навчання іноземних мов у профільних закладах середньої освіти. Ключові слова: магістр, середня освіта, методики викладання іноземних мов і зарубіжної літератури, англійська мова, німецька мова, зарубіжна література, педагогіка, вчитель, викладач. 3. Орієнтація програми Освітньо-професійна (прикладна) Професійний (спеціалізаційний) акцент – англійська мова та зарубіжна література 4. Особливості та відмінності Програма поєднує поглиблене вивчення англійської мови та зарубіжної літератури з освоєнням психолого-педагогічних засад і методик їх навчання в закладах середньої та передвищої освіти, інноваційних інформаційно-комунікаційних технологій із виробничими педагогічними та переддипломною (виконання кваліфікаційної роботи включно) практиками, які дозволять здійснювати організаційну, дослідницьку та інноваційну діяльність на рівнях профільної та фахової передвищої освіти в галузі середньої освіти на засадах інтеграції національних, європейських і світових тенденцій розвитку освіти, її інтеграції у європейський освітній простір. Інноваційний аспект програми пов’язаний із набуттям здобувачами вищої освіти навичок soft skills упродовж усього періоду навчання; визнанням результатів навчання, отриманих студентами у неформальній та/або інформальній освіті, а також постійним зворотним зв’язком із вчителями-практиками старшої школи (зокрема Маріупольської громади) для осучаснення програми. Програма реалізується українською, англійською та німецькою мовами, передбачає можливість підтримання програми академічної мобільності. C 3. Працевлаштування та продовження освіти 1. Працевлаштування Фахівець здатний виконувати зазначені професійні роботи (відповідно до класифікатора професій ДК 003:2010 та Закону України «Про освіту» (прийнятий від 05.09.2017, набрав чинності 28.09.2017)): 2320 Вчитель закладу загальної середньої освіти, закладу спеціалізованої освіти 2320 Методист заочних шкіл і відділень 2322 Викладач закладу фахової передвищої освіти 2351 Професіонали в галузі методів навчання 2351.2 Методист 2352 Інспектор-методист 2359.2 Методист закладу позашкільної освіти 1210.1 Керівник (директор) закладу освіти (закладу загальної середньої освіти, закладу спеціалізованої освіти і т. ін.) За ISCO-08: 1345 Education Managers 2310 University and Higher Education Teachers 2320 Vocational Education Teachers 2330 Secondary Education Teachers 2351 Education Methods Specialists 2353 Other Language Teachers 2359 Teaching Professionals Not Elsewhere Classified 2. Продовження освіти Можливість продовжувати навчання за програмами НРК України – 8 рівня, QF-EHEA – третього циклу, EQF-LLL – 8 рівня. Набуття додаткових кваліфікацій у системі освіти дорослих. D 4. Викладання та оцінювання 1. Викладання та навчання Студентоцентроване навчання, навчання впродовж життя, проблемно-орієнтоване навчання, практикоорієнтоване навчання, елементи тренінгових технологій, залучення студентів до квазіпрофесійної діяльності. Викладання проводиться у вигляді: лекцій, мультимедійних лекцій, інтерактивних лекцій, семінарів, практичних занять, самостійного навчання, практичної підготовки, майстер-класів, консультацій з науково-педагогічними працівниками кафедри, підготовки кваліфікаційної роботи. 2. Оцінювання Накопичувальна бально-рейтингова система, що передбачає оцінювання студентів за всіма видами аудиторної та позааудиторної навчальної діяльності, спрямованої на опанування навчального навантаження з освітньої програми. Види контролю: поточний, модульний, підсумковий, семестровий, самоконтроль. Форми контролю: усне та письмове опитування, тестові завдання, модульні контрольні роботи, заліки, екзамени (комбіновані (для циклу дисциплін професійної підготовки)), захисти методичних портфоліо (за результатами виробничих практик), виконаних проєктів з обов’язковою презентацією результатів, кваліфікаційної роботи. Оцінювання навчальних досягнень: 4-х бальна національна шкала (відмінно, добре, задовільно, незадовільно); 2-рівнева національна шкала (зараховано/незараховано); 100-бальна шкала за системою ECTS. Система підсумкового оцінювання будується на умовах академічної доброчесності та прозорості. E 5. Програмні компетентності 1. Інтегральна компетентність Здатність розв’язувати складні задачі або проблеми в галузі освіти, що передбачає здійснення інновацій та/або проведення педагогічних досліджень і характеризується невизначеністю умов. 2. Загальні компетентності (ЗК) ЗК1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК2. Здатність використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології у професійній діяльності. ЗК3. Здатність планувати та управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати якість виконуваних робіт. ЗК4. Здатність виявляти та вирішувати проблеми у сфері професійної діяльності, бути критичним і самокритичним. ЗК5. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) та приймати обґрунтовані рішення. ЗК6. Здатність розробляти та презентувати освітні проекти, управляти ними та мотивувати виконавців на досягнення спільної мети. ЗК7. Здатність здійснювати науково-педагогічні дослідження, прогнозувати та презентувати їх результати. 3. Фахові компетентності (ФК) ФК1. Здатність до поглиблення знань і розуміння предметної області та професійної діяльності. ФК2. Здатність використовувати інновації у професійній діяльності. ФК3. Здатність здійснювати моніторинг власної педагогічної діяльності і визначати потреби, перспективи та наявні ресурси для професійного розвитку впродовж життя. ФК4. Здатність до моделювання змісту навчання, формування в учнів ключових компетентностей та здійснення інтегрованого навчання. ФК5. Здатність використовувати ефективні шляхи мотивації учнів до саморозвитку, спрямовувати їх на прогрес і формувати у них обґрунтовану позитивну самооцінку. ФК6. Здатність до конструктивної та безпечної взаємодії з учасниками освітнього процесу. ФК7. Здатність забезпечувати функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища. ФК 8. Здатність формувати в учнів культуру академічної доброчесності та дотримуватися її принципів у власній професійній діяльності. 4. Компетентності предметної спеціальності (ПК) ПК1. Здатність проєктувати безпечне освітнє середовище, освітні програми й індивідуальні освітні маршрути учнів з іноземної мови та зарубіжної літератури. ПК2. Здатність здійснювати науково-педагогічне спілкування у філологічній галузі, планувати і проводити навчальні заняття та виховні заходи з іноземної мови та зарубіжної літератури у закладах середньої та вищої освіти, в тому числі за умов дистанційного та змішаного навчання. ПК3. Здатність володіти всіма складниками комунікативної компетентності на рівні С1 і використовувати їх у процесі професійної і міжособистісної комунікації у сферах усного і писемного мовлення. ПК4. Здатність застосовувати при продукуванні текстів в усній та письмовій формах різностильові та різножанрові одиниці з урахуванням комунікативної ситуації та комунікативного завдання відповідно до етичних і моральних норм поведінки, прийнятих в іншомовному середовищі. ПК5. Здатність використовувати в професійній діяльності для організації успішної комунікації системні знання про основні періоди розвитку літератури, що вивчається, від давнини до ХХІ століття, еволюцію напрямів, жанрів і стилів, чільних представників та художні явища, а також знання про тенденції розвитку світового літературного процесу та української літератури. ПК6. Здатність володіти технологіями навчання іноземної мови і літератури, використовувати різноманітні методи і прийоми навчання іноземної мови та зарубіжної літератури в закладах середньої та вищої освіти, оцінювати їх ефективність і розробляти шляхи їх удосконалення. ПК7. Здатність проєктувати форми та методи контролю якості освіти, здійснювати оцінювання та моніторинг результатів навчання учнів на засадах компетентнісного підходу, обирати та розробляти ефективні види контрольно-вимірювальних матеріалів. F 6. Програмні результати навчання (РН) РН1. Демонструє вміння застосовувати знання з психології, педагогіки, фундаментальних і прикладних наук (відповідно до предметної спеціальності) у практичних ситуаціях здійснення освітньої діяльності, поглиблює знання з предметної області. РН2. Демонструє вміння використовувати цифрові освітні ресурси, інформаційні та комунікаційні технології для пошуку, обробки та обміну інформацією у професійній діяльності, презентації власних та спільних результатів, реалізації дистанційного та змішаного навчання тощо. РН3. Називає і описує основні принципи, функції, сучасні форми та методи управління освітньої діяльності, демонструє вміння планувати й управляти освітньою діяльністю, забезпечувати та оцінювати її якість. РН4. Формулює наявні проблеми у сфері освітньої діяльності, демонструє навички їх критичного аналізу, генерує нові ідеї, аргументує можливі шляхи їх вирішення та критично оцінює їх спроможність. РН5. Описує методику розробки освітніх проєктів, пояснює зміст та призначення їх етапів, аналізує спроможність управління процесом їх впровадження, прогнозує очікувані результати. РН6. Визначає і характеризує основні принципи, закони та методики науково-педагогічних досліджень; описує апарат науково-педагогічного дослідження, демонструє навички презентації результатів науково-педагогічного дослідження. РН7. Визначає, аналізує та характеризує педагогічні інновації, демонструє вміння їх практичного застосування у професійній діяльності. РН8. Описує показники якості педагогічної діяльності, аналізує можливі впливи на них внутрішніх і зовнішніх чинників, визначає індивідуальні професійні потреби, шляхи покращення власної педагогічної майстерності, обирає ресурси для професійного розвитку впродовж життя. РН9. Демонструє уміння класифікувати, упорядковувати і узагальнювати навчальний матеріал відповідно до умов навчального процесу, потреб формування ключових компетентностей та інтегрованого навчання. РН10. Називає і аналізує шляхи мотивації учнів до саморозвитку, демонструє вміння розробляти план практичної реалізації для формування адекватної позитивної самооцінки й я-ідентичності. РН11. Демонструє уміння забезпечувати конструктивну та безпечну взаємодію з учасниками освітнього процесу. РН12. Знає та дотримується умов функціонування безпечного та інклюзивного освітнього середовища. РН13. Демонструє здатність діяти автономно і в команді. РН14. Демонструє дотримання культури академічної доброчесності у власній діяльності та демонструє вміння формувати її в учнів. Програмні результати навчання для предметної спеціальності (ПРН) ПРН1. Демонструє граматичну правильність, лексичний діапазон і соціолінгвістичну відповідність власного мовлення, вільно володіє сучасними лексико-граматичними, орфоепічними, орфографічними та пунктуаційними нормами англійської мови для здійснення професійної комунікації і міжособистісного спілкування в усному і писемному мовленні; конструює стилістично довершений текст певного стилю. ПРН2. Здійснює лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних жанрів і стилів, а також пояснює ідейно-тематичний зміст різностильових та різножанрових літературних текстів як складної структурно-семантичної єдності взаємопов’язаних та взаємодіючих одиниць, враховуючи їх жанрово-стилістичні особливості та ідіостиль автора. ПРН3. Обирає методи і прийоми навчання іноземної мови і зарубіжної літератури і контролю навчальних досягнень учнів відповідно до цілей і завдань освітнього процесу; оцінює навчальні матеріали та адаптує їх до конкретного освітянського контексту, створює навчально-методичне забезпечення для проведення занять з іноземної мови і зарубіжної літератури. ПРН4. Здійснює міжкультурну комунікацію і долає міжкультурні бар’єри на основі знання особливостей, цінностей, властивих культурам країн мов, що вивчаються; знання основних відмінностей концептуальної і мовної картини світу носіїв англійської мови; знання світоглядних засад, ментальних особливостей та онтологічних характеристик української культури. ПРН5. Використовує гуманістичний потенціал іноземної мови і культури для формування духовного світу громадян України, забезпечує організацію діалогу мов і культур на заняттях з іноземної мови і зарубіжної літератури. ПРН6. Взаємодіє зі спільнотами (на місцевому, регіональному, національному, європейському й глобальному рівнях) для розвитку професійних знань і фахових компетентностей, використовує практичний досвід і мовно-літературний контекст для реалізації цілей освітнього процесу в закладах середньої і вищої освіти. ПРН7. Демонструє рівень загальнотеоретичної та професійної підготовки з іноземної мови і зарубіжної літератури та методики їх навчання, уміння збирати наукову інформацію з тематики дослідження, використовуючи різні джерела інформації, формулювати цілі та завдання і вибрати відповідні методи дослідження, в тому числі й емпіричні; здійснює самостійний науковий пошук для оптимізації процесу навчання іноземної мови і зарубіжної літератури в конкретному освітянському контексті. G 7. Академічна мобільність 1. Національна кредитна мобільність Порядок організації програм національної академічної мобільності для учасників освітнього процесу МДУ на території України визначається «Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Маріупольського державного університету». 2. Міжнародна кредитна мобільність Порядок організації програм міжнародної академічної мобільності для учасників освітнього процесу МДУ поза межами України та іноземних учасників освітнього процесу визначається «Положенням про порядок реалізації права на академічну мобільність учасників освітнього процесу Маріупольського державного університету». 3. Навчання іноземних здобувачів вищої освіти Умови вступу на освітню програму іноземців та осіб без громадянства висвітлено у Правилах прийому до МДУ.
The purpose of the program
Program features)
Employment and continuing education
Learning style and methods
Program competencies
Program learning outcomes

Teachers of the educational program

Ostap Bodyk
Ostap Bodyk [email protected]

Head of English Philology Department, Candidate of Philological Science (PhD in Philology), Associate Professor, Candidate of Philological Science (PhD in Philology), Associate Professor

Academic profiles
Natalia Gorodnyuk
Natalia Gorodnyuk [email protected]

Associate professor of English Philology Department, Doctor of Philology, Associate Professor

Academic profiles
Igor Gudyma
Igor Gudyma [email protected]

Professor of the Department of Philosophy and Sociology, Doctor of Philosophical Sciences, associate professor

Academic profiles
Lenina Zadorozhna-Kniahnytska
Lenina Zadorozhna-Kniahnytska [email protected]

dean of the Faculty of Psychology and Education, professor of the Department of Pedagogy and Education, doctor of Pedagogical Sciences, professor, Honored Worker of Education of Ukraine

Academic profiles
Tetiana Rozumna
Tetiana Rozumna [email protected]

Associate professor of English Philology Department, Candidate of Pedagogical Sciences, Associate professor

Academic profiles
Maryna Netreba
Maryna Netreba [email protected]

Associate Professor of the Department of Pedagogy and Education, Candidate of Philology Sciences, Associate Professor

Academic profiles
Olena Pavlenko
Olena Pavlenko [email protected]

Professor of English Philology Department, Doctor of Philology, Professor

Academic profiles
Nataliya Pyrlik
Nataliya Pyrlik [email protected]

Assoсiate Professor of Department of Romanic and Germanic Philology, Candidate of Philology, Assoсiate Professor

Academic profiles
Need advice or have questions? Do you have suggestions for improving the educational program? Fill out the form and we will definitely review it and contact you